أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۴۰۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
حسین انتظامی از راه‌اندازی سایت جدید سمان برای خبرنگاران خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، معاون مطبوعاتی با اشاره به فعالیت سایت سمان جهت شناسایی خبرنگاران فعال، عنوان کرد: در سامانه جدید که در آینده نزدیک در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد، ضریب‌های متفاوتی برای شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

او عنوان کرد: افرادی که در سایت سمان حائز امتیاز لازم شوند، به عنوان خبرنگار شناخته‌شده و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

انتظامی همچنین گفت: در حال حاضر بیشترین آمد و رفت نیروی انسانی در مطبوعات و رسانه‌هاست که این امر به دلیل عدم امنیت شغلی و نیز کم بودن حقوق و مزایای آنهاست.

او در نشست هم‌اندیشی اصحاب مطبوعات استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات جامعه مطبوعاتی باید همه دست به دست هم دهیم تا به آسانی بتوان مشکلات پیش‌روی این قشر زحمتکش را رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه صاحبان امتیاز، مدیران مسئول رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید با ماده 48 قانون مطبوعات آشنایی کامل داشته باشند، افزود: شناخت قانون مطبوعات می‌تواند در بسیاری از مسائل و مشکلات این بخش راهگشا باشد که در این راستا و برای اجرایی شدن قانون مطبوعات تمام توان خود را باید بکار گیریم.

انتظامی با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه فعالان مطبوعاتی، بیان کرد: مقوله آموزش و بیمه خبرنگاران از سوی مسئولان مطبوعاتی استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که این دو مقوله زمینه را برای تثبیت و احساس تعلق خبرنگاران به بنگاه‌های مطبوعاتی افزایش می‌دهد.

بیمه کردن خبرنگار توسط ارشاد منجر به وابسته بودن به این اداره می‌شود

وی با اعلام اینکه بیمه کردن خبرنگار توسط ارشاد منجر به وابسته بودن به این اداره می‌شود، اعلام کرد: این امر موجب می شود تا خبرنگار به دلیل وابسته بودن به ارشاد، هیچگونه ثبات حرفه‌ای در بحث فعالیت رسانه‌ای خود نداشته باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیمه کردن خبرنگاران را سیاست محوری وزارت ارشاد دانست و خاطرنشان کرد: نشریاتی که لیست بیمه ندارند خدمات آن‌ها از جمله آگهی، شرکت در جشنواره، نمایشگاه و طرح ترافیک ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مدیر مسئول نشریه‌ای نیروهای خود را بیمه کند 2 برابر مبلغ پرداختی را دریافت می‌کند، عنوان کرد: باید استانداردهای حرفه‌ای را بالا ببریم و راهکارهای لازم برای بیمه‌شدن خبرنگاران در پیش بگیریم.

او در ادامه با تأکید بر اینکه توزیع آگهی‌ها نباید از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، اعلام کرد: اگر به دنبال توسعه استان هستیم نباید اجازه دهیم روزنامه‌های سراسری از نشریات محلی در دریافت آگهی سبقت بگیرند و مانع رونق نشریات محلی شوند.

انتظامی بیان کرد: در راستای توزیع درست آگهی‌ها، نرم‌افزاری طراحی شده و آگهی‌ها نیز بر اساس رتبه به روزنامه‌ها داده می‌شود.

خبرگزاری ایکنا در قالب حمایت از فعالان قرآنی مورد حمایت قرار می گیرد

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دولتی باید از سوی ادارات ذیربط حمایت شوند، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌های دینی به ویژه خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در قالب حمایت از فعالان قرآنی حمایت خواهد کرد.

انتظامی در پایان با اشاره به اینکه هر تشکلی باید مشروعیت داشته باشد، عنوان کرد: تشکلی دارای مشروعیت است که اعضای آن، آن ‌را قبول کنند و کسب این مشروعیت با ارتباط مداوم اعضاء محقق خواهد شد.

در این جلسه برگزاری دوره بازآموزی خبرنگاری، حمایت حقوقی از خبرنگاران، توسعه همگرایی رسانه‌های ملی، بیمه خبرنگاران، آموزش نیروی انسانی، راه اندازی صندوق اعتباری خبرنگاران و... به عنوان خواسته‌های خبرنگاران استان مطرح شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از نمایندگان خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و سراسری به ارائه مشکلات موجود در حوزه فعالیتی خود از جمله بحث بیمه و آگهی‌ها پرداختند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها