يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۳۶۸
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

سايت موسسه شهيد آويني: درباره ي اقدام موهن گلشيفته فراهاني با خانم مرضيه برومند بازيگر و كارگردان سينما گفتگو كرديم و نظر او را جويا شديم.

برومند نظر خود را اينگونه بيان كرد:

من از اين رفتاري كه گلشيفته انجام داد حالم به هم خورد و اين عمل، بسيار قبيح و زشت است و جاي حرفي را باقي نمي گذارد. اين كاري كه گلشيفته فراهاني انجام داد اقدامي بود كه با آبروي ملي، فرهنگ، آداب و رسوم و ارزش هاي انساني كاملا در تضاد است و حتي در خود جوامع غربي نيز اين عمل بسيار قبيح است زيرا هر جامعه اي محدوديت و هنجار خاص خودش را دارد.

وي در ادامه افزود: يك وقت يك بازيگر در زندگي شخصي يا حقيقي خود اقدامي انجام مي دهد كه به خود او مربوط است اما يك وقت به عنوان يك ايراني يعني سفير جمهوري اسلامي در يك مراسمي شركت مي كند كه اينجا شخصيت حقوقي خود يعني ايراني بودن با تمام هنجارها و قوانين آن را بايد رعايت كند و نمي تواند هر طوري كه خواست ظاهر شود.

اين كارگردان كشورمان به اين نكته نيز اشاره داشت: اقدامي كه گلشيفته انجام داد نوعي لجبازي با خودش و جامعه ي سينمايي كشور است و مطمئنا به قشر سالم سينما نيز ضربه وارد مي كند. او با اين اقدام راه هر بازگشتي را براي خود بسته است.

درباره ي علت اين اقدام نيز نظر خانم برومند را جويا شديم كه وي گفت: اين اقدام گلشيفته انعكاسي از بعضي سخت گيري‎هاي بي مورد، تهمت هاي نابجا به سينما از سوي قشري خاص مثل آقاي سلحشور و شرايط سخت جامعه است. توجه داشته باشيم كه گلشيفته بعد از حضور در هاليوود در يك مراسم بين المللي كه بخشي از آن درباره ي فيلم "درباره ي الي" بود حضور پيدا كرد و با حجاب هم ظاهر شد اما ما در كشور باز هم او را دفع كرديم و به جذب حداكثري و دفع حداقلي عمل نكرديم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۸
۴
سلام
بايد به خانم برومند گفت كه بلي درست است
حجابي كه از نظر شما سينما گران مطرح است. حق با شماست
شما در ايران هركار كرده را فراموش كرده ايد
يادتان نمي آيد كه قضيه زهرا اميرابراهيمي را
خيلي نگذشته از آن سال
گند ها يك به يك رو ميشود
شما كه يكي از كارگردانان به نام كشور هستيد كم هم خودتان فيلم هاي مورد دار نساختيد...
خوب است كه بصيرت خود را عوض كنيد
كمي ارزش نگر باشيد نه خاص نگر
يا علي
پاسخ
aha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰
۱
۵
قبولت دارم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها