يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۴۱۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
گو اینکه می‌ترسیدند به دلیل شرکت پایین رای نیاورند. ولی وظیفه نیروی سیاسی بسیج مردم و غلبه بر این موانع است و نه ساکت نشستن. در هر حال گذشت. ولی اگر در مرحله نهایی شرکت می‌کردند، به راحتی می‌توانستند حداقل ٢٠ تا ٣٠ نماینده مجلس را (حداکثر ١٠درصد تعداد نمایندگان) جابه‌جا کنند، ٤٠ تا ٦٠ نماینده (دو برابر آن تعداد) به نفع اصلاح‌طلبی و اعتدال را وارد مجلس کرده بودند، مجلسی که در چهار سال گذشته برای این کشور قانون نوشته، دولت را تعیین کرده و بسیاری از کارهای دیگر را انجام داده که همه اصلاح‌طلبان از آن ناراضی هستند .

به گزارش پایگاه 598، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: چهار سال پیش در این روزها و ماه‌های پیش از آن چالشی اساسی میان اصلاح‌طلبان درگرفت و یک گروه طرفدار مشارکت در انتخابات مجلس نهم بودند.

آنان طرفدار معرفی نامزد و رای دادن به آنان بودند. یک گروه دیگر با ادعای اینکه این برخلاف هویت اصلاح‌طلبی است و با ادعای اینکه نامزدهای ما را تایید نمی‌کنند، شرکت نکردند. این چالش کمتر به عرصه عمومی کشیده شد و بیشتر در سطح جلسات خصوصی بود. کسانی که صدای بلندتری داشتند، طرفدار عدم مشارکت بودند، ولی تردیدی نیست که در آن روز اگر شرکت و بر این ذهنیت ناقص غلبه می‌کردند، تعداد تایید صلاحیت‌های آنان بیشتر از امروز بود.

گو اینکه می‌ترسیدند به دلیل شرکت پایین رای نیاورند. ولی وظیفه نیروی سیاسی بسیج مردم و غلبه بر این موانع است و نه ساکت نشستن. در هر حال گذشت. ولی اگر در مرحله نهایی شرکت می‌کردند، به راحتی می‌توانستند حداقل ٢٠ تا ٣٠ نماینده مجلس را (حداکثر ١٠درصد تعداد نمایندگان) جابه‌جا کنند، ٤٠ تا ٦٠ نماینده (دو برابر آن تعداد) به نفع اصلاح‌طلبی و اعتدال را وارد مجلس کرده بودند، مجلسی که در چهار سال گذشته برای این کشور قانون نوشته، دولت را تعیین کرده و بسیاری از کارهای دیگر را انجام داده که همه اصلاح‌طلبان از آن ناراضی هستند  .

اکنون وقت حساب‌کشی از آن رفتار است. آن سرمایه‌ای را که خرج نکردند و رایی را که ندادند، اکنون کجا رفته است؟ چه نفعی از آن حاصل شده است؟ هیچ. ولی ضررهایش را همه می‌دانیم. مجلسی که با ٤٠ رای متفاوت به سمت اعتدال و اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شد، بسیاری از مشکلات را ایجاد نمی‌کرد یا آنها را حل می‌کرد. چرا شرکت نکردند؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها