أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۶۵۰۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
مستندی که با هدف مذمت سید حسن نصرالله توسط شبکه سعودی «العربیه» پخش شد، چنان دبیرکل حزب‌الله لبنان را شکوهمندانه به تصویر کشید که موجی گسترده از اعتراضات وهابیون علیه این شبکه را در پایگاه‌های مختلف اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شنبه‌شب گذشته، از شبکه «العربیه» که تریبون رسمی رژیم وهابی عربستان سعودی و وابسته به آل سعود است، فیلم مستندی با عنوان «حکایت حسن» پخش شد که به اذعان تهیه‌‎کنندگان آن، تلاش می‌کند بیینده را با زوایای مختلف زندگی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل «حزب الله لبنان» آشنا کند و به همین منظور بیننده را به زادگاه وی، کوی «الکرنتینا» یا همان «حلبی‌آباد» خودمان، در شرق بیروت و به دنیا آمدن اولین فرزند این خانواده و سپس سفرش به نجف اشرف و بازگشت وی به لبنان می‌برد.

در ادامه این فیلم، پیوستن سید حسن نصرالله به جنبش «امل» در منطقه «بقاع» لبنان که آغاز فعالیت سیاسی وی شمرده می شود و سپس جدایی وی از این جنبش به همراه شماری از کادر رهبری امل و تأسیس «حزب‌الله» با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از این حزب را به تصویر می‌کشد.

این مستند برای تبیین و تشریح زندگی شخصی و سیاسی سید حسن نصرالله به بخش‌ها و گوشه‌هایی از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان در مقاطع و برهه‌های مختلف زمانی استناد می‌جوید.

همچنین این فیلم تمام مراحل، برهه‌ها و جنگ‌هایی را که حزب‌الله به رهبری سید حسن نصرالله انجام شده است به تصویر می کشد؛ از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان تا ترور «رفیق الحریری»، نخست‌وزیر اسبق این کشور و در ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در ژوئیه 2006 میلادی و جنگ داخلی تحمیلی بر سوریه و همچنین قدرت‌یابی حزب الله در عرصه سیاسی لبنان و سیطره آن بر برخی نهادها و مؤسسات حکومتی در این کشور.

فیلمی که شبکه العربیه با هدف مذمت سید حسن نصر الله و حمله رسانه ای و روانی به وی تهیه شده بود، چنان دبیرکل حزب الله لبنان را شکوهمندانه به تصویر می کشد که موجی گسترده از انتقادات و محکومیت ها علیه این شبکه سعودی – وهابی را در پایگاه های مختلف اینترنتی و شبکه اجتماعی فضای مجازی از سوی سعودی ها و حامیان آنها ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد کارگردان این مستند که نتوانسته محبوبیت و عظمت شخصیت نصرالله را نادیده بگیرد و هیچ نقطه منفی در زندگی او نیافته، موفق شده این مستند را به عنوان مستندی در معرفی یکی از دشمنان وهابیت سعودی، به العربیه بفروشد و العربیه هم به تصور اینکه این مستند علیه نصرالله است، آن را روی آنتن برده است.

کاربرانی که این فیلم را مشاهده کرده اند، چه دوست و چه دشمن بر یک نکته اتفاق نظر دارند، اینکه فیلم العربیه به جای محکوم کردن سید حسن نصر الله و سیاه‌نمایی شخصیت و اقدامات وی در سمت دبیرکلی حزب الله لبنان، تصویری بسیار با شکوه و صادق و شفاف از وی به نمایش می گذارد.

به همین دلیل بسیاری از فعالان سعودی و وهابی فضای مجازی این فیلم را هدیه شبکه العربیه به سید حسن نصرالله آن هم در راستای بحران و تنش ایجاد شده بین عربستان سعودی و لبنان در روزهای اخیر دانستند که منجر به لغو کمک سه میلیارد دلاری آل سعود به ارتش لبنان، به ظاهر به خاطر مواضع حزب الله علیه حکومت عربستان سعودی شد.

در این خصوص «ترکی الحمد»، نویسنده عربستانی ضمن محکوم کردن محتوای فیلم «حکایت حسن» این گونه در صفحه شخصی خود در شبکه توئیتر توئیت کرد: «دیدن فیلم "حکایت حسن"، مثل آب سردی بود که روی من ریخته شد و پس از دیدن فیلم، چندین بار اطمینان حاصل کردم که آیا شبکه العربیه را تماشا می کنم؟ آیا این شبکه العربیه است یا شبکه دیگر.. واقعاً اتفاقاتی درحال رخ‌دادن است؟»

الحمد می‌افزاید: العربیه در فیلم حکایت حسن، سید حسن نصرالله را رهبری کاریزماتیک به تصویر می کشد که برای رسیدن به بالاترین مدارج در حزب الله راه خود را از کوچک‌ترین مناصب باز می کند و این موفقیت ها را مدیون دیدگاه هایش است.. آیا واقعا این همان چیزی است که ما امروز به آن نیاز داریم؟

«احمد بن راشد بن سعید»، کارشناس علوم سیاسی و نویسنده سعودی نیز شبکه العربیه را اینگونه مورد حمله قرار داد: در فیلم حکایت حسن، قاتل فرزندان و کودکان ما در بلاد شام، قهرمانی نیک‌سرشت به تصویر کشیده شده که در تمام نبردهایش به یاران و هوادارانش درباره پیروزی اطمینان می دهد و موجب شده تا آنها با اطمینان بشارت و مژده پیروزی خود در جنگ ها را بدهند.. این، شبکه ملعون العربیه است!

اما از بارزترین شخصیت های محکوم کننده فیلم «حکایت حسن» بدون تردید «سعود الشریم»، مفتی وهابی و امام جماعت حرم مکی است که در صفحه توئیتر خود نوشت: خطرناک‌ترین منابر و بوق های تبلیغاتی و رسانه ای علیه یک کشور مسلمان، منبری است که زبان آن با آن کشور و دل آن با بیگانگان باشد.

«عبدالعزیز الطریفی» نیز ضمن محکوم کردن فیلم گفت: هرکس سخنان و گفته های یهود به زبان عبری را شنیده یا خوانده باشد، ملاحظه می کند که مشابه سخنان و گفته های منافقین در شبکه العربیه است و تنها تفاوت موجود در زبان است.

همچنین صاحب صفحه معروف و طنز «أبو شلاخ اللیبرالی» با حمله به این فیلم و تهیه‌‎کنندگان آن نوشت: بهترین توصیفی که می توان برای فیلم "حکایت حسن" به کار برد، این است که آن را «رسوایی و فضاحتی رسانه ای و تبلیغاتی» توصیف کرد که میخ آخر را به تابوت العربیه زد که با اموال و پول ها و کارمندان و کارمندان ما در خدمت «ضاحیه» (محل اقامت سید حسن نصر الله و شیعیان لبنان) است.

وی می افزاید: این رسوایی به صورت مشروح نشان می دهد که چگونه از اموال و پول های ما در شبکه ای که شبکه ما شمرده می شود، برای سید حسن نصر الله که باید وی را عامل لغو کمک 3 میلیارد دلاری عربستان به لبنان شمرد، تبلیغ می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها