أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۳۶۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
وزارت امور خارجه هند در اعتراض به تصمیم آمریکا برای فروش جنگنده های اف 16 به پاکستان، سفیر این کشور را در هند احضار کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، «اس جی شانکار» قائم مقام وزارت خارجه هند مراتب اعتراض این کشور را برای فروش جنگنده اف 16 به «ریچارد شرما» سفیر آمریکا ابلاغ کرد.
وزارت خارجه هند در بیانیه ای اعلام کرد: دهلی نو از تصمیم دولت اوباما برای فروش جنگنده به پاکستان ناراضی است.

«شکیل شمسی» کارشناس سیاسی و سردبیر روزنامه انقلاب می گوید: آمریکا چرا در این منطقه مسابقه تسلیحاتی راه می اندازد ، چرا زمینه فراهم شدن سلاح و تجهیزات نظامی را ایجاد می کند؟ اگر پاکستان تجهیز شود هند هم مجبور خواهد شد سلاح خریداری کند و این مساله حس ناامنی را در منطقه ایجاد می کند.

سازمان همکاری امنیت دفاعی آمریکا وابسته به پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: پیشنهاد فروش جنگنده های اف 16 به پاکستان به ارزش 700 میلیون دلار با هدف ارتقای توانایی های امنیتی یک حامی راهبردی در جنوب آسیا ارائه شده است.

این بیانیه افزود: فروش جنگنده های اف 16 توانمندی پاکستان را برای مقابله با تهدیدهای امنیتی کنونی و آینده افزایش خواهد داد و در توازن نظامی در منطقه تغییری ایجاد نخواهد کرد.

هند و پاکستان دو رقیب هسته ای برای کسب قدرت برتر در منطقه جنوب آسیا رقابت می کنند.

هند بارها پاکستان را به پشتیبانی از تروریسم متهم کرده و خواهان پایان حمایت جامعه بین الملل از این کشور شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها