أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۶۳۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی:
سید باقر تقوی با بیان اینکه عدم استعفای نامزد انتخاباتی از شغل دولتی در موعد مقرر تخلف است، گفت: موضوع "محمدرضا نجفی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی" را از امروز با جدیت و قاطعیت در استان مرکزی بررسی می کنیم اگر در زمان مقرر استعفا نداده باشد تخلف است.
به گزارش پایگاه 598 ، در پی انتشار نامه سرگشاده مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات و آموزش وزارت کشور در دولت دهم به وزیر کشور مبنی بر تخلف آشکار یکی از منتخبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر ، ری و شمیرانات که در استانداری مرکزی مشغول فعالیت بوده است موضوع مورد پیگیری پایگاه تحلیلی خبری دیار آفتاب به عنوان مرجع جامع اخبار استان مرکزی قرار گرفت.

در این نامه تاکید شده است: بنا به سند "پیوست شماره یک"، آقای محمدرضا نجفی در تاریخ ۹۴/۴/۳۱، با حکم استاندار مرکزی به عنوان "سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی" منصوب شده و بنا به سند "پیوست شماره دو" حداقل تا تاریخ ۹۴/۶/۲ در سمت مذکور اشتغال و فعالیت داشته است. نکته عجیب آنکه مشارالیه در تبلیغات انتخاباتی خود مطلقا به مسئولیت اخیر خود در استانداری مرکزی اشاره ای نداشته و خود را صرفا عضو شورای پژوهشی مرکز مطالعات بهره وری دانشگاه تربیت مدرس، مدیرکل دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی کرده است.

لذا با استناد به ردیف ۱۸ از بند الف در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداتوری نامبرده به دلیل عدم استعفا از مسئولیت معاونت استانداری مرکزی تا تاریخ ۹۴/۳/۲۸ ناقض مفاد اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور مورخ ۹۴/۲/۱۶ بوده و اعلام نام وی به عنوان منتخب ردیف ۲۸ در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات و صدور اعتبارنامه نمایندگی بر همین مبنا، نقض صریح قانون و تخلفی آشکار است.

تصویر زیر حکم انتصاب محمدرضا نجفی، منتخب ردیف ۲۸ مجلس در تهران پس از تاریخ ۲۸ خرداد ۹۴ را نشان می دهد:

 بررسی های این پایگاه خبری حاکی از انجام امور محوله به سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی توسط محمدرضا نجفی است و وی با این عنوان در جلسات رسمی نیز حضور پیدا کرده و در این سمت ایفای نقش کرده است.

 تصاویر زیر گویای اشتغال و فعالیت محمدرضا نجفی، منتخب ردیف ۲۸ مجلس در تهران پس از ۲۸ خرداد ۹۴ در مسئولیت معاونت استاندار مرکزی است:

 

ستاد انتخابات کشور طی اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر ، ری و شمیرانات، "آقای محمدرضا نجفی" را بعنوان منتخب ردیف ۲۸ در این حوزه انتخابیه معرفی نموده است.

 رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی: عدم استعفای نامزد انتخاباتی از شغل دولتی در موعد مقرر تخلف است/ موضوع با جدیت پیگیری می شود

سید باقر تقوی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ در خصوص این نوع تخلف انتخاباتی گفت: بر اساس قانون انتخابات مجلس، برخی مسئولین کشوری و لشگری برای نامزد شدن در انتخابات مجلس باید از مسئولیتهای خود کناره گیری کنند.

تقوی اظهار کرد: براساس جزء الف ماده ۲۹قانون انتخابات مجلس، افرادی که دارای سمت های دولتی در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور هستند برای شرکت در انتخابات باید حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء‌ دهند.

وی در خصوص محمدرضا نجفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی که در زمان مقرر استعفا نداده و در استان مرکزی مشغول فعالیت بوده و هم اکنون از حوزه انتخابیه تهران،اسلامشهر،ری و شمیرانات  وارد مجلس شده است گفت: این موضوع را بررسی می کنیم اگر در زمان مقرر استعفا نداده باشد تخلف است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: بر اساس قانون باید شش ماه قبل از انتخابات از مسئولیت خود استعفا می داده و اگر این اتفاق رخ نداده است تخلف است.

تقوی با اشاره به اینکه این موضوع را با قاطعیت دنبال می کنیم خاطر نشان کرد: این موضوع از امروز با جدیت در استان مرکزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موارد قانونی که تخلف از آن  توسط  نماینده منتخب حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر ، ری و شمیرانات  را محرز می کند به این شرح است:

با استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص زیر به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محروم‌اند و تأکید می‌گردد داوطلبان مشمول بندهای این قانون تا تاریخ ۲۸/۳/۹۴ از سمت خود استعفا خواهند داد.

الف ـ اشخاص زیر از داوطلب شدن در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور محروم‌اند٬ مگر اینکه حداقل شش‌ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند:
.
.
.
۱۸- معاونان و مشاوران استانداران
.
.
همچنین کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع این ماده و تبصره ۵ آن هستند، می‌بایست بر اساس تبصره ۳ ماده فوق از تاریخ ۲۸/۰۲/۱۳۹۴ حداکثر به مدت یک ماه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یادشده در بندهای «الف و ب» ماده ۲۹ را از مراجع مربوطه دریافت کنند.

مطابق تبصره ۴، جایگزین فرد مستعفی باید از سوی مرجع ذیصلاح بالا‌تر حداکثر به مدت یک ماه به طور رسمی معرفی شود و فرد مستعفی در آن حوزه مسئولیتی نداشته باشد.

منبع: دیار آفتاب (مرجع جامع اخبار استان مرکزی)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها