يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۵۹۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
مراسم تشییع پیکر مرحوم فرج‌الله سلحشور کارگردان متعهد و انقلابی کشورمان در صحن امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، مراسم تشییع پیکر فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال «یوسف پیامبر»، صبح امروز در آستان مقدس امامزاده جعفر و حمیده خاتون با حضور گسترده اهالی فرهنگ و هنر و مردم برگزار شد.

بنا بر این گزارش، علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر آغاز مراسم در ساعت ۱۰ صبح، از ساعاتی قبل‌تر مردم و علاقه‌مندان به این هنرمند انقلابی در محوطه و خیابان‌های منتهی به امامزادگان تجمع کرده بودند.

در این مسیر بنر و پوسترهای بسیاری از سلحشور دیده می‌شود که بخشی از آنها مربوط به ایفای نقش‌های مرحوم سلحشور در فیلم‌های «ایوب پیامبر»‌، «پرواز در شب»‌، «توبه نصوح»‌ و همچنین یوسف پیامبر(ع) بود.

همچنین بنر بزرگی از زیباترین سکانس سریال یوسف پیامبر روبروی در ورودی امامزاده واقع شده بود.در میان حضار پوسترهایی با تصاویر چهره‌هایی همچون شهید مرتضی آوینی، رسول ملاقلی‌پور، شهید احمدی روشن، مرحوم آقاسی، امیر حسین فردی، سلمان هراتی، قیصر امین‌پور و سیدحسن حسینی دیده می‌شد که روی یکی از آنها این عبارت نوشته شده بود: پدرم بی‌آنکه سلامی بگوید گفت با من پسرم، چاره مشکل ما ایمان است.

مزار در نظر گرفته شده برای زنده یاد سلحشور در حیاط امامزاده و در جوار بارگاه شهدای گمنام بود که با داربست جدا شده بود. دور تا دور مزار شهدای گمنام با پرچم یا اباعبدالله الحسین (ع) پوشیده شده و بر تمامی دیوارهای امامزاده نیز عکس‌های سلحشور از جوانی تا میانسالی قرار گرفته بود. ساعت از 11 گذشته بود که سرانجام خودروی حامل پیکر هنرمند فقید سلحشور با نوای یا حسین و ابوالفضل (ع) و دسته عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) توانست ازدحام جمعیت را بشکافد و در نهایت پیکر مرحوم سلحشور همراه با سیل کثیری از مردم به داخل امامزاده روانه شد.

 به گزارش فارس، پس از کنترل جمعیت که به سختی صورت گرفت، نماز میت توسط آیت‌الله صدیقی بر پیکر مرحوم سلحشور خوانده شد و پس از مداحی در رسای امام حسین(ع) توسط سیدمهدی میرداماد و قرائت متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری، مراسم تدفین آغاز شد. 

همچنین به دلیل تقارن ایام فاطمیه با درگذشت فرج‌الله سلحشور مجری مراسم از حاضرین در مراسم درخواست کرد تا به صورت دسته‌جمعی سوره کوثر را قرائت کرده و به بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) و سپس فرج‌الله سلحشور هدیه کنند.

در انتهای این مراسم مجری با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم سلحشور گفت: اواخر محرم امسال در مجمع خیریه عاشورایی اجرای برنامه داشتم و در آن مراسم قرار شد تا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) به آقای سلحشور تقدیم شود.زمانی که ایشان را به روی سن خواندند با وجود سختی پیمودن مسیر به روی سن آمدند و ما پرچم را به ایشان تقدیم کردیم. ایشان در ابتدا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس (ع) را بر روی سر و صورت خود کشید و گریه کرد در همان لحظه در شرایطی که از ایشان درخواست کردیم تا برایمان دعا کنند در همان حال گفتند برایم دعا کنید تا کربلایی از دنیا بروم.

در نهایت و مقارن با لحظات اذان ظهر و در میان زمزمه سوره کوثر توسط حاضران، پیکر زنده یاد سلحشور برای همیشه در جوار شهدای گمنام آرام گرفت.

به گزارش فارس، در این مراسم افراد و هنرمندانی نظیر سردار نقدی، ابراهیم حاتمی‌کیا، امین صدیقی، ابوالقاسم طالبی، بیژن نوباوه، محمدمهدی عسگرپور، جلیل فرجاد، عباس غزالی، حسن وارسته، میرطاهر مظلومی،‌شهین تسلیمی، حبیب ایل‌بیگی، حسین پارسایی، علیرضا تابش، جمال شورجه، محمدحسین نیرومند رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محسن مومنی رییس حوزه هنری، محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، محمد حمزه زاده مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع سرچشمه، الهام چرخنده، جعفر دهقان، محمد هادی قمیشی، مجتبی راعی، غلامرضا فرجی، بهروز رضوی، سید جواد رمضان نژاد مدیر شبکه تلویزیونی افق، محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، محمدحسین طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، مهدی فرجی، مصطفی زمانی، عباس غزالی، سید محمود رضوی، محمود گبرلو، رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما، وحید جلیلی مسوول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار، سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، جمال شورجه، ابوالفضل همراه و خانواده مرحوم سلحشور به همراه جمع کثیری از مردم و دوستداران وی حضور داشتند.

**ایوبی: سلحشور نشان داد که می‌توان آثار دینی پرمخاطب ساخت

به گزارش فارس، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی نیز که در جمع حاضران بود، در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: مرحوم سلحشور در کشور ما و بسیاری از کشورها نماد هنر دینی است و او به هنرمندان دینی جرأت و شهامت داد و نشان داد که می‌توان آثار دینی پرمخاطب ساخت.

وی ادامه داد: سینمای دینی خیلی وقت است که در کشور ما راه افتاده و به حرکت در آمده و سلحشور عضو برجسته این خانواده بزرگ بود و من امیدوارم همه علاقه‌مندان به این شخصیت ارزشمند و سینمای دینی به وی تأسی کرده و سعی کنند آثاری را خلق کنند که در داخل و خارج از کشور نیز مورد استقبال قرار گیرد.

**جمال شورجه گزینه کارگردانی سریال «موسی پیامبر»

بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج الله سلحشور نیز در جمع خبرنگاران درباره ساخت سریال موسی (ع) گفت: به شخصه شاهد بودم که پدر همیشه بین ساعات ۲ بامداد تا ۸ صبح فیلم‌نامه سریال موسی (ع) را می‌نوشتند و بدین ترتیب سعی داشتند تا متن این سریال را با دست الهی و معنوی آمیخته کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۲ قسمت از فیلم‌نامه این سریال آماده است که در تولید ممکن است این تعداد به ۸۰ قسمت نیز افزایش پیدا کند و سازمان صدا و سیما اهتمام دارد تا این سریال را بسازد.

فرزند سلحشور در ادامه با اشاره به کارگردان سریال حضرت موسی (ع) افزود: شاید جمال شورجه به دلیل صمیمیتی که با پدر داشت این سریال را کارگردانی کند. اما در نهایت امیدوارم که سازمان صدا و سیما ساخت این سریال را به کارگردانی بسپارند که نسبت به معنویات امین باشد.

وی درباره دیدگاه‌های پدر خود به سینما نیز بیان داشت: ایشان مواضعی را نسبت به سینما داشتند و در گفته‌های خود آنها را بیان کرده بودند. سینما را قلب انقلاب می‌دانست. ایشان می‌گفتند هرچه به مردم می‌گوییم این سینما به درد شما نمی‌خورد و برای خانواده‌ها بدآموزی خواهد داشت هیچکس به حرف ما گوش نمی‌دهد و تنها راه چاره این موضوع این است که بایستم و فریاد بزنم تا شاید یک نفر حرف مرا بشنود. که بالاخره تبعاتی هم  داشت و ماحصل آن این هجمه انتقادهایی بود که به حرف‌های ایشان وارد شده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها