أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۴۴۷۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
دو تیم ملوان و راه آهن در حالی که به سه امتیاز این بازی نیاز داشتند به تساوی بدون گل رضایت دادند تا تنها بازی بدون گل هفته بیست و یکم لقب بگیرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، ملوانی ها پس از استعفای حنید استیلی بازهم نتوانستند در خانه خود برنده باشند و علی رغم موقعیت های متعددی که روی دروازه راه آهنی ها داشتند نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند تا در نهایت هر دو تیم یک امتیاز از این بازی را به حساب خود واریز کنند. البته به غیر از نتیجه تساوی، دو تیم توانستند بازی زیبایی را ارائه دهند و دست از دروازه یکدیگر نکشند، اتفاقی که در نهایت گلی در بر نداشت.

هفته بیست و یکم لیگ برتر ، ساعت 15:30  ورزشگاه تختی انزلی
داور: موعود بنیادی فر         کمک‌ها : علی اکبر عظیم پور، حمیدرضا کنعانی
کارت زرد:
پژمان نوری دقیقه 10 از ملوان
محسن فروزان دقیقه 46 از راه آهن
صادق محرمی دقیقه 78 از ملوان
محمد ستاری دقیقه 89 از ملوان

ملوان بندرانزلی

 سیدحسین حسینی، عزت پورقاز، محمدحسین کنعانی، حسین ماهینی، عزیز معبودی (77 محمد ستاری)، شهاب کرمی، پژمان نوری، محمد آبشک، صادق محرمی، محمد رضی پور (70 مهرداد اولادی) و جلال رافخایی
سرمربی: محمد قدیربحری

راه آهن

 محسن فروزان، ابراهیم کریمی، سیداحمد مهدی‌زاده، مهدی حنفی، حمیدرضا دیوسالار، فرشاد فرجی، حامد زمانی، مهرداد محمدی، محمدعباس زاده (76 محمدرضا سلیمانی)، بهادر عبدی (88 فرزاد آشوبی) و سیدعلی فاطمی
سرمربی: مهدی تارتار

شرح بازی:

هر دو تیم ملوان و راه آهن علی رغم فرصت هایی که روی دروازه یکدیگر داشتند در نهایت نتوانستند راهی به دروازه یکدیگر پیدا کنند تا این بازی مهم را با نتیجه تساوی بدون گل به پایان ببرند.
بازی در حالی آغاز شد که هر دو تیم با تمایل به کسب سه امتیاز پا به میدان گذاشتند بنابراین با حملاتی روی دروازه یکدیگر بازی را آغاز کردند و در ابتدای بازی این راه آهنی ها بودند که فرصت های مهم تری را روی دروازه حریف شان ایجاد می کردند اما به مرور ملوانی ها توانستند از موقعیت میزبانی خود استفاده کنند و با با توجه به شناخت کامل از شرایط زمین و نوع بازی فرصت های خطرناکی روی دروازه حریف به وجود بیاورند اما عملکرد فروزان، تیر دروازه و بی دقتی مهاجمان این تیم مانع از گلزنی آنها شدند. البته راه آهنی ها در ادامه بازی و روی استفاده از ضدحملات زهردار خود بازهم به دروازه ملوانی ها چشم داشتند اما آنها هم موفق نبودند.
در نیمه دوم ملوانی ها بازی را با حملات خود روی دروازه راه آهن آغاز کردند، آنها سعی می کردند با گرداندن توپ و گرفتن فضا به دروازه حریف برسند اما این اتفاق نیفتاد و با بیشتر شدن حملات آنها دفاع چند لایه راه آهنی ها بیشتر خود را نشان می داد، انزلی چی ها برای فرار از این حربه حریف راه شوت زنی را در پیش گرفتند اما هوشیاری مدافعان و دروازه حریف را مانع از گلزنی خود می دیدند، البته در این بین راه آهنی ها با ضدحملات خطرناک خود، خصوصا در 10 دقیقه پایانی بازی، موقعیت های زیادی برای گلزنی خود به وجود آوردند و در نهایت هیچ کدام از دو تیم نتوانستند بر دیگری چربش داشته باشند و بازی را با تساوی بدون گل به پایان رساندند.
با این یک امتیاز ملوانی ها 21 امتیازی شدند و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به فولادی ها در رده دوازدهم جدول رده بندی ایستادند و در مقابل راه آهنی ها با این تک امتیاز 18 امتیازی شدند تا کماکان در رتبه پانزدهم باقی بمانند.

بهترین بازیکن:
محسن فروزان که خود دورانی را در بین انزلی چی ها گذرانده بود امروز در چند صحنه با واکنش های خود مانع از فروپاشی دروازه اش شد، البته در میان می توان از سیدحسین حسینی هم نام برد، دروازه بان ملوانی ها خصوصا در دقایق پایانی بازی چند بار با شیرجه های به موقع دروازه خود را بسته نگه داشت. پژمان نوری و محمد رضی پور، دو بازیکن ملوانی ها هم با دوندگی و ایجاد موقعیت در این بازی می توانستند سه امتیاز را به حساب تیمشان واریز کنند که با بدشانسی نتوانستند کاری کنند.

اتفاق ویژه:
ملوانی به دهمین هفته بدون برد خود رسیدند، آنها که آخرین بار در هفته یازدهم در برابر فولادی ها به پیروزی رسیدند در این بازی هم نتوانستند کاری از پیش ببرند تا کماکان نبرند و سه امتیازهای خود را از دست بدهند. آنها از هفته 11 به بعد در پنج دیدار خانگی به میدان رفتند که توانستند یک باخت و چهار تساوی را به دست بیاورند.

لحظات حساس:

دقیقه 11 – فرار رافخایی از کمند مدافعان راه آهن موقعیت حساسی برای ملوانی ها ایجاد کرد اما این محسن فروزان بود که توانست سریعتر از وی به توپ برسد.
دقیقه 14 – ضربه ایستگاهی راه آهنی ها را محمد عباس زاده زد اما این توپ از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.
دقیقه 18 – مهرداد محمدی با پاس بلند راه آهنی ها موقعیت فوق العاده ای را نصیب خود دید اما ضربه بغل پای فنی او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 21 – بازهم محمدی درون محوطه ملوانان صاحب توپ شد، او با مهار توپ ضربه محکم خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ را حسینی مهار کرد.
دقیقه 24 – چند شوت پیاپی از ملوانی ها در نهایت با ضربه محکم و روپای آبشک روبرو شد اما این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 29 – محمد رضی پور پشت مدافعان راه آهن پاس بلند ملوانی ها را استپ کرد و در حالی که با دروازه بان تک به تک شده بود ضربه محکم خود را زد اما محسن فروزان با واکنشی فوق العاده این موقعیت را از ملوانی ها گرفت.
دقیقه 32 – در شرایطی که ملوانی ها دروازه راه آهن را مورد هجوم شدید خود قرار دادند پژمان نوری ضربه خود را از روی خط کحوطه جریمه روانه دروازه حریف کرد اما این توپ به تیر دروازه راه آهنی ها برخورد کرد.
دقیقه 34 – فاطمی از راه دور برخلاف جریان بازی شوت محکم خود را روانه دروازه ملوان کرد اما این توپ خطرناک با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 38 – سانتر بلند محمدی از جناح راست موقعیت خطرناکی روی دروازه ملوان ایجاد کرد اما این توپ را حسینی مهار کرد.
دقیقه 51 – شوت روپا و زیبای آبشک از فاصله ای دور، در حالی از کنار دروازه فروزان به بیرون رفت که بسیار خطرناک به نظر رسید.
دقیقه 60 – ضربه خوب پژمان نوری از پشت محوطه جریمه که کنج دروازه راه آهنی ها را نشانه گرفته بود را فروزان مهار کرد.
دقیقه 61 – ضربه در چهارچوب راه آهنی ها را حسینی با واکنشی زیبا به کرنر فرستاد.
دقیقه 64 – شوت سرکش پژمان نوری از بالای دروازه راه آهن به بیرون رفت.
دقیقه 75 – عباس بیرون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با چرخشی به موقع ضربه ای دیدنی روانه دروازه ملوانی ها کرد اما این توپ بسیار خطرناک با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 80 – شوت محکم ستاری از درون محوطه جریمه راه آهنی ها را بازهم فروزان مهار کرد.
دقیقه 81 – ضربه محکم مهرداد اولادی تازه به میدان آمده با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 83 – جلال رافخایی با اضافه شدن خود در محوطه راه آهنی ها ضربه به موقعی را به توپ نواخت اما با بدشانسی این توپ هم به بیرون رفت.
دقیقه 1+90 – ضربه خطرناک محمدی از روی ضربه ایستگاهی با واکنش به موقع حسینی به کرنر رفت.
دقیقه 3+90 – سانتر بلند محمدی روی دروازه ملوانی ها خطرناک بود اما این توپ توسط حسینی دفع شد.

در حاشیه:
*نام مازیار زارع در لیست 18 نفره ملوانی ها برای این بازی به چشم نمی خورد.
*مهرداد اولادی که اخیرا به جمع ملوانی ها اضافه شده است این بازی را از روی نیمکت مشاهده می کند.
*بازیکنان ملوان در ابتدای بازی با تی شرت هایی با تصویر احمد آهی به میدان آمدند، آهی به پارگی رباط صلیبی بازی های این تیم تا پایان فصل را از دست داد.
*در دقیقه سوم بازی توپی به دست مدافع راه اهنی ها برخورد کرد که داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع باعث اعتراض شدید ملوانی ها شد.
*تا دقایق میانی نیمه اول ملوانی ها در چند مورد اعتراض شدیدی که به تصمیمات موعود بنیادی فر داشتند.
*در دقایق پایانی نیمه اول توپ دیگری به دست راه آهنی ها خورد اما بازهم داور اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع در کنار چند خطای دیگر باعث شد تا در پایان نیمه اول ملوانی ها سیل اعتراضات جدید خود را روانه داور میدان کنند.
*فرهاد پورغلامی که از نامزدهای مربیگری ملوانی ها محسوب می شود امروز در ورزشگاه تختی انزلی برای دیدن این بازی حضور پیدا کرد.
*عزیز معبودی که از تعویض خود ناراضی بود پس از خروج از زمین راهی رختکن شد و روی نیمکت این تیم حضور نیافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها