أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۶۶۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
مجسمه بدلی شاهان ایلامی از یک قاچاقچی مواد مخدر در آستارا کشف شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، چندی قبل ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعاليت هاي مشكوك فردي در خصوص  خريد و فروش موادمخدر مطلع شده و بررسي صحت و سقم موضوع را در دستور كار قرار دادند.

ماموران پس از چند روز اقدامات نامحسوس پليسي  متوجه شدند متهم 44 ساله علاوه بر خریدو فروش مواد مخدر در قاچاق عتیقه نیز فعالیت می کند و قصد دارد یک مجسمه قدیمی با ارزش را به زودی به فروش برساند. با مطمئن شدن از فعالیت های متهم سرانجام او روز گذشته شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال مرد عتیقه فروش  به اداره پلیس او اعتراف کرد يك مجسمه عتيقه را در منزل پدرش در شهرستان رودبار مخفي كرده است. بلا فاصله  ماموران با اخذ نيابت قضايي به زادگاه متهم رفتند  و از داخل منزل پدري متهم مجسمه اي 39 سانتيمتري كه آهويي در بغل داشت، را كشف و ضبط كردند.

سرهنگ رحيم مهدي زاده فرمانده انتظامي شهرستان آستارا با اعلام اينكه با توجه به كارشناسي هاي صورت گرفته توسط كارشناسان ميراث فرهنگي شهرستان  مشخص شد كه مجسمه مذكور بدلي نادر و كم نظير از مجسمه هاي شاهان ايلامي است ، گفت: كارشناسان ميراث فرهنگي اعلام كردند كه اين مجسمه به طرز ماهرانه اي از روي مجسمه هاي ايلامي الگوبرداري شده و ارزش ريالي بدلي آن 2 ميليارد ريال است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها