أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۵۳۲۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۲     ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
همایش بزرگ "نه به دخالت انگلیس" با حضور آیت‌الله جنتی، آیت‌الله قرهی، آیت الله علم الهدی، حجت الاسلام پناهیان، علی اصغر زارعی، پرویز داوودی، فاطمه رهبر، سیدمحمود نبویان، سعید جلیلی، پدر شهید احمدی روشن و ... در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، همایش بزرگ "نه به دخالت انگلیس" با حضور آیت الله قرهی، آیت الله علم الهدی، حجت الاسلام پناهیان، علی اصغر زارعی، پرویز داوودی، فاطمه رهبر، سیدمحمود نبویان، سعید جلیلی، پدر شهید احمدی روشن و ... در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است
لیست ائتلاف اصولگرایان، رقیب را منفعل کرد

در این همایش حجت الاسلام پناهیان در همایش بزرگ "نه به دخالت انگلیس" گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را جشن ملت می دانند که باید برای باشکوه برگزار کردن این انتخابات تلاش کرد.

وی ادامه داد: آنقدر انقلاب تثبیت شده است که رهبری می گویند حتی کسانی که نظام را قبول هم ندارند در انتخابات شرکت کنند؛ دیگر اثری از فتنه نیست شاید در افراد باشد اما در مردم نیست و حتی کسانی که فتنه انگیزی 88 را رقم زدند با دعوت مردم به انتخابات عذرخواهی کرده اند.

پناهیان اظهار داشت: امروز باید این اتحاد و تمکین به سلامت و صلابت انقلاب را جشن و عید گرفت؛ فعلا کسانی که می گفتند باید با آتش زدن سطل به حرف ناحق خود برسیم اکنون آمده اند در انتخابات شرکت کنند که این جشن دارد؛ رشد سیاسی که اکنون بین مردم اتفاق افتاده است را باید جشن گرفت، باید آداب جشن رعایت شود، به دوستان پیشنهاد می دهم مخصوصا در تهران که لیست بلند است و مردم زمان زیادی در انتخابات می مانند از مردم پذیرایی هم بکنند و برای کسانی که می خواهند هر انتخاباتی را به کام مردم تلخ کنند کارشان سخت شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آداب دیگر انتخابات امسال پرچم انگلیس است که زیر پا گذاشته شود و امیدواریم مردم با تکان دادن دولتمردان خود، پرچم کشور خود را از زیرپای مردم منطقه خارج کنند.

وی ادامه داد: هرکسی که به هر لیستی رای می دهد یک مرگ بر انگلیس می دهد و حتی کسانی که انگلیسی ها هم از آنها حمایت کرده اند می گویند انگلیسی ها غلط کردند که از ما حمایت کردند، اینها از لطایف انقلاب است که اتفاق افتاده است.

پناهیان افزود: مردم برگه های رای خود را به سمت انگلستان بگیرند و آن را تکان دهند باد این برگه‌ها، جزیره کوچک را با خود خواهد برد.

استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: این دولت های خبیث غربی همان هایی هستند که قبلا مردم را تشویق می کردند رای ندهند ولی بببینید امروز چطور نظام همه را خط کرده که می گویند بیایید رای بدهید.

وی بیان داشت: از لطایف این انتخابات این است که بعضی ها که خودشان باور نمی کردند به یک عمامه به سر رای بدهند اکنون دارند رای می دهند.

پناهیان تاکید کرد: یکی از چیزهایی که آزادی اندیشه را محدود می کند همین دو قطبی سازی هاست که باعث می شود صداها به هم نرسد؛ من قبلا هم عرض کردم رئیس جمهور فضا را دو قطبی نگرفت ولی اکنون دارد سعی می کند فضا را دو قطبی کند؛ در این فضا که عده‌ای دارند سعی می کنند فضا را دو قطبی کنند عدو شده سبب خیر و برخی مسایل دارد مشخص می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: لیست واحد اصولگرایی توانست در مقابل این فضای ایجاد دو قطبی انفعال ایجاد کند؛ البته خوب است وزن کشی سیاسی انجام شود. من در انتخابات مجلس گذشته در مجالس هر دو طرف شرکت می کردم و این جناح بندی ها را قبول ندارم؛ باید انتخابات در فضای آرام باشد که سیاه و سفید و انقلابی و ضد انقلابی نشود.

وی ادامه داد: گفتگوها باید قشنگ صورت بگیرد و هیچ کس هیچ کس را محکوم نکند؛ امروز مقام معظم رهبری هم در برابر این دو قطبی سازی حرف زدند.

پناهیان اظهار داشت: دیدید مردم چه استقبالی از آیت الله جنتی کردند، هیچ کس در آینده برای آنهایی که به انگلیسی ها دست می دهند دست نخواهد زد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: من به آقایان جنتی، یزدی و مصباح تبریک می گویم که دشمن از آنها ناامید شده، کسانی که دشمن از آنها ناامید نشده است یک فکری به حال خود بکنند.

وی ادامه داد: مسئولین کشور و سیاستمداران هر موقع دشمن را به خود امیدوار کنند ضربه های بیشتری از دشمن به ما وارد خواهد شد، بعضی ها می خواهند خود را در برابر دشمن نرم نشان دهند در حالی که هر وقت مقاوم باشیم می بریم.

پناهیان اظهار داشت: سید حسن نصرالله می فرمودند مقام معظم رهبری در کشور خود نیز به خوبی قدردانی نمی شوند ولی این سه بزرگوار به خاطر پایداری در دفاع از مقام معظم رهبری محبوب شده اند.

وی در پایان گفت: کسانی که فکر می کنند فکرشان به جامعه منتقل نمی شود و در خیابان شلوغ می کنند یعنی منطق کم آورده اند به آنها آب و گل بدهید تا آرام شوند کسانی که منطق دارند نیاز به شلوغ کردن ندارند.

انگلیس با پیام "به چه کسی رای بدهید و رای ندهید" به دنبال کودتای سوم بود

آیت‌الله علم الهدی در همایش بزرگ "نه به دخالت انگلیس" در تالار اندیشه حوزه هنری اظهار داشت: حوادث صدر اسلام بعد از رحلت رسول الله و انحراف رهبری خط ولایت می تواند به عنوان یک قواره تمام نما در سایه امامت مسیر ما را مشخص کند؛ نقطه ای که باعث انحراف در زندگی سیاسی مردم شد، چون دشمنان نمی توانستند با وجود امیرالمومنین در نظام فکری مردم نفوذ کنند برضد امیرالمومنین اقدام کردند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) می گوید این افراد از شخص امیرالمونین بغض نداشتند بلکه شخصیت ولایی مولا که مقابله با دشمنان بود قابل تفکیک با شخصیت مولا نبود و این عامل دشمنی بود که نشان می داد علی معامله گر نیست.

امام جمعه مشهد افزود: ـن سرسختی امیرالمومنین در آنجایی که نام خدا به میان می آمد باعث می شد هیچ سوداگری نتواند امام علی را عامل سوداگری خود کند و این ویژگی ها در امیرالمومنین باعث می شود تمام آنهایی که طمع در بیت المال دارند بغض و کینه وی را بر دل بگیرند؛ اگر سیره امام و مقام معظم رهبری را در کنار هم بگذاریم یک تابلویی از این سیره امیرالمومنین را می بینیم.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: کسانی که فکر می کنند می توانند با نفوذ در انقلاب زمینه خورد و برد خود و نزدیکان را ایجاد کنند رهبری و عواملی که هم یار رهبری هستند بغض و کنیه این افراد را به دل می گیرند.

وی ادامه داد: لبخندزنان به غرب استکبارگر و آنهایی که در دل این امید را دارند که به وسیله حمایت آنها بتوانند کشور را در دست بگیرند طبیعی است که از حمایت انگلیسی ها خوشحال می شوند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: این افرادی که انگلیسی ها به دنبال رای نیاوردن آنها هستند همان هایی هستند که سد نفوذ خارجی ها خواهند بود.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: ژشت مقاوم مردی که در سن 87 سالگی مثل آیت الله جنتی بیش از 14 ساعت در روز در عرصه انقلاب که با هیچ وسیله ای انعطاف پذیر نیست در ذهن "تنمر فی ذات الله" که صدیقه طاهره می فرماید متبلور می شود.

وی ادامه داد: وقتی پهنه عمر آیت الله جنتی و یزدی را بررسی می کنید مشاهده می کنید در زندان های شاه جنگیدند و از اول انقلاب هم مرد و مردانه ایستاده اند و در برابر انحراف مقاومت کرده اند که هیچ چیزی برای زندگی شخص خود برنداشتند.

امام جمعه مشهد افزود: آیت الله مصباح که در یک کارگاه نخبه پروری خلا علامه طباطبایی و شهید مطهری را دنبال می کند مورد تاکید دشمن قرار می گیرد که باید حذف شود.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: پیام رسانه انگلیس حرکت سوم پیام برای کودتا بعد از دو کودتا بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره قاجار فقط فعالیت های جاسوسی برای انگلیسی ها جواب نمی داد برای همین به دنبال این برآمدند که نظام را عوض کنند و کشور را بگیرند و با کودتای 1298 با انتخاب رضاخان به عنوان سرسپرده و تاسیس نظام پهلوی صاحب بی چون و چرای ایران شدند، در دوره مصدق هم که احساس کرده بودند منافع شان در خطر است در سال 32 کودتای دوم را ایجاد کردند.

امام جمعه مشهد افزود: اکنون این پیام به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید، برای کودتای سوم بود که قصد تسخیر نظام را داشتند و تجربیات توطئه های خود را تکرار کردند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: انگلیسی ها در مشروطه آخوند انگلیسی ایجاد کرده بودند و آخوند غیر انگلیسی در برابر آنها ایستاده بود، انگلیسی ها می خواستند آن نکبتی که در دوره مشروطه ایجاد شده بود را اکنون ایجاد کنند ولی غافل از اینکه در آن روز مشروطه یک رهبر حکیم مثل رهبر امروز ما وجود نداشت که وجود این رهبر عامل خنثی سازی همه توطئه های استکبار است و بصیرت شما مردم انقلابی که نگهبان انقلاب هستید را دشمن نادیده گرفته است و هیچ وقت مردم روحانی انگلیسی و غیرانگلیسی نمی گویند ولی خود این بزرگواران هم باید بصیر باشند.

وی بیان داشت: چرا اینها نهاد ارزشی انقلاب  شورای نگهبان را زیر سوال می برند که آنها به بودن آخوند انگلیسی طمع کنند.

آیت الله علم الهدی گفت: وقتی فوکویاما می گوید با ساقط شدن شورای نگهبان این نظام سکولار می شود وقتی انگلیسی ها می بینند که برخی به شورای نگهبان حمله می کنند به این نتیجه می رسند که می شود آخوند انگلیسی ایجاد کرد.

امام جمعه مشهد گفت: انگلیس به آیات جنتی، یزدی و مصباح جسارت نکرد بلکه به آنهایی جسارت کرد که از آنها حمایت نمود؛ انگلیس به شما بالاترین جسارت را کرده که از شما حمایت کرده بعد از آنها برائت نمی جویید؟  آنها می گویند دلیلی نمی‌بینیم که از انگلیس برائت بجوییم، جسارت از این بالاتر؟

وی ادامه داد: اگر یک جوانی با شور خطاب به شما چیزی بگوید می گویید چرا جسارت می کنید ولی وقتی انگلیس خبیث از شما حمایت می کند از آن برائت نمی جویید این برای ما خیلی سنگین است این افرادی را که زمانی به عنوان الگوی خود می دیدیم که ما به عنوان سمپاد آنها بودیم اکنون آن ور میز باشند که حتی از انگلیس برائت هم نمی جویند.

علم الهدی تاکید کرد: این انقلاب را خدا نگه می دارد چون بنا براین است که انقلاب را نگه دارد چون نگهبان این انقلاب خود خداست ولی وظیفه مهم تکلیف شناسی ماست.

تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی‌ها را گرفتیم

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در همایش بزرگ "نه به دخالت انگلیس" در تالار اندیشه حوزه هنری اظهار داشت:  من بنای مزاحمت و صحبت و سخنرانی را نداشتم ولی وقتی این گرمای انقلابی را دیدم لازم دانستم برای تشکر از شما حرف بزنم.

وی ادامه داد: مدت ها بود به دلیل گرفتاری ها با شما دوستان دیدار نداشتم و حس نمی کردم این گرمای انقلابی را که در وجود شما زنده هست ولی دیروز در قرچک و ورامین جوانان با یک گرمای طوفانی از من استقبال کردند و من احساس کردم که در فضای انقلاب 57 هستم که صحنه واقعا دوست داشتنی بود.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: لازم دیدم از شما تقدیر کنم نه اینکه از یک طلبه این مقدار قدردانی می کنید این را می گویم و تعارف هم نمی کنم من طلبه بودم و هستم.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: افراد مفسد در خارج مدت ها کار می کردند که نفوذی های خود را وارد خبرگان کنند که این جا محور انتخاب رهبری است و آنها به دنبال این بودند قدرت رهبری را تضعیف کنند؛ اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند به همه مقاصد خود می رسند و هرجایی که رهبری سر راه آنها بوده مقاصد خود را انجام می دهند؛ اما خدا نخواست و ما تا جایی که توانستیم جلوی این نفوذی ها را گرفتیم و ان شا الله مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: در مورد مجلس هم همینطور ان شاء الله تا آنجا که توانستیم وظایف خود را انجام دادیم البته اگر بخواهم درباره بررسی این 12 هزار نفر بگویم باید برای شما روضه بخوانم.

آیت‌الله جنتی خطاب به حاضرین گفت: پایدار باشید و پایدار هم بمانید از علی مقاومت در برابر مصائب را یاد بگیردید، راه علی را 40 سال سد کردند اما به ضرر انها تمام شد.

دبیر شورای نگهبان در پایان اظهار داشت: کسانی را خداوند می گوید آنها را دوست می دارد و آنها هم خدا را دوست دارند حداقل همین جوانان حزب اللهی و بسیجی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
افرین بر شهامت تان
این ترسوهای مزدور باید از شما درس یاد بگیرند
اگر دشمنی خدای ناکرده حمله کند زیر عبای شما ها مخفی می شوند تا دگر مردم را برای جهاد ومقابله دعوت کنید
پاسخ
علي عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
اي جانم حاجيم حميد رسايي و جنتي هم هستند دركنار آنها تازه پناهيان هم هست ولي ايكش ينطور مراسم ها را به ماهاكه سرمان شلوغ است از طريق پيامكي اعلام كنيد تا ماهم شايد بتوانيم شركت كنيم خدايي خدارا خوش نمياد
پاسخ
وحید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
۱
۰
سلام
آفرین که با بصیرت همچین همایشی برگزار کردید ولی ای کاش با بی مهری پدر شهید رو روی زمین جلوی پای حاضرین نمی نشوندین.آخه جای خانواده شهدا بر چشم ماست نه جلو پای ما
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها