کد خبر: ۳۶۳۵۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
وزارت دفاع اسرائیل مسئولیت هدایت چنین عملیات هایی را متوجه واحد۱۳۳در حزب الله لبنان می داند که در سال ۲۰۰۰ به منظور جمع آوری اطلاعات ، خرید سلاح و طراحی و اجرای عملیات علیه اسرائیل در سرزمین های اشغالی ، اردن و مصر تاسیس شده و فرماندهی آن نیز بر عهده یکی از فرماندهان سابق واحد ۱۸۰۰ حزب الله به نام محمد عطایا است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶ ، شاباک، سازمان امنیت اسرائیل اعلام کرد که یک هسته عملیاتی ۵ نفره در طولکرم واقع در کرانه باختری را منهدم کرده که از سوی حزب الله لبنان و مشخصا از سوی جواد نصرالله فرزند دبیرکل حزب الله لبنان از طریق شبکه های اجتماعی و ارتباط با محمد زغلول فرمانده این گروه هدایت می شده است.
 
این سازمان اعلام کرده بود که وظیفه این هسته کشف شده طراحی و اجرای عملیات های تیر اندازی و بمب گذاری های انتحاری در اسرائیل بوده و برای خرید سلاح نیز ۵ هزار دلار از حزب الله دریافت کرده بوده است.  وزارت دفاع اسرائیل مسئولیت هدایت چنین عملیات هایی را متوجه واحد۱۳۳در حزب الله لبنان می داند که در سال ۲۰۰۰ به منظور جمع آوری اطلاعات ،  خرید سلاح و طراحی و اجرای عملیات علیه اسرائیل در سرزمین های اشغالی ، اردن و مصر تاسیس شده و فرماندهی آن نیز بر عهده یکی از فرماندهان سابق واحد ۱۸۰۰ حزب الله به نام محمد عطایا است.

 

شاباک همچنین روز هشتم سپتامبر ۲۰۱۵ از دستگیری یک دوتابعیتیِ لبنانی – سوئدی به نام حسن خلیل حیزران در روز ۲۱ جولای ۲۰۱۵ در فرودگاه بن گورویونِ تلاویو خبر داد که از سال ۲۰۰۹ در حال همکاری با حزب الله لبنان بوده است. شاباک با استناد به دستگیری این فرد دو تابعیتی استدلال کرده بود که حزب الله لبنان در حال سرمایه گذاری بر روی افراد توریستِ خارجی برای انجام عملیات در اسرائیل است که طبیعتا قادر خواهد بود موج جدیدی از نا امنی را در سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

 

البته نگرانی اسرائیل تنها از نفوذ حزب الله لبنان به داخل سرزمین های اشغالی و طراحی عملیات علیه این رژیم نیست، بلکه اسرائیل بیشتر نگران قرار گرفتن کنترل موج عملیات های فلسطینی در سرزمین های اشغالی و بویژه قدس است که تا روز ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶ تعداد کشته شدگان یهودی بر اثر عملیات های چاقو زنی انفرادی در آن به مرز ۳۰  نفر رسیده است.  این در حالی است که ویژگی انفرادی بودن عملیات های فلسطینی که از روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز شده  ، آن را به یک پدیده غیر قابل مهار برای اسرائیل بدل ساخته است.

 

البته هراس دیگر رژیم صهیونیستی نفوذ حزب الله به عملیات روانی در شبکه های اجتماعی و در دست گرفتن هدایت عملیات های انفرادی چاقو زنی و ارتقاء آن به سطوح بالاتری از درگیری است. زیرا در حال حاضر اسرائیل از شبکه های اجتماعی به عنوان محمل اصلیِ هم افزایی و تهییج فلسطینی ها یاد می کند که به طور گسترده با هشتگ هایی نظیر# طعن# در فیسبوک و تویتر منتشر می شود.

 

در واقع تحلیل عمومی در رسانه های اسرائیل بر این مبنا استوار است که حزب الله با تلاش برای نفوذ در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی به دنبال احیاء عملیات های شهادت طلبانه طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ است تا موج درگیری های منتقل شده به جامعه مسلمین را دوباره به فلسطین باز گرداند و قدس را دوباره به مسئله اول جهان اسلام بدل سازد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها