کد خبر: ۳۶۶۱۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
با مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه استان تهران، پیروزی قاطع اصولگرایان در ورامین و کشیده شدن رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان در دو حوزه به دور دوم جالب توجه بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، استان تهران دارای شش حوزه اصلی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است که حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارای ۳۰ کرسی در مجلس بوده و حوزه های ورامین، دماوند، رباط کریم، پاکدشت و شهریار نیز هر کدام یک کرسی در بهارستان دارند.

با مشخص شدن نتایج انتخابات در پنج حوزه استان تهران، پیروزی یک اصولگرا در ورامین، یک اصلاح طلب در پاکدشت و کشیده شدن رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان در دو حوزه به دور دوم از نکات جالب توجه بود.

اعتماد مردم حوزه ورامین به سید حسین نقوی حسینی

در حوزه انتخابیه ورامین شامل شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک بار دیگر مردم به جریان اصولگرایی اعتماد کردند و سید حسین نقوی حسینی که سابقه نمایندگی دوره هشتم و نهم مجلس را دارد، با بیش از ۹۵ هزار رأی در بهارستان ماندنی شد.

نامزد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در ورامین با اختلاف فاحشی در رده دوم قرار گرفت و پیروزی اصولگرایان در دیار ۱۵ خرداد بار دیگر به ثبت رسید.

پیروزی اصلاح طلبان در پاکدشت

در انتخابات حوزه پاکدشت نیز محمد قمی نامزد مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان توانست بر فرهاد بشیری نامزد مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان پیروز شود و با بیش از ۴۶ هزار رأی بار دیگر وارد بهارستان شد.

حضور چند نامزد اصولگرا در مقابل یک کاندیدای اصلاح طلب، سبب شکست فرهاد بشیری نماینده فعلی پاکدشت در مجلس شورای اسلامی شد.

محمد قمی سابقه نمایندگی مردم ورامین و پاکدشت را در مجلس شورای اسلامی دارد.

رقابت سنگین بین اصولگرایان و اصلاح طلبان در دماوند

در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه نیز ائتلاف اصولگرایان به دلیل حضور چند نامزد اصولگرا، کاندیدایی را معرفی نکرد اما ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان از قاسم میرزایی حمایت کرد.

پس از حضور باشکوه مردم دماوند و فیروزکوه در انتخابات، این رسولی نژاد نامزد اصولگرا  و شاخص دماوند بود که با کسب بیش از ۱۲ هزار رأی به همراه قاسم میرزایی با کسب بیش از ۱۰ هزار رأی به دور دوم رسیدند.

با توجه به حضور یک نامزد اصولگرا در دور دوم، احتمال موفقیت جریان اصولگرایی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه افزایش یافته است و در صورت اتحاد جریان اصولگرایی، کرسی بهارستان در حوزه دماوند در دستان جریان اصولگرایی باقی خواهد ماند.

در این میان عدم رأی آوری حمید رضا مشهدی عباسی نماینده فعلی دماوند و فیروزکوه از نکات جالب توجه در انتخابات دماوند بود.

رقابت اصولگرایان و اصلاح طلبان در رباط کریم هم به دور دوم کشیده شد

در حوزه انتخابیه رباط کریم شامل شهرستان های رباط کریم و بهارستان نیز حجت الاسلام نوروزی و ابراهیم نکو بیشترین آرا را کسب کردند اما هیچ کدام به دلیل عدم کسب حداکثر آرا نتوانستند به صورت مستقیم به بهارستان بروند.

حجت الاسلام نوروزی نامزد شاخص جریان اصولگرایی محسوب شده و ابراهیم نکو که هم اکنون نیز نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی است، نامزد معتدلی است که مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان است.

رقابت گروسی و محمودی در حوزه انتخابیه شهریار به دور دوم کشید

در حوزه انتخابیه شهریار شامل شهریار، ملارد و شهرقدس نیز حدود ۴۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که در نهایت هیج یک از نامزدهای انتخابات نتوانستند حد نصاب لازم را به دست اورند.

بر اساس آمارهای غیر رسمی، حسین گروسی ۷۰هزار رأی، محمد محمودی شاه نشین ۶۴هزار رای، حسین حق وردی۵۷هزار رای و احمد ربیع زاده با ۵۳هزار  رأی به عنوان نفرات اول تا چهارم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های مورد اشاره مطرح هستند.

حسین گروسی نامزد مستقل با محمد محمودی نامزد مورد حمایت ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان در دور دوم رقابت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها