يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۵۰۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
بیانیه مشترک روسیه و آمریکا درباره توافق پیرامون شروط آتش بس در سوریه واکنش هایی را در سطح بین المللی و منطقه ای به همراه داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: در پی بیانیه مشترک روسیه و آمریکا پیرامون توافق آتش بس در سوریه که قرار است روز شنبه آینده (هشتم اسفند) به مورد اجرا گذاشته شود واکنش هایی در سطح بین المللی و عربی به این توافق مطرح شد.

به گزارش روسیا الیوم، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد طی بیانیه ای از توافق آتش بس در سوریه استقبال کرده و از آن به عنوان «بارقه امید» یاد کرد. دبیرکل سازمان ملل در عین حال طرف های نزاع در سوریه را به پایبندی به آتش بس دعوت کرد.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به توافق آتش بس در سوریه مدعی شد که آتش بس در این کشور تنها زمانی موفق خواهد شد که دولت سوریه و هم پیمانان آن و در راس آنها روسیه به صورت ریشه ای اقدامات خود را تغییر دهند.

هاموند اظهار داشت در صورتی که این توافق به صورت کامل و سالم اجرا شود گام مهمی برای جلوگیری از اقدامات خشونت بار در سوریه بوده و به حل و فصل سیاسی دراز مدت در این کشور منجر خواهد شد.

«قسطنطین کوساتشوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس روسیه تصریح کرد که توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور با اوباما همتای آمریکایی خود باید از سوی شورای امنیت مورد حمایت قرار گیرد. وی گفت: توافق آتش بس در سوریه بسیار مهم است و مهمتر از آن موفقیت دیپلماتیک مشترک روسیه و آمریکا در سطح روسای جمهور دو کشور است.

«کوساتشوف» تصریح کرد که این توافق تغییر ملموسی در همکاری روسیه و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم ایجاد خواهد کرد.

در همین حال مصر از از بیانیه مشترک روسیه و آمریکا در خصوص آتش بس در سوریه استقبال کرد. وزارت خارجه مصر در بیانیه خود این امر را گامی مهم و ضروری برای تسهیل رساندن کمک های انسانی به مردم سوریه، توقف اقدامات خشونت بار، زمینه سازی برای حمایت از روند سیاسی در سوریه تحت نظارت سازمان ملل، دستیابی به توافق کامل آتش بس و تحقق حل و فصل سیاسی بحران سوریه برشمرد.

مخالفان سوری تحت حمایت ریاض نیز از موافقت ضمنی با توافق روسیه و آمریکا برای آتش بس در سوریه خبر دادند اما شروطی را برای اجرای آن تعیین کردند. «ریاض حجاب» رئیس هیات مخالفان سوری در کنفرانس ریاض پیش از این از موافقت اولیه با دستیابی به آتش بس موقت بشرطی که بر اساس میانجیگری بین المللی انجام شود، خبر داده بود.

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا نیز از توافق سرگی لاوروف و جان کری وزیران خارجه روسیه و آمریکا پیرامون شروط آتش بس در سوریه تمجید کرد. وی اظهار داشت که تا پیش از ساعت ۱۲ روز جمعه ۲۶ فوریه (هفتم اسفند) که حداکثر موعد برای اعلام موافقت با آتش بس از سوی طرف های نزاع در سوریه است، شاهد امتحانات جدی خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها