أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۷۵۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال
آخرین دیدارهای مسابقات باشگاهی لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال که آخرین دیدارهای باشگاهی لیگ برتر ایران در سال 94 در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. 

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم:

سیاه جامگان- سپاهان؛ دیداری حساس برای ته جدولی ها

کمتر فوتبال دوستی فکر می کرد این مسابقه در دور برگشت برای تیم های انتهای جدول مهم شود! سپاهان که همیشه مدعی قهرمانی است در این فصل به نزدیکی ها منطقه خطر رسیده است. زرد پوشان اصفهانی که هفته گذشته مقابل صبا متوقف شدند اگر در این هفته هم  امتیازی نگیرند ممکن است به رده دوازدهم سقوط کنند. البته سپاهان اکنون شرایط فنی بهتری پیدا کرده و بعید است مقابل سیاه جامگان تسلیم شود هرچند این تیم هم بعد از باخت به استقلال خوزستان حاشیه هایی داشت و حتی فرهاد کاظمی در واکنشی اعتراضی به عملکرد بازیکنانش همراه تیم به مشهد برنگشت. تساوی این دو تیم سایر تیم های در خطر سقوط را خوشحال خواهد کرد. بنابراین هر دو تیم برای پیروزی تلاش می کنند. شاگردان فرهاد کاظمی شانس صعود تا رده دوازدهم را هم در صورت پیروزی مقابل سپاهان دارند اما یاران استیماچ حداکثر ممکن است یک پله صعود کنند البته به شرط پیروزی پر گل.

نفت تهران- گسترش فولاد تبریز؛ نبرد پرحاشیه ها

نفت بی پول و پرحاشیه شده و بعد از درگذشت علی اکبر دارستانی مربی بدنسازش به خاطر سکته قلبی بازیکنان این تیم مصاحبه های تندی علیه باشگاه و شرایط سخت مالی انجام دادند به طوریکه بحث واگذاری این تیم هم مطرح شد. گسترش هم اگرچه هفته گذشته با 4 گل استقلال اهواز ته جدولی را شکست داد اما با انتشار خبر گزارش این برد به کمیته صیانت سازمان لیگ گسترش هم دچار حاشیه ای ناخواسته و عجیب شد. با این حال به نظر می رسد در نبرد تیم‌های هفتم و هشتم جدول لیگ شانس شاگردان فراز کمالوند برای پیروزی بیشتر است. نفت هفته قبل یک شکست خانگی مقابل ذوب آهن را متحمل شد. هر دو تیم برای رسیدن به جایگاه پنجم جدول تلاش می کنند. 

ملوان- استقلال خوزستان؛ قوی سپید رنگ برد را می بیند؟

ملوان هفته گذشته مقابل پدیده با مربیگری موقت قدیربحری شکست خورد تا همچنان در رده سیزدهم و خطر سقوط قرار داشته باشد. این تیم بحران زده اکنون باید در خانه از مدعی قهرمانی پذیرایی کند. شکست دادن استقلال خوزستانی که فقط 3 باخت در این فصل داشته و با یازده گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد کار آسانی نیست. آن هم برای ملوانی که در این فصل مشکل گلزنی داشته و فقط 13 گل زده است و ملوانان بعد از استقلال اهواز قعرنشین ضعیف ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. باید دید که ملوان با حمایت هوادارانش و احتمالا هدایت محمد احمدزاده می تواند استقلال خوزستان را شکست بدهد و سایر مدعیان قهرمانی را خوشحال و خیال خودش را برای بقا کمی راحت کند یا نوار ناکامی های ملوان ادامه دار خواهد شد. این تیم 10 هفته است که بردی نداشته است. شاگردان ویسی در صورت پیروزی حداقل 90 دقیقه صدرنشین می شوند و جای استقلال را به طور موقت می گیرند.

تراکتورسازی- فولاد خوزستان؛ آشتی قلعه نویی با تی تی ها؟!

تیم ملی کوچک لقبی بود که برانکو به تراکتورسازان داد. تیمی که آنقدر مهره دارد که حتی در بازی با پرسپولیس مجتبی شریفی آماده و نانگ مهاجم زهردارش را نیمکت نشین می‌کند. تراکتورسازی بعد از دو برد روحیه بخش در آسیا مقابل پرسپولیس در ورزشگاه ازادی متوقف شدند. تراکتورسازان می خواهند آخرین بازی سال 94 را در لیگ برتر با برد به پایان برسانند تا دوباره با تی تی ها( لقب هواداران پرشور تراکتورسازی) آشتی کنند. حریف آنها هم تیم فولاد خوزستانی است که برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند و برخی از بازیکنان تراکتورسازی در این فصل بازیکن سابق فولاد بوده اند از بختیار رحمانی گرفته تا سروش رفیعی .فولاد با یک مساوی هم پله دوازدهم جدول لیگ را حفظ خواهد کرد با این حال فولادی‌ها نمی خواهند تسلیم شاگردان قلعه نویی شوند. تراکتورسازی در صورت پیروزی ممکن است با یک پله صعود دیگر به رده پنجم جدول برسند.

ذوب آهن- سایپا؛ دیدار بی حاشیه مدعیان

هر دو تیم جز مدعیان این فصل محسوب می شوند و برخلاف سایر باشگاه ها کمتر حاشیه و مشکلات مالی داشته اند. ذوب آهن اکنون در رده سوم جدول است و می خواهد همچنان در جمع سه تیم برتر جدول و بالاتر از پرسپولیس باقی بماند. سایپا هم که در رده پنجم است تلاش می کند امیدهایش را حداقل برای کسب سهمیه آسیایی از دست ندهد. این مسابقه می تواند یکی از فنی ترین و زیباترین بازی های لیگ شود زیرا دو تیم بیشتر از حواشی به متن فوتبال توجه دارند. یحیی گل محمدی جوان مقابل مجید جلالی باتجربه هر دو مربی هم علم گرا هستند. باید دید شاگردان کدام مربی می توانند نقشه های تاکتیکی را در زمین بهتر پیاده و اجرا کنند. ذوبی ها بعد از این مسابقه راهی ازبکستان می شوند تا هفته دیگر در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

استقلال- پدیده؛ عیدی یونانی مظلومی به هواداران

استقلال صدرنشین لیگ برتر در صورت پیروزی مقابل پدیده سال 94 را با صدرنشینی به پایان خواهد برد و عیدی خوبی به هوادارانش می دهد. البته پیروزی آبی پوشان می تواند پاسخی هم به منتقدان شیوه بازی استقلال باشد. بسیاری از کارشناسان فوتبال می گویند استقلال زیبا و چشم نواز و تماشاگر پسند بازی نمی کند و حتی برخی شیوه بازی استقلال را با تیم دفاعی یونان در سال 2004 مقایسه می کنند که قهرمان اروپا شد با این حال صدرنشینی استقلال بهانه ای برای انتقاد از مظلومی باقی نمی گذارد بخصوص اینکه در این تیم بازیکنان جوانی مثل محسن کریمی، نورافکن و... حضور دارند. البته آمار گلزنی مهاجمان استقلال مثل سجاد شهباززاده خیلی چنگی به دل نمی زند. پدیده هم بعید است با هدف شکست دادن استقلال به میدان بیاید و آنها هدف اولشان گرفتن یک امتیاز است تا همچنان در رده دهم باقی بمانند. تک رقمی شدن رتبه پدیده هم می تواند برای شاگردان رضا مهاجری ایده آل باشد اما بعید است آنها از پس استقلال خوب و پرمهره بربیایند بخصوص اینکه مصدومان استقلال هم آماده بازی شده اند. شاگردان مظلومی می خواهند عیدی خوبی به هواداران شان در آستانه سال نو بدهند و خود را یک گام دیگر هم به قهرمانی نزدیک کنند.

صبای قم -پرسپولیس؛ عیدی برانکو به هواداران از جیب دایی؟

شاگردان برانکو در فاصله 6 امتیازی با استقلال صدرنشین قرار دارند و به طوریکه برخی از شانس اندک سرخپوشان برای قهرمانی سخن می گویند اما برانکو همچنان معتقد است که پرسپولیس تا لحظه آخر برای رسیدن به قهرمانی می جنگد و حتی اگر قهرمان نشوند حداقل برای نایب قهرمانی تلاش می کنند اما واقعیت این است که پرسپولیس در دیدار هفته گذشته مقابل تراکتورسازی به خوبی پرسپولیسی که مقابل ذوب آهن و سپاهان بازی کرد نبود. برانکو هم در این بازی دو سه بازیکن اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت. محسن بنگر و رامین رضائیان محروم هستند. کمال کامیابی نیا  و میلاد کمندانی هم شاید به دلیل مصدومیت در این بازی غایب باشند به این ترتیب شرایط تیم پرسپولیس در این بازی سخت تر از بازی با تراکتورسازی خواهد بود. صبا هم تیمی است که علی دایی آن را هدایت می کند و علی دایی اگر در این بازی بازنده شود شاید رتبه تیمش دو رقمی شود و صبا از رده نهم به رده دهم سقوط کند. پرسپولیس هم در صورت برد شانس بازگشت به جمع سه تیم بالای جدول را خواهد داشت. دایی و برانکو در روزهای گذشته جدل رسانه ای هم داشتند جدلی که البته با تیزهوشی برانکو خیلی زود خاتمه پیدا کرد و سرمربی اسبق تیم ملی با تعریف از دایی واینکه باید به او افتخار کرد ماجرا را فیصله داد اما دایی هنوز هم معتقد است که در جام جهانی 2006 بازیکنانی بودند که در چشمش نگاه می کردند و به او پاس نمی دادند! باید دید در این نبرد فوتبالی کدام برنده می شوند پرفسور برانکو یا دایی اسطوره؟! برانکو خیلی دوست دارد به هواداران پرسپولیس یک پیروزی عیدی بدهد و سپس به تعطیلات برود و باید دید او از جیب علی دایی 3 امتیاز در می آورد و به هواداران پرسپولیس تقدیم می کند یا اینکه این دایی است که تیمش از برانکو عیدی می گیرد!

استقلال اهواز- راه آهن؛ متهمان کم کاری سوار بر قطار!

نبرد دو تیم انتهای جدول هم برای سایر فانوس بدستان جدول لیگ اهمیت دارد. استقلال اهواز هفته گذشته با 4 گل مقابل گسترش شکست خورد اما ظاهرا بازیکنانش به کم کاری متهم شده اند اما سرمربی تیم اعتقادی به این مساله ندارد و آن را قویا رد می کند. آبی پوشان اهوازی که منفی ترین رکوردهای لیگ را دارند فقط 9 امتیاز دارند و شاید بتوان آنها را اولین تیم سقوط کرده در لیگ پانزدهم دانست اما راه آهن برای برد تلاش می کند. اگر این تیم با مربی آلمانی - یونانی خود بتواند در این بازی پیروز شود به بقا امیدوار خواهد شد اما باخت یا مساوی مقابل استقلال اهواز زردپوشان تهرانی را در وضعیت وخیم تری قرار خواهد داد.

برنامه بازی های هفته بیست و سوم و اسامی داوران:

پنجشنبه 20 اسفند 

استقلال تهران- پدیده خراسان- ورزشگاه آزادی – ساعت 17:30

احمد صالحی – حمید غمزه – رحیم شاهین – رضا مهدوی – ناظر: هدایت ممبینی

سیاه جامگان- فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه ثامن الائمه – ساعت 15:30

علیرضا فغانی - علیرضا ایلدروم – سعید آل وردی – وحید کاظمی – ناظر: محمدعلی فروغی

نفت تهران- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه تختی – ساعت 16

یداله جهانبازی – حمید سبحانی – یعقوب سخندان – امید سعیدفر – ناظر: مسعود عنایت

ذوب آهن- سایپا- ورزشگاه فولاد شهر – ساعت 17:30

محمدحسین زاهدیفرد – مهدی عالیقدر  - امیرآشور ماهانی – جواد رحیم زاده – ناظر: عبداله باعزم

تراکتورسازی تبریز- فولاد خوزستان- ورزشگاه یادگارامام (ره) – ساعت 16:30

رضا کرمانشاهی – بابک داوری – محمد عطایی – مهدی مرجانزاده – ناظر: محمدرضا فلاح

ملوان بندر انزلی- استقلال خوزستان- ورزشگاه تختی – ساعت 16:30

حسین زرگر – محمد منصوری – یعقوب حجتی – محمدرضا فغانی – ناظر: بهرام مهرپیما

جمعه 21 اسفند

استقلال اهواز- راه آهن- ورزشگاه تختی – ساعت 16:30

رضا عادل – فرزاد بهرامی – حسین رحیمی پور – هادی حاج عباسی – ناظر: سعید بطحای

صبای قم- پرسپولیس- ورزشگاه یادگار امام (ره) – ساعت 16

اشکان خورشیدی – رضا سخندان – حسن ظهیری – پیروز سیف اله پور – ناظر: مسعود مرادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها