يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۶۹۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
در صورتی که دوربین های راهنمایی و رانندگی در ثبت تخلفات رانندگی اشتباه کرده باشند، مبلغ جریمه از سابقه پلاک خودرو حذف می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر: سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران روش اعتراض به جرایم دوربین های سطح شهر را اعلام کرد.

سردار حسینی تصریح کرد: در حال حاضر دوربین‌های پلیس راهور سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را ثبت و جریمه این تخلفات را با تصاویر مستند لحظه وقوع تخلف، ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه احتمال خطا در صدور جرائم دوربین‌های پلیس بسیار کم است، افزود: احتمال خطای این دوربین ها در حدود یک درصد است، ولی شهروندانی که به جریمه‌های صادر شده توسط دوربین‌های پلیس معترضند، می‌توانند به واحدهای رسیدگی پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کرده و تصویر لحظه ثبت تخلف را اخذ کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه پلیس به دنبال پرهیز از هرگونه خطا و اشتباه در صدور جرائم رانندگی است، تمامی اعتراضات شهروندان در خصوص جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین‌های پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت هرگونه خطای کاربر و یا دستکاری پلاک خودرو، این جرائم از سابقه پلاک خودرو حذف می‌شود.

آدرس مراکز رسیدگی به شکایت رانندگان:

منطقه 1: چهارراه لشکر- بلوار اوشان- جنب بیمارستان 505 ارتش

منطقه 10: نواب - نبش خیابان محبوب مجاز

منطقه 12:‌خیابان امام خمینی - نرسیده به خیابان فروردین- پلاک 44844

منطقه 14: شهید محلاتی- نبرد شمالی بعد از پاسدار گمنام- ابتدای خیابان قیام- انتهای کوی شهید ابراهیم بیدی

منطقه 16: میدان بهمن - اول تندگویان

منطقه 20: خیابان 24 متری رازی- انتهای خیابان کریمی شیرازی یا استخر سابق بعد از فروشگاه رفاه- شهرداری منطقه 5

منطقه 21: تهرانسر- انتهای بلوار یاس- نرسیده به کمربندی آزادگان

* هشدار به زرنگ ها

سردار حسینی درباره جریمه کسانی که برای فرار از دوربین ها پلاک خودرو خود را مخدوش می کنند، اظهار داشت: ممکن است برخی از رانندگان این موضوع را ندانند که مخدوش کردن پلاک نه تنها یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود بلکه دارای عنوان اتهامی جعل نیز محسوب شده و مرتکبان آن علاوه بر آنکه وسیله نقلیه‌شان توقیف خواهد شد، به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی نیز ارجاع داده می‌شوند.

روش اعتراض به جرایم راهنمایی و رانندگی

برخی از شهروندان برای فرار از جریمه دوربین ها، به ویژه در محدوده طرح ترافیک روش های عجیبی در پیش می گیرند که استخدام اسکورت کننده پیاده یا موتوری (به ترتیب 5 و 10 هزار تومان)برای حرکت در جلو یا عقب خودرو ، خط خطی یا مخدوش کردن شماره پلاک با ماژیک، خمیر، گل و لجن، آدامس یا برف شادی و یا پوشاندن آن با مقوا، لنگ یا پتو از جمله آنهاست.

چنانچه گشت های سیار راهنمایی و رانندگی با این افراد برخورد کنند، جریمه زرنگی هم به جریمه اصلی آنها اضافه می شود و خودروی آن‌ها بلافاصله ضبط و به پارکینگ منتقل می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها