امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۶۵۲۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: اجرای طرح کارت اعتباری کالا با شرایط موجود، بعید به نظر می‌رسد و رکود در بازار به حدی است که برخی فروشندگان با سود چندهزار تومانی کالا را عرضه می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمد طحانپور در پاسخ به این سؤال که چرا به‌جز لوازم صوت و تصویر، بقیه اقلام لوازم خانگی به‌ویژه در سه راه امین حضور تهران برچسب قیمت ندارند، اظهار داشت: به دلیل آنکه عرضه لوازم خانگی در بازار بیش از تقاضاست، فروشندگان مجبورند، گاهی از سود مجاز خود چشم پوشیده و زیر قیمت بازار بفروشند و گاهی این رقابت به حدی است که ترجیح می‌دهند، با مشتری توافق کرده و برچسب قیمت دیگر معنا ندارد؛ چرا که زیر قیمت مصوب و مورد تأیید سازمان حمایت و اتحادیه لوازم خانگی به فروش می‌رسد.

وی اضافه کرد: رکود و تعدد واحدهای صنفی لوازم خانگی به حدی است که گاهی فروشندگان مجبورند با 7 تا 10 هزار تومان سود کالا را به مشتری عرضه کنند.

طحانپور در مورد اجرایی نشدن طرح کارت اعتباری که دولت در بسته موقت خروج از رکود آن را مطرح کرده بود، نیز این‌گونه توضیح داد که این طرح چون قرار بود پول مستقیم به حساب تولیدکننده برود، به درد تمام برندهای لوازم خانگی به‌جز یکی‌، دو برند نمی‌خورد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: گاهی یک فروشگاه تا 50 برند را عرضه می‌کند که در این طرح امکان فروش برندهای معتبر مختلف وجود نداشت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه ظاهر اتحادیه لوازم خانگی قرار بود خود نیز طرح موازی کارت اعتباری را اجرا کند، اما تا این لحظه خبری از اجرای این طرح نیست، تصریح کرد: ما بنا داشتیم تا در این طرح به افرادی که کارمند دولت نیستند، مانند راننده تاکسی و کارگران که ضامن معتبر ندارند، طرح اقساطی لوازم خانگی را ارائه کنیم و با 4 بانک هم در این زمینه صحبت کردیم، اما هرچه جلو می‌رویم، یک مانع جدیدی ایجاد می‌شود.

طحانپور افزود: در این بین خود تولیدکنندگان نیز با بانک‌ها وارد مذاکره شده و پیشنهاد داده‌اند، تا 5 درصد از سود خود را برای اجرای مستقیم این طرح به بانک‌ها بدهند و این در حالی است که خود فروشنده نهایت 5 درصد سود می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی با مسائل به‌ وجودآمده اجرای طرح کارت اعتباری امری بعید به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها