کد خبر: ۳۶۴۱۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
وقتی سازمان لیگ موافقت خود را با تصمیم مدیران سایپا اعلام کرد، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر جانبداری مسئولان ارشد فوتبالی در ایران از پرسپولیس به میان آمد.

به گزارش پایگاه 598، تیم‌های سایپای البرز و پرسپولیس تهران در هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر، عصر پنجشنبه از ساعت 16:00 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار به میزبانی سایپا، اما در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به همین بهانه در این گزارش به بررسی این تصمیم جالب مسئولان سایپا و وضعیت این دو مدعی قهرمانی پیش از این رقابت می‌پردازیم:

پیش بازی

سایپا:

تیم فوتبال سایپا هم اکنون با 33 امتیاز از 20 بازی در رده پنجم جدول 16 تیمی لیگ برتر قرار دارد. نارنجی پوشان البرز، با بازیکنان جوان و خوش‌آتیه خود تحت هدایت مجید جلالی، نیم فصل اول را با کسب 24 امتیاز و ایستادن در مکان ششم به پایان رساندند. سایپا نیم فصل دوم را با برد امیدوار کننده مقابل گسترش فولاد تبریز و راه‌آهن شروع کرد و در ادامه متحمل دو شکست پیاپی مقابل پدیده مشهد و استقلال خوزستان شد؛ اما در آخرین مسابقه خود پیش از این دیدار با نتیجه 2-1 از صد طلایی پوشان زاینده رود عبور کرد و با روحیه‌ای مضاعف پا به این رقابت می‌گذارد. نارنجی پوشان در حال حاضر با 16 گل خورده، مشترکا با صبای قم، سومین خط دفاع برتر لیگ را دارا می‌باشند.

 

 

 

 

پرسپولیس:

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، اگرچه لیگ را خوب شروع نکردند اما بازی به بازی ضمن ارائه فوتبالی زیبا و تماشاگر پسند، امتیازات لازم را کسب کردند و هم اکنون رتبه سوم لیگ برتر را از آن خود کرده‌اند و با یک پیروزی می‌توانند خود را صدرنشین مسابقات ببیند.

 

 

 

 

سرخ‌های پایتخت، در 5 دیدار گذشته خود موفق به کسب 10 امتیاز شده‌اند و با برد اخیرشان مقابل فولاد خوزستان، جو آرامی را بر اتمسفر رختکن خود حاکم کرده‌اند و آماده‌اند تا باز هم با حمایت هواداران پر تعداد خود که این روزها با حضورشان در ورزشگاه، رونقی خاص به فوتبال بخشیده‌اند، ضمن نمایشی تحسین برانگیز، سه امتیاز این مصاف حساس را به میلیون‌ها طرفدار خود هدیه کنند.

 

 

 

پرسپولیس که با 30 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، در این دیدار، مهدی طارمی، بهترین مهاجم خود و آقای گل فعلی لیگ برتر را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت و باید دید که می‌تواند همانند تمام بازی‌های این فصل دروازه حریف خود را باز کند و البته به ناکامی 791 روزه خود مقابل سایپا پایان دهد یا خیر.

 

تصمیم بحث برانگیز سایپا؛ میزبانی از پرسپولیس در استادیوم آزادی

این روزها آنچه که این بازی را بیش از هر چیزی تحت‌‎الشعاع خود قرار داده است نه مسائل فنی،‌ بلکه حاشیه ناشی از تصمیم بحث برانگیز مسئولان سایپا است؛ آنان تصمیم گرفته‌اند که محل برگزاری این دیدار از ورزشگاه 15 هزار نفری انقلاب کرج، به ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران منتقل شود. اما دلیل اتخاذ چنین تصمیم به ظاهر نامعقول چه بوده است؟

 

چمن آزادی؛ مناسب برای اجرای تاکتیک‌های آقا معلم

بازی رفت این دو تیم که به میزبانی قرمز پوشان پایتخت انجام گردید، با نتیجه 2-1 به سود سایپا خاتمه یافت.

 

سرمربی البرز نشین‌ها که از آن بازی خاطره‌ای خوش در ذهن خود به یادگار گذاشته است، بهتر از هر کسی به ایده‌های تاکتیکی خود واقف است و می‌داند چمنی جز چمن ورزشگاه آزادی، مناسب بازی‌های روی زمین شاگردان وی نیست. جلالی قصد دارد از این مزیت استادیوم آزادی، حداکثر بهره را ببرد.

 

انداختن توپ در زمین حریف؛ فشار روانی بر پرسپولیسی‌ها

پرسپولیس این روزها در فرم خوبی قرار دارد و با فوتبالی که اخیرا به نمایش گذاشته است، انتظارات هوادارانش را دو چندان کرده است؛ قرمزها برای اینکه از قافله صدرنشینان عقب نمانند محکوم به کسب 3 امتیاز این دیدار هستند و چه بسا بازی توام با ریسک بالا را در دستور کار خود قرار دهند. از طرفی با حضور احتمالی طرفداران پر تعداد در ورزشگاه، فشار روحی و روانی بر شانه سرخ پوشان بیش از پیش می‌شود و اگر آنان نتوانند به گل نخست بازی دست یابند و یا گل اول را دریافت کنند، آن وقت است که سایپایی‌ها می‌توانند در پاسخ به حملات همه جانبه یاران پرسپولیس و با تکیه بر نیروی جوانی خود، در ضد حملات ضربه نهایی را بر پیکره حریف وارد و کار را یکسره کنند؛ اتفاقی که در بازی رفت هم به وقوع پیوست.

کسب درآمد هنگفت؛ از طریق بلیط فروشی

اگر میانگین قیمت سکوهای طبقه دوم را 6000 تومان و میانگین قیمت صندلی‌های طبقه اول را 10000 تومان در نظر بگیریم و فرض کنیم در هر طبقه از ورزشگاه 25 هزار نفر بنشینند (50 هزار نفر از این دیدار استقبال کنند)، با یک حساب سرانگشتی به رقم قابل توجه 400 میلیون تومان می‌رسیم.از طرفی مهدی تاج، ‌رئیس سازمان لیگ که هفته قبل به صورت تلفنی مهمان برنامه نود بود، اعلام کرد که مطابق قوانین سازمان لیگ، 80٪ از عواید بلیط فروشی به تیم میزبان تعلق خواهد گرفت. با کسر 20٪ از مبلغ فوق، به عدد 320 میلیون میرسیم. در این اوضاع نابسامان اقتصادی که تمام تیم‌های لیگ برتری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، 320 میلیون تومان پول کمی نیست و می‌تواند مرهمی باشد بر خیل مشکلات سایپا.

نکات مبهم برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی:

جانبداری از پرسپولیس؟؟؟

وقتی سازمان لیگ موافقت خود را با تصمیم مدیران سایپا اعلام کرد، حرف و حدیث‌هایی مبنی بر جانبداری مسئولان ارشد فوتبالی در ایران از پرسپولیس به میان آمد؛ به خصوص اینکه سرخ پوشان در چند هفته گذشته از داوری‌ها سود برده‌اند. (البته در ابتدای فصل و حتی در جام حذفی، پرسپولیس از اشتباهات داوری کم ضربه نخورده است و این امر بر کسی پوشیده نیست.) اما فدراسیون نشین ها این ادعاها را با قاطعیت رد کردند.

حفظ کیفیت چمن

یک روز پس از رقابت میان سایپا و پرسپولیس، دو تیم استقلال تهران و گسترش فولاد تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. با توجه به برگزاری بازی در روز قبل و فشار آمدن به چمن ورزشگاه و فرصت اندک برای ریکاوری آن، باید دید که آیا این مسئله بر کیفیت بازی استقلال و گسترش تاثیرگذار خواهد بود یا نه.

 

 

 

 

  افزایش فشار بر استقلال؟!

اگر حضور پر شور هوادران پرسپولیس با یک برد شیرین دیگر برای این تیم همراه شود، آن وقت فشار بر استقلال از دو وجه بیش از پیش خواهد شد: 1) آیا هواداران متعصب استقلال، ‌ورزشگاه را همانند سرخ‌ها مملو از جمعیت خواهند کرد؟ 2) در صورت عدم پیروزی استقلال، فاصله سرخابی‌ها به صفر خواهد رسید؛ حال آنکه در ابتدای فصل پرسپولیسی‌ها در انتهای جدول قرار داشتند و آبی پوشان در صدر جدول جا خوش کرده بودند.  مع الوصف، باید تا پایان هفته صبر کنیم تا به درستی حدسیات خود پی ببریم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها