يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۴۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
معاون وزیر کار با اعلام منفی شدن نرخ رشد سرمایه‌گذاری و کاهش ۱۵.۷ درصدی صادرات، گفت: سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد ایران محقق نشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سیدحسن هفده تن گفت: اگر نگاه ما مناسب باشد تولید ما افزایش پیدا کرده و به خوبی پیشرفت می کنیم و اگر مشکلات اقتصاد ایران حل شود الگویی برای اقتصاد جهانی است. معاون روابط کار وزارت کار اظهارداشت: امروز مهم ترین مشکل ما در سیاستگذاری ها مشکل در نگاه مدیران کشور است و همین موضوع موجب شده به اهداف برنامه ها نرسیم؛ بنابراین باید با حرکت به سمت دو رویکرد توانمندسازی نیروی کار و سهم بری عادلانه برای عوامل موثر در تولید نگاه اقتصادی دولت را تسریع کنیم.

معاون وزیر کار افزود: متاسفانه سیاست های اقتصادی نادرست از گذشته موجب شده نرخ رشد سرمایه گذاری در هفت ماهه سال جاری منفی ۲.۸ درصد باشد و صادرات نیز در این مدت در مقایسه با مدت مشابه ۱۵.۷ درصد کاهش داشته باشد.

وی اقتصاد تعاونی را حلال مشکلات ایران و جهان عنوان کرد و گفت: این اقتصاد در شرایطی که کارشناسان اقتصادی دنیا معتقدند تا سال ۲۰۴۰ میلادی با ایجاد اختلاف طبقاتی ۹۹ درصد ثروت دنیا در اختیار کمتر از یک درصد از مردم جهان قرار می گیرد می تواند مانع ایجاد بحران جهانی شود و این موضوع با سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد ایران در برنامه های پنج ساله دیده شده که متاسفانه محقق نشده است.

هفده تن نداشتن نگاه و برنامه ریزی یکپارچه و نبود نوآوری در تولیدات را از دیگر مشکلات کشور اعلام کرد و افزود: زمانی که نوآوری نباشد رشد بهره وری نیروی کار نخواهیم داشت. تسهیلات باید زمانی به واحدهای تولیدی پرداخت شود که اشتغال خُرد باشد یا سرمایه گذار با نوآوری مقیاس تولید را بالا برده و برای تولید تلاش کند که در این زمان با تسهیلات می توان این مقیاس ها را افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: شاید یکی از مظلوم ترین دولت ها در تاریخ کشور دولت تدبیر و امید است زیرا سکان هدایت کشور را در شرایطی پرتلاطم بدست گرفت که بیشتر شاخص های کشور وضعیت نامطلوبی داشت و نخستین شاخص آن رشد منفی اقتصاد بود. روند رشد منفی اقتصادی در کنار همه عواقبی که برای کشور داشت موجب افزایش نرخ بیکاری کشور شده بود و بیکاری به همراه خود آسیب های اجتماعی زیادی را متحمل جامعه کرده بود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: دولت یازدهم در شرایط تورم بیش از ۳۰ درصد تلاش کرده تا کشور را از بیماری رکود توام با تورم رها کند و در این رابطه نیز گام های مثبتی برداشته که انصافا یکی از مهم ترین و سخت ترین این دستاوردها پیروزی کشور در مذاکرات هسته ای و برجام بوده است.

هفده تن درباره برنامه های دولت تدبیر و امید برای دوران پساتحریم گفت: دولت در این دوران به دنبال وارد کردن فناوری و تکنولوژی های جدید است تا تولید سنتی را برای تسخیر بازارهای هدف و افزایش سهم صادرات کشور با هم افزایی دستگاه ها به تولیدهای نوآورانه تبدیل کند.

وی اضافه کرد: ورود تکنولوژی های و فناوری های نوین به کشور موجب رشد بهره وری و افزایش صادرات خواهد شد موضوعی که در کشور آمریکا موجب رشد ۳۰۰ درصدی بهره وری شد. هفده تن با اشاره به اینکه دراین شرایط اشتغال مهم ترین دغدغه جمعی همه دستگاه های کشور است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در این شرایط همه تلاش خود را برای نجات از بیماری تورم و بیکاری انجام داد.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: از سوی دیگر دولت تصمیم دارد اقتصاد مقاومتی و تمام مولفه های آن را گسترش دهد تا سهم عادلانه از تجارت جهانی و رفاه با توجه به همه ابعاد آن برای شهروندان فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
خدا را شکر ما که بخیل نیستیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها