کد خبر: ۳۶۶۷۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
منتخب مردم قم در مجلس دهم بیان داشت:
وي افزود: برجامي كه مي تواند ده ها سال كشور را در عرصه هسته اي، متوقف كند، عرض 20 دقيقه تصويب مي شود؟ جالب آن نمايندگان سه هفته تعطيل مي كنند براي تبليغات انتخاباتي! آيا اهميت برجام كمتر از اين موضوع است كه نمي شود بيش از 20 دقيقه برايش وقت گذاشت؟!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمين ذوالنوري در جمع اساتيد و دانش پژوهان اين مؤسسه با اشاره به اين كه نظام جمهوري اسلامي با نظام سلطه اختلاف جدي و ريشه اي دارد، بین داشت: هر نظامي داراي سه ضلع مباني فكري و انديشه اي، شكل حكومت و مدل اقتصادي است. طبيعي است در ضلع مباني فكري و انديشه اي، بين ما و غرب تضاد و تباين جدي وجود دارد. نظام غرب بر اساس مباني اومانيستي و انسان محوري در مقابل خداگرائي و خدامحوري حركت مي كنند.

وی افزود: طبيعتا هيچ زمينه و نقطه آشتي بين نظام اسلامي و حاكميت ديني با چنين نظامي وجود ندارد. آن ها خدا و دين را مسأله آسماني است و انسان موجودي زمينه است كه امورش به خودش مربوط ندارد و آسمان حق دخالت در زمين را دارد. و نهايتا دين يك امر شخصي و در زندگي فردي مطرح مي شود كه ظهور و بروز اجتماعي و سياسي نبايد باشد.
 
منتخب مردم قم در مجلس دهم شوراي اسلامي با بيان اين كه سكولاريسم جدايي دين از سياست نيست، بلكه سكولاريسم هم در مباني و هم در عرصه سياست، مخالف دين است ادامه داد: لذا اگر در ايران زن و مردي به جرم فساد مورد تعقيب قرار گيرد، ما را زير سئوال قرار مي دهند كه چرا تمايلات شخصي و آزادي ها را محدود كرده ايم. اما اگر يك استاد دانشگاه فرانسه بعد از 25 سال تدريس در دانشگاه به خاطر اسلام آوردن و محجبه شدن، به خاطر حجاب از دانشگاه اخراج مي شود ؛ جالب آن كه حجاب كه در آن جا امر شخصي تلقي مي شود از آن جهت كه نشان دهنده يك عقيده و انديشه است، ممنوع مي شود و براي اين كه دين اراده فردي را مقهور و محصور نكند، مي گويند دين بايد از عرصه اجتماعي فاصله بگيرد.

وي افزود: خروجي سكولاريسم اين نيست كه هر كس دين خود را داشته باشد، بلكه مأموريت سكولاريسم، قلع و قمع دين از همه شئون زندگي سياسي و اجتماعي است.

حجت الاسلام ذوالنوري شكل حكومت را ضلع دوم يك نظام سياسي دانست كه بايد با ضلع اول هماهنگ باشد و افزود: اگر ضلع اول اومانيسم باشد، شكل حكومت نيز بايد ليبرال دموكراسي باشد و مشروعيت هر چيز بر اساس خواست انسان باشد و انسان محوري در آن نمود داشته باشد.

وي با اشاره به اين كه مدل اقتصادي به عنوان ضلع سوم نظام سياسي نيز بايد با دو ضلع ديگر هماهنگ باشد، ادامه داد: بر اساس ديدگاهي كه ضلع اولش اومانيسم و ضلع دومش ليبراليسم است، مدل اقتصادي هماهنگ با آن نيز كاپيتاليسم و سرمايه داري است كه محدوديتي در آن وجود ندارد و چنين نظامي نيز با نظام اقتصادي اسلامي سازگاري ندارد. لذا در هيچ يك از اين سه ضلع نيز نمي توان سازشي بين نظام اسلامي و غرب و آمريكا رابطه دوستي بر قرار كرد و اين سه ضلع كاملا در مقابل هم هستند.

وي با اشاره به اين كه سياست خارجي هر كشور و روابط بين الملل نيز بر اساس همين سه ضلع تعريف مي شود، ادامه داد: لذا ستيز بين نظام اسلامي و نظام غربي دائمي است. در اين جا بايد مراقب بزنگاه هايي كه دشمنان مي توانند از آن مسير ها براي ضربه واردشود، بود. نقطه مشتركي كه دشمن مي تواند از آن بهره بگيرد اين است كه آن ها حكومتشان به ظاهر مردمي است و نوعي از مردمسالاري البته با پسوند ديني در نظام اسلامي وجود دارد، و همين نقطه مشترك است. لذا دشمن از همين جا قصد نفوذ و ضربه زدن را خواهد داشت.
 
وي با اشاره به اين كه دشمن، ابزار نفوذ را نيز در اختيار دارد، ادامه داد: چرا كه آن ها دنيا را به عنوان يك دهكده معرفي مي كنند، كه كدخداي آن بايد رئيس جمهور آمريكا باشد و فرهنگ غالب و فرهنگ حاكم نيز بايد فرهنگ آمريكايي و غربي باشد. در هجوم اين فرهنگ نيز، بايد امحاء فرهنگ هاي ديني و ملي كشورهاي مورد هجوم رقم بخورد. لذا امروز در فضاي مجازي و امواج ماهواره اي اين هجوم طراحي شده، در حال انجام است تا از همين عنوان مردمسالاري به عنوان نقطه مشترك بتواند استفاده كند.

حجت الاسلام ذوالنوري افزود: در آستانه انتخابات مهاجمين فرهنگي، سيطره تبليغاتي خود را حاكم كرده و بايدها و نبايد هاي رأي دادن را طراحي مي كنند. قبل از انتخابات برنامه ريزي مي كنند. در يك انتخابات فشار بر نيروهاي مسلح و شوراي نگهبان را طراحي كرده، در يك انتخابات كميته صيانت از آراء را طراحي مي كنند و در يك انتخابات شوراي نگهبان را تخريب مي كنند و حكومت را موروثي با توجه به زمينه هاي اعتقادي مردم جلوه مي دهند و از سهم خانواده امام (ره) در حكومت سخن مي گويند.
 
منتخب مردم قم در مجلس شوراي اسلامي بقاء و دوام يك نظام سياسي را منوط به سرمايه ملي دانست و افزود: اعتماد عمومي و اعتبار عمومي است، سرمايه ملي است؛ در واقع، سرمايه ملي، ميزان اعتباري است كه نظام در نزد مردم دارد و ميزان اعتمادي است كه مردم به نظام دارند. لذا مقام معظم رهبري در دوران فتنه فرمودند كساني كه اعتبار و اعتماد عمومي را مورد خدشه قرار دادند، گناه نابخشودني مرتكب شدند.
 
وي با اشاره به فتنه 88 ادامه داد: ايجاد كميته صيانت از آراء يعني يك جار زدن بين المللي كه اي مردم ما به نظام اعتماد نداريم و نظام هم براي ما اعتباري ندارد. تخريب شوراي نگهبان در آستانه انتخابات نيز ، يعني هدف قرار دادن سرمايه ملي.

وي با اشاره به اين كه شعار تشكيل مجلس خبرگان جوان نيز ريشه در همين تهاجم دارد، ادامه داد: اگر شخصيت هاي استخوان دار در نظام اسلامي مانند  علامه مصباح يزدي، آيت الله يزدي و آيت الله جنتي كه همه سرد و گرم را چشيده اند و به مباني منحط غرب واقف هستند و  اشراف به صحنه درگيري دارند، در مجلس خبرگان باشند، دشمنان با چند ريشتر زلزله سياسي ساختگي نمي توانند ستون خبرگان را بلرزانند.

اما اگر افرادي با گرايش هاي خاص را وارد اين مجموعه كردند كه با مباني و فنداسيون نظام هماهنگ نيستند و در هم تنيدگي ندارند، با يك زلزله سياسي تحت تأثير قرار گرفته و با دشمن هماهنگ مي شوند.
 
ذوالنوري ادامه داد: اگر چه در حدي دشمن موفق شد، اما با حول و قوه الهي در سراسر كشور نتوانستند به اهداف خودشان برسند. هر چند خبرگان خلأ برخي از بزرگان را دارد، اما چنين نيست كه مجلس خبرگاني كه مطلوب آن هاباشد، حاصل شده باشد و اين گونه نيست كه بتوانند اهداف شوم را تعقيب كنند؛ چرا كه هنوز هم خبرگان در مسير اهداف و آرمان هاي انقلاب حركت خواهد كرد.
 
 وي با اشاره به اين كه براي مجلس شوراي اسلامي نيز برنامه ريزي ها صورت گرفته بود، اما محقق نشد، ادامه داد: آقايان اعتدالي، مردگان سياسي اصلاح طلب كه مردم در دوران فتنه پرونده سياهشان را ديدند و ميخ را بر تابوتشان زدند، را دوباره زنده كردند، تريبون ها را در اختيارشان گذاشتند، امكانات دانشگاه را در اختيارشان گذاشتند و با غرور سياسي كه آقايان اعتدال را گرفته بود، خود را برنده مطلق فرض كرده و اصلاح طلبان را دسته دوم محسوب كرده بودند كه فقط بايد از آن ها بهره ببرند. اما امروز در عرصه انتخابات، باز هم اين اتفاق نيفتاد و عليرغم نتايج انتخابات در تهران، مجلس شوراي اسلامي روح و جان اصولگرايي دارد؛ اما طبيعي است كه مجلسي چالشي و پرمشكل خواهد بود. هر چند مثل مجلس ششم نخواهد بود، اما نمي توان خوش بين بود كه مجلس آرامي داشته باشيم.
 
ذوالنور ادامه داد: در مجلس دهم پنج جريان وجود دارد: اصولگراها، اصلاح طلب ها، اعتدال گراها، جريان منتسب به رييس فعلي مجلس و مستقل ها.
 
وي با اشاره به جريان اصولگرائي ادامه داد:  اگر اين اصولگرايي مانند اصولگرائي مجلس قبل باشد، مطلوب نخواهد بود؛ مجلس گذشته به اسم اصولگرائي بود، ولي خروجي آن مطلوب اهداف و آرمان هاي اصولگرايانه نبود، بلكه به نام اصولگرايان و به كام ديگران بود. نمونه آن، موضع گيري در زمينه هسته اي بود. برجامي كه مي تواند ده ها سال كشور را در عرصه هسته اي، متوقف كند، عرض 20 دقيقه تصويب مي شود؟ جالب آن نمايندگان سه هفته تعطيل مي كنند براي تبليغات انتخاباتي! آيا اهميت برجام كمتر از اين موضوع است كه نمي شود بيش از 20 دقيقه برايش وقت گذاشت؟!

وي در رابطه با تصويب برجام در 14 الي 20 دقيقه در مجلس اظهار داشت: اگر مجلس كارش را درست انجام مي داد، لازم نبود تا رهبر معظم انقلاب 9 بند ابلاغ كنند؛ در حالي كه هر كدام از اين نه بند را نگاه كنيم، متوجه مي شويم چيزي نيست كه نمايندگان نتوانسته باشند به آن برسند؛ اما چرا چنين نشد؟ چون نمي خواستند خودشان هزينه مقابل با برجام را بپردازند و لذا توپ را در زمين رهبري انداختند. لذا بايد ديد اصولگرايي به چه معناست.
 
وي با اشاره به جريان اعتدال نيز اظهار داشت: متأسفانه سفرهاي استاني رئيس جمهور نيز حزبي و با جهت گيري انتخاباتي برگزار شد و از بيت المال و امكانات دولتي سوء استفاده شد كه مصاديقي متعددي از آن را با اسناد در اختيار داريم.
 
منتخب مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه جريان منتسب به رييس مجلس شوراي اسلامي، خيلي شفاف نيست و اين جريان چند وجهي عمل كرده و معلوم نيست كه واقعا چه گرايشي دارند ولذا خطرناک اند افزود: بايد ديد كه جريانات مختلف مجلس چگونه مي توانند از مستقلين جذب كنند. البته ما اميدواريم در مجلس با عنايت خداوند متعال، جرياني شكل بگيرد و فعال باشد كه اجازه ندهند سياسي كاران، مجلس را به هر كجا خواستند ببرند ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها