امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۶۵۱۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
نوراللهی زننده بهترین گل دو ماه اخیر شد؛
هافبک پرسپولیس با انتخاب مردم در نظرسنجی برنامه 90، به عنوان زننده بهترین گل دو ماه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.
به گزارش پایگاه 598، برنامه این هفته 90 در حالی روی آنتن رفت که نظرسنجی آن به بهترین گل دو ماه اخیر اختصاص داشت.

 

بینندگان باید از میان گل های میلاد پاک پرور بازیکن استقلال اهواز، مسعود شجاعی بازیکن الغرافه، سجاد شهباززاده بازیکن استقلال، الهام فرهمند بازیکن تیم بانوان آینده سازان میهن، احمد نوراللهی بازیکن پرسپولیس و علیرضا وفایی بازیکن تیم ملی فوتسال، یکی را به عنوان برترین گل برتر دو ماه اخیر انتخاب می کردند.

 

در نهایت با شرکت یک میلیون و ۴۵۸ هزار نفر گل نوراللهی به سایپا با 41.3 درصد آرا بهترین گل دو ماه اخیر انتخاب شد و پس از آن گل شهباززاده با 24.8 درصد، گل الهام فرهمند با 16.2 درصد و گل علیرضا وفایی با 11.2 درصد دوم تا چهارم شدند. گل های شجاعی و پاک پرور هم به ترتیب 3.5 و 3 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

 

* سرمربی تیم ملی فوتسال، اولین میهمان حضوری

ابتدا گزارشی از عملکرد تیم ملی فوتسال پخش شد و سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی با حضور در استودیو، به تشریح عملکرد تیم ملی پرداخت.

 

وی پاس ندادن حسین طیبی در مسابقات جام ملت ها به خاطر رسیدن به عنوان آقای گلی را رد کرد و گفت که همه در خدمت تیم ملی بوده اند.

 

ناظم الشریعه همچنین درباره کم بازی دادن به علیرضا وفایی گفت: «فوتسال وفایی تکنیک خالص است ولی در تیم ملی بیشتر به کار گروهی می پردازیم.»

 

* واکنش بازیکنان تیم ملی فوتسال به پاس ندادن

بعد از پخش چند مسابقه لیگ برتری و بررسی صحنه های مشکوک، حسین طیبی و علی اصغر حسن زاده دو بازیکن تیم ملی در 90 حضور یافتند.

 

طیبی با اشاره به دوران ابتدایی بازیگری اش گفت: «تا پیش از حضورم در فوتسال، در پست هافبک وسط بازی می کردم. در این پست معمولا پاس هم می‌دادم و اینطور هم که می گویید نبوده که پاس ندهم!»

 

پاس ندادن طیبی و حسن زاده سوژه فردوسی پور بود که با شوخی و خنده این شائبه را از این دو بازیکن پرسید. طیبی در این خصوص، گفت: «اگر بشود و در موقعیت صد درصد باشک، قطعا پاس می ‌دهم.»

 

طیبی در ادامه به شوخی انگشت اتهام را سمت مجری برنامه 90 گرفت و گفت: «در ضمن شنیده ام شما هم وقتی بازی می کنید پاس نمی دهید!»

 

حسن زاده هم گفت: «من شخصا عاشق پاس گل دادن هستم و اصلا اینطور که می گویید نیست.»

 

* نکونام: روزی واقعیت ها را می گویم

در ادامه برنامه صحبت های جواد نکونام که در العربی قطر بازی می کند و در تمرین ذوب آهن قبل از بازی با لخویا حضور یافته بود، پخش شد. وی اظهار داشت: «بازی سخت و سنگینی در انتظار ذوب آهن است. لخویا تیم خوبی است. امیدوارم اتفاق خوبی برای ذوب آهن بیافتد.»

 

او درباره زمین های تمرینی متعدد باشگاه لخویا گفت: «همه تیم ها این امکانات را دارند. هر تیمی استادیوم خود را دارد و در کنار آن از پنج، شش زمین تمرین بهره می برد. ما درباره امکانات و زمین نمی توانیم صحبت و حتی فکر کنیم.»

 

نکونام در پاسخ به این سوال که او مجددا در قطر احیا شده است، تاکید کرد: «بحث دوباره احیا شدن نیست. جواد نکونام همیشه اینطور بوده است. در ایران همه صحبت ها خط و خط دهی است و روزی همه واقعیت ها را می گویم. جواد همیشه به یک شکل است. هیچ کس نمی تواند سر من را کلاه بگذارد و در این چند سال که در ایران بودم همه چیز را فهمیدم. می دانم شیطنت ها از کجاست.»

 

او درباره درگیری در آخرین دیدار العربی با تیم مقابل، گفت: «بازیکن ما روی زمین افتاده بود و اشکان دژاگه به یار حریف گفت که توپ را بیرون بزند. با اینکه بازیکن مقابل صحبت های اشکان را شنید توپ را بیرون نزد و شیطنت کرد و اشکان درگیر شد. من برای کمک به اشکان پیوستم.»

 

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره احتمال رفتن کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال نیز تاکید کرد: «امیدوارم مثل دوران برانکو که پشیمان از رفتنش بودیم، دنبال کی روش نرویم. باید قدر او را بدانیم.»

 

* قلعه نویی امتیازآورترین سرمربی لیگ برتر

در بخش بعدی برنامه آماری از امتیازآورترین مربیان تاریخ لیگ برتر مطرح شد که در این آمار امیرقعله‌نوعی با 675 امتیاز، امتیازآورترین سرمربی در لیگ برتر معرفی شد. مجید جلالی با 415 امتیاز، علی دایی با 349 امتیاز و پرویز مظلومی با 338 امتیاز در این آمار در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

 

* افشاگری تارتار درباره یک مربی متمول!

سرمربی سابق راه آهن که به تازگی از این تیم کنار گذاشته شده، اظهار داشت: «در ابتدای صحبت هایم باید بگویم که می دانستم شرایط راه آهن خوب نیست و به عنوان آخرین تیم آماده حضور در لیگ برتر شده است و یارگیری خوبی را انجام نداده است.»

 

او اضافه کرد: «تمام امیدمان به یارگیری در نیم فصل بود. با توجه به سیاست باشگاه که درآمدزایی از فروش بازیکنان بود، چند بازیکن را از دست دادیم و بضاعت مان هم اینطور نبود که بازیکن خوب بگیریم. فقط محسن فروزان را جذب کردیم و به ناچار به سراغ بازیکنانی از لیگ یک و دو رفتیم. یک بازیکن هم بدون اطلاع من، از سوی باشگاه جذب تیم شد.»

 

او درباره اینکه چطور این اتفاق افتاده است، گفت: «من تقاضای مهاجم و هافبک داشتم اما این بازیکن را به عنوان دفاع راست جذب کردند و سفارش های من را نیاوردند. این بازیکن قبرسی بود و خودشان دیده بودند. وقتی روز آخر نقل و انتقالات این بازیکن را جذب کردند چاره ای برای من نمانده بود. در بازی اول و دوم از او استفاده کردیم اما در ادامه به دلیل مشکلات اخلاقی او را از لیست خارج کردم.»

 

تارتار تاکید کرد: «خوشحالم در حیطه کاری ام اجازه دخالت ندادم و فقط بازیکنان مدنظر کادرفنی به میدان رفتند. البته در مقطعی از فصل باشگاه توصیه کرد که اگر یک مربی که علاقه ای به آوردن اسمش ندارم به تیم اضافه کنیم تا حدودی مشکلات مالی باشگاه حل می شود.»

 

سرمربی سابق راه آهن در پاسخ به این سوال که آیا منظورش فرشاد کرمی، دستیارش در راه آهن است، گفت: «اسم نمی آورم. این شخص دوست دارد اسمش را به زبان بیاورم و علاقه زیادی به این قضیه دارد ولی قبل از بازی با ملوان او را کنار گذاشتم. توصیه ام به مربیان جوان این است که راه درست را انتخاب کنند و برای موفقیت زحمت بکشند. امیدوارم همه جوان ها راه درست را انتخاب کنند.»

 

تارتار همچنین در مورد قرارداد پنج ساله خود با راه آهن نیز گفت: «از علیرضا رحیمی و ابراهیمی مدیرعامل و معاون اقتصادی باشگاه تشکر می کنم که در بدترین شرایط قرارداد 5 ساله بستند. آن ها در شرایط سخت حامی من بودند. اگر قرارداد یک ساله ام را هم بگیرم خوب است.»

 

او همچنین در پایان با بیان اینکه دلیل برکناری خود را کنار گذاشتن فرشاد کرمی می داند تاکید کرد: «در نیم فصل دوم در بین شش تیم اول لیگ قرار داشتیم. بحث برکناری من فنی نیست. از کرمی می خواهم توضیح بدهد که دلیل برکناری من چیست؟»

 

* فرشاد کرمی: اگر نفوذی در باشگاه داشتم سرمربی می شدم

دستیار سابق تارتار نیز در پاسخ به صحبت های او گفت: «مسئله دوستی من با مالک باشگاه ربطی به حضورم در این تیم ندارد. این اتهام ها قشنگ نیست. همه من را می شناسند و می دانند که سرمربی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران هستم. تیم من چند ماه پیش استقلال را شکست داد. پدر و مادرم استاد دانشگاه هستند و خودم سال ها مربی تیم دانشگاهی بودم. دوره مربیگری ام را در انگلستان گذراندم و مربیگری را با تمکن مالی پشت سر نگذاشتم.»

 

او ادامه داد: «اگر نفوذی در باشگاه داشتم سرمربی می شدم. با این حال از تارتار تشکر می کنم چرا که در این مدت چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.»

 

* رمضانی: باشگاه راه آهن حق انتخاب سرمربی دارد

سرپرست راه آهن نیز در پایان با بیان اینکه انتخاب سرمربی حق یک باشگاه است، گفت: «نمی خواهم درباره این مسائل صحبت کنم اما باشگاه فکر کرد اگر سرمربی تیم عوض شود، شاید تغییری در وضعیت تیم رخ دهد و به هر حال انتخاب سرمربی حق طبیعی یک باشگاه است.»

 

* آنالیز داوری بازی پرسپولیس و استقلال

مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه این هفته 90 بود. در کارشناسی بازی سایپا و پرسپولیس، مرادی بر این عقیده بود که در دقیقه 40 بازی ایوبی بازیکن سایپا به خاطر خطایی که روی بازیکن پرسپولیس انجام داد باید از زمین مسابقه اخراج می شد.

 

کارشناس داوری برنامه 90 درباره خطای هند محمد انصاری بازیکن پرسپولیس (بازیکنان سایپا به خصوص تیموریان بر این عقیده بودند که این خطا در محوطه 18 قدم انجام شده است) هم گفت که توپ در بیرون از محوطه با دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده است.

 

مرادی درباره گل بازیکنان سایپا که پرسپولیسی ها عقیده داشتند روی لوبانف خطا صورت گرفته، گفت: «این گل در شرایط کاملا سالم به ثمر رسیده است.»

 

مرادی در آنالیز بازی استقلال و گسترش فولاد درباره پنالتی محمد ابراهیمی گفت: «این ضربه چه گل می شد و چه گل نمی شد باید تکرار می شد. مدافعان و مهاجمان زیادی در محوطه 18 قدم بودند و ضمن اینکه رحمتی هم خیلی جلو آمده بود.»

 

او درباره خطای روزبه چشمی قبل از به ثمر رسیدن گل استقلال هم گفت: «چشمی روی ابراهیمی خطا کرد و این ضربه باید خطا اعلام می شد.»

 

مرادی همچین با قاطعیت اعلام کرد که بازیکن گسترش به هیچ عنوان در آفساید نبوده و کمک داور در این صحنه اشتباه کرده است.

 

کارشناس داوری برنامه 90 درباره اخراج محمد نصرتی هم گفت: «او قبل از درگیری روی رحمتی خطا کرد و در صحنه درگیری هم داور به درستی به او کارت قرمز را نشان داد.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها