يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۶۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
روابط عمومی سازمان صداوسیما در بیانیه ای درمورد سانسور نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد:

 1. بر اساس قانون انتخابات و مواد 19 الی 27 آئین نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری برعهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از: دادستان، رئیس هیئت استانی نظارت بر انتخابات و مدیر کل صدا و سیمای استانی. از این رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.

2. برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تائید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه شد و آنچه پخش شده بر اساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش صداوسیما در تدوین نهایی این برنامه غیر دقیق و احتمالا ناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.

3. ادعای مطرح شده در خصوص عدم اطلاع رسانی در باره زمان باقی مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیرمنطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات در باره همه نامزدهای محترم به طور یکسان و از طریق علامت روشن شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.

4. انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای محترم خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.

رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این در نوشته ای از سانسور نطق تبلیغات انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خبر داده بود.

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
ROMANIA
۱۳:۰۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
اگر راستش را بخواهید حق این است که هاشمی کلا سانسور بشود چون غیر دردسر و جوسازی و حرفهایی که ضربه به مملکت میزند چیزی از ایشان نصیب نمیشود .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها