أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۶۴۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
مدیر شبکه مستند در واکنش به حاشیه سازی های اخیر علیه رسانه ملی به ویژه شایعه استعفای ریاست سازمان، در یادداشتی به روشنگری در این باره پرداخته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، امیر تاجیک مدیر شبکه مستند در این یادداشت با عنوان «حرفه ای گری یا عافیت طلبی؟» که چهارشنبه 12 اسفند در روزنامه جوان به چاپ رسیده، از حرکت منطقی دکتر محمد سرافراز برای هدایت صداوسیما به سمت یک رسانه حرفه ای سخن گفته و درباره تلاش برای بازطراحی ساختار سازمانی برای دوری از فساد توضیح داده است.

وی اتهام زنی و مشکل تراشی های روزانه برای مدیران سازمان را مربوط به کسانی دانسته که در دوره جدید منافع خود را در خطر دیده و همه وقت خود را صرف اتهام زنی جهت بازگشت سازمان به مسیر قبل کرده اند.

تاجیک در ادامه این یادداشت آورده است: «دیگ رسانه ملی برای مردم یعنی صاحبان اصلی آن می جوشد و در این میان اگر برخی افراد قلیل در بعضی نهادها نگرانند که چرا سهمی بیش از مردم به آنها نمیرسد قطعا به عقب ماندگی حرفه ای و اخلاقی آنان بازمی گردد.»

وی با اشاره به اینکه رییس رسانه ملی از سوی مقام معظم رهبری ساده زیست و پاکدست مورد خطاب قرار میگیرد و نباید از او انتظار باج دادن به احدی را داشت، تأکید کرده است: «رسانه ملی بنا بر نظر دقیق و حرفه ای رهبر انقلاب حوزه ای عمومی و فراجناحی ست و نباید رفتار آن به سودجویی ها و سیاسی کاری های حزبی و جناحی تنزل یابد.»
مدیر شبکه مستند دروغگویی و تخریب رسانه ملی را ناشی از رفتارهای به دور از اخلاق و شان انسانی دانسته و همچنین اشاره مستقیمی به شایعه پردازی های اخیر درباره استعفای ریاست سازمان داشته است.

تاجیک نوشته است: «این شایعه برای اینان در حد آرزو باقی خواهد ماند و مادامی که شخص دکتر سرافراز منصوب رهبری باقی بمانند مسیر یکسال گذشته را با قدرت و جدیت ادامه خواهند داد و سازمان صداوسیما را به رسانه ای کاملا روشن و شفاف در مناسبات مالی و اداری تبدیل خواهند کرد.»

وی در بخش پایانی این یادداشت از افزایش اعتماد مخاطبان به اخبار رسانه ملی سخن گفته و رسیدن به این مرحله را ناشی از هدایت های رهبری و تلاش مدیران و کارمندان دلسوز سازمان و البته اعتماد مردم به مدیریت جدید معرفی کرده است.

متن کامل این یادداشت در ادامه می آید:

حرفه ای گری یا عافیت طلبی؟

سازمان رسانه ملی در دوره مدیریت دکتر سرافراز سعی خود را بر آن گذاشته تا در یک حرکت منطقی و گام به گام عملکرد صداوسیما را بهبود بخشد و خط حرکتی این سازمان را به سمت یک رسانه حرفه ای هدایت کند. هدف گذاری که البته یک شبه هم حاصل نمی شود و نیاز به بازطراحی ساختار سازمانی و از میان بردن ریشه ها و عوامل منجر به فساد داشت که بحمدلله تا حدودی این ریل گذاری انجام و باقی مسیر با درایت در حال تکمیل است.

حال در این میان عده ای منافع خود را در خطر دیدند و سعی در اتهام زنی و مشکل تراشی روزانه برای مدیران سازمان کردند. پرداختن لحظه به لحظه ایشان به برچسب زنی و شایعه افکنی به سازمان چنان زیاد بود که مطمئن گشتیم آنها تا امروز هنری جز ارتزاق و حیف و میل منابع نداشته اند. چراکه وقتی با مدیریت پاکدستانه دکتر سرافراز از کار بیکار شدند همه وقت خود را صرف اتهام زنی جهت بازگشت سازمان به مسیر قبل کردند.

دیگ رسانه ملی برای مردم یعنی صاحبان اصلی آن می جوشد و در این میان اگر برخی افراد قلیل در بعضی نهادها نگرانند که چرا سهمی بیش از مردم به آنها نمیرسد قطعا به عقب ماندگی حرفه ای و اخلاقی آنان بازمی گردد.

مدیران رسانه ملی بایستی میان "حرفه ای شدن رسانه" و "عافیت طلبی در سایه فساد اداری" یکی را انتخاب می کردند و روشن بود که ریاست محترم و متعهد سازمان کدام را برمی گزیدند. نباید از مدیری که با ساده زیستی، پاکدستی در بیت المال و خستگی ناپذیری از سوی رهبر معظم انقلاب مورد خطاب قرار می گیرد، انتظار باج دادن به احدی را داشت. رسانه ملی بنا بر نظر دقیق و حرفه ای رهبر انقلاب حوزه ای عمومی و فراجناحی ست و نباید رفتار آن به سودجویی ها و سیاسی کاری های حزبی و جناحی تنزل یابد.
حال دیگر کاملا روشن است که حاشیه سازان و سنگ اندازان در مسیر حرفه ای شدن رسانه ملی چه هدفی را دنبال می کرده اند. آنها با حافظه ضعیف خود و یا احیانا فراموشی مصلحتی، هدایت های مدبرانه و نظرات روشن رهبری را از یاد برده و با رفتارهای به دور از اخلاق و شان انسانی، دروغگویی و تخریب سازمان را دنبال می کنند و در این نقش آفرینی مصنوعی در پیروی از ولایت، چنان کم هوشند که نمی فهمند مردم این فاصله اعجاب آور میان حرف و عمل را به راحتی درک میکنند.

امروز که تیر تمام این افراد به سنگ خورده است شایعه استعفای دکتر سرافراز را علم کرده اند تا بلکه از این طریق راهی برای بازگشت به محل درآمدزایی بی دردسر خود بیابند!
باید اذعان کرد که این شایعه برای اینان در حد آرزو باقی خواهد ماند و مادامی که شخص دکتر سرافراز منصوب رهبری باقی بمانند مسیر یکسال گذشته را با قدرت و جدیت ادامه خواهند داد و سازمان صداوسیما را به رسانه ای کاملا روشن و شفاف در مناسبات مالی و اداری تبدیل خواهند کرد.

رسانه ملی علیرغم مشکلات بسیار، اعم از کمبود بودجه، که مرتفع ساختن آن از قدرت مدیران سازمان خارج است توانسته اعتماد مخاطبان به اخبار رسانه ملی را بالا برده و در تولیدات مستندها و سریال های بلند موفق عمل کند.

و این جز با هدایت های رهبری و تلاش مدیران و کارمندان دلسوز سازمان و البته اعتماد مردم به مدیریت جدید میسر نبود.

امیر تاجیک

مدیر شبکه مستند سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها