امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۶۶۸۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
غفارزاده نویسنده و کارگردان سینما:
مهرداد غفارزاده می‌گوید: «جایزه شهید غنی‌پور از جایزه های خودجوش و به شدت مردمی است که از دل مسجد قدیمی محل شکل گرفته است.آن مجلس هنوز دوشنبه شب‌ها در مسجد جواد الائمه(ع) ادامه دارد که به نظرم می تواند یکی از شگفتی های ادبیات انقلاب اسلامی باشد.»
به گزارش سرویس فرهنگ و رسانه پایگاه 598، جشنواره ادبی شهید حبیب غنی پور چند سالی است که به شکل مردمی و بدون اتکاء به دولت توسط افرادی علاقمند و ارادتمند به اندیشه های والای شهیدان در محله ای قدیمی در «جی» و توسط اهالی مسجد جوادلائمه(ع) برگزار می شود و برای من سال ها همجواری با دوشنبه شب های داستان خوانی مسجد بسیار شیرین و همراه با خاطرات بسیار بوده است.

 امسال پانزدهمین دوره از این جایزه ادبی در روز دوشنبه در مسجد محل با حضور اهالی هنر و ادب و خانواده های شهدا برگزار می شود و برندگان مشخص می شوند. آن چه پیداست مهم ترین نویسندگان و هنرمندان پس از انقلاب ریشه در همین مسجد قدیمی دارند و از مرحوم فرج الله سلحشور تا مجید مجیدی ارتباطاتی با این مسجد داشتند و یکی از فیلمسازان ارزنده در این سال ها مهرداد غفارزاده است که فیلم های «گیرنده» و «دریا و ماهی پرنده» را ساخته است.

 وی در گفت و گو با «سراج24» درباره این جایزه و فضای معنوی آن گفت: « جایزه ادبی شهید حبیب غنی پور بسیار اثرگذار است. این جایزه باید هرساله برگزار شود. طرح اینکه این جایزه دوسالانه شود٬ به نظرم نوعی کینه ورزی را نشان می دهد. چرا که این از جایزه های خودجوش و به شدت مردمی است که از دل مسجد قدیمی محل شکل گرفته که علاقمندان ادبیات انقلابی سال ها دوشنبه شب ها در مسجد جمع می شدند و داستان می خواندند. آن جمع حالا جزو مهم ترین هنرمندان و نویسندگان کشور هستند و هنوز دوشنبه شب های معروف مسجد جواد الائمه(ع) ادامه دارد که به نظرم می تواند یکی از شگفتی های ادبیات انقلاب اسلامی باشد.»

این کارگردان با انتقاد از عدم حمایت از این جشنواره افزود: « اگر این جشنواره در یک کشور خارجی برگزار می‌شد٬ ارزش و قدر بسیاری برای آن قائل بودند و مورد حمایت نهادهای دولتی قرار می‌گرفت. اما در اینجا٬ تنها همت عده ای از علاقمندان و حضور مردم٬ جشنواره را سرپا نگه داشته است. من نمی دانم چرا عده ای به جان یک سری از ارزش های کشور می‌افتند؟ نمی دانم چه چیزی عاید برخی مغرضان خواهد شد که می خواهند به نوعی این جایزه را حذف کنند؟ اگر آن ها به تاریخ این مسجد و کلاس های داستانی اش آگاه باشند که از دوران مرحوم امیرحسین فردی شروع شد و هوز به همت امثال ناصری ها ادامه دارد، از این حرف ها نمی زدند. معتقدم باید این جریان فرهنگی تقویت شود و اگر اشکالی بر آن وارد است آن را رفع کنیم و کمک کنیم این جریان خودجوش ادبیات انقلاب اسلامی که از اوایل انقلاب شکل گرفته پُر رنگ شود.»

کارگردان فیلم «گیرنده» که از دوستان شهید گرانقدر حبیب غنی پور بوده، به ذکر خاطراتی مشترک با آن بسیجی داستان نویس پرداخت و گفت:« حبیب جزو بچه های فعال مسجد بود که نگاه خاصی به ادبیات داستانی داشت و خیلی با هم در آن سال ها درباره مسائل ادبی بحث و گفت و گو می کردیم. حبیب نگاه رئالیستی به مساله داستان نویسی و توجه ویژه ای به ادبیات دفاع مقدس داشت و با وجودی که همیشه لخندی گوشه صورتش پیدا بود در هنگام بحث درباره ادبیات بسیار جدی می شد و با هم گفت و گوهای خوبی در این خصوص داشتیم.»


مرجع: سراج24
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها