کد خبر: ۳۶۵۶۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
پایگاه آمریکایی «وایس نیوز» نوشت: رسانه‌های غربی بر روی وجه سکولار و مرفه جوانان شمال تهران تمرکز می‌کنند که عموماً اصلاح طلب هستند اما جوانان قشر متوسط سایر مناطق بی‌شمار‌ترند و دیدگاه‌های سیاسی آن‌ها غیر قابل پیش بینی‌تر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، پایگاه آمریکایی وایس نیوز، در تحلیلی از انتخابات ایران نوشت:

 انتخابات امروز، انتخابات سرنوشت سازی برای یک کشور ۷۷ میلیونی و دومین قطب اقتصادی خاورمیانه است. به گفته کار‌شناسان ایرانی مردم ایران چه در خانه بنشینند وچه برای رأی دادن به حوزه‌های انتخابی بروند، ممکن است در پیروزی اصلاح طلبان و یا اصول گرا‌ها تعیین کننده باشد.

 نزدیک به یک سوم حائزین شرایط ۵۵ میلیون نفری برای رأی دادن، زیر ۳۰ سال هستند که تمایل به کاندیداهای اصلاح طلب دارند.

 اصول گرا‌ها به دفاع از اصول انقلاب اسلامی معروف هستند و دیدگاه بی‌اعتمادانه‌ای به غرب دارند.

 این انتخابات در زمان حساسی در حال انجام است. حامیان حسن روحانی، کسی که توافق هسته‌ای را با قدرت‌های غربی امضا کرد و در حال آماده کردن خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، برنامه دارند تا بر روی جوانان و افراد با آرای سرگردان تمرکز کنند.

 رسانه‌های غربی غالباَ بر روی وجه سکولار و مرفه جوانان شمال تهران که عموماً اصلاح طلب هستند تمرکز کنند. اما جوانان قشر متوسط از مناطق دیگر شهر و کشور، بی‌شمار‌تر هستند و دیدگاه‌های سیاسی آن‌ها غیر قابل پیش بینی‌تر است.

 در میان افراد رأی دهنده کسانی که تنها نگرانی اقتصادی دارند به اصلاج طلبان رأی می‌دهند. اما جوانان طبقه کارگر، همانند والدین خود دو موضوع مهم را مد نظر دارند: امنیت ملی و مذهب.‌‌ همان چیزی که محمود احمدی‌نژاد، قهرمان طبقه کارگری و ناخوشایند طبقه سکولار و ایرانیان ثروتمند بود و دو دوره نیز به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد: او با جوانان و همینطور فقیر‌ترین مردم همنشین بود.

 این انتخابات بر روی توافق هسته‌ای نیز مؤثر خواهد بود. درماه جولای سال گذشته ایران محدودیت‌های شدیدی را بر روی برنامه انرژی خود پذیرفت تا تحریم‌های سختگیرانه اقتصادی برداشته شود که برخی از اصول گرا‌ها به شدت مخالف این توافق نامه بودند و هرگز هم به معنای واقعی آن را نپذیرفتند.

 با همه این احوال، توافق هسته‌ای حامیان روحانی و هم پیمانان اصلاح طلبش را بیشتر کرد.

 اصول گرایان بر این عقیده هستند که اصلاح طلب‌ها، خارجی‌ها را برای تضعیف انقلاب اسلامی تشویق می‌کنند و قائل اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و اتکاء به خود در صورت بازگشت تحریم‌های آمریکایی و اروپایی هستند.

 این انتخابات نشان دهنده سیر و جهت اذهان عمومی است و از این لحاظ حائز اهمیت است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها