أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۸۲۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
علیرضا قزوه گفت: امروز خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی حرم حضرت زینب (س) و سرزمین سوریه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علیرضا قزوه در مراسم برگزاری نخستین کنگره شعر شهدای مدافع حرم اظهار کرد: این همایش و کنگره مظلومانه ترین همایشی است که در کشور برگزار شده و ما هنوز نتوانسته ایم آنچنان که شایسته مقام شهدای مدافع حرم است، برنامه ای را برگزار کنیم و می توان گفت شهدای مدافع حرم جزو مظلوم ترین شهدای انقلاب از آغاز تا امروز هستند.

وی افزود: در میان شهدای مدافع حرم هم از شهدای زنده زمان دفاع مقدس حضور دارند و هم از بچه‌های دهه 60 و 70 که جنگ را ندیده اند و بعد از جنگ به دنیا آمده اند که این خود پیام بسیار خوبی دارد که انقلاب با آرمان هایش هنوز زنده است و هنوز در دل مردم ما روحیه شهادت طلبی وجود دارد.

قزوه عنوان کرد: کار کردن و برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی برای شهدای مدافع حرم ارج و قربی مضاعف دارد که این توفیق امروز نصیب حوزه هنری خوزستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر سازمان ها و نهادهای فرهنگی شده است که این موضوع را جدی گرفته اند.

قزوه بیان کرد: امروز خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی حرم حضرت زینب (س) و سرزمین سوریه است و بزرگ ترین آدم هایی که اتفاقات انقلاب امام خمینی را رقم می زنند، کسانی مثل شهدای مدافع حرم و بزرگانی مثل حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله، شیخ نمر و شیخ زکزاکی هستند که دارند از انقلاب امام و انقلاب واقعی ایران اسلامی است دفاع و خط امام را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: انقلاب ما همین فضاهای تازه است همین که یک نفر بتواند از اول انقلاب پا به پای این مسائل بیاید و در عرصه هنر و ادبیات راهش را عوض نکند و با فضاهای تازه و فضاهای روز خط شهدا را گم نکند که این خط چراغ راه ما است.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری گفت: ممکن است برخی بخواهند انقلاب اسلامی را به جمهوریت  کم کم به انقلاب هایی مانند انقلاب الجزایر و هند و یک انقلاب بی خاصیت برسانند که فقط نامی از انقلاب داشته باشد. و ما باید از اصل پیام امام خمینی (ره) و اصل انقلاب که در نهایت به انتظار و مهدویت ختم خواهد شد حفاظت کنیم.

وی افزود: اما این شهیدان در مسیرشان هستند و انقلاب اسلامی را به بیداری اسلامی در جهان متصل می کنند.

وی تصریح کرد: در روزگاری که استکبار و قدرت هایی مانند آمریکا و انگلیس آخرین نفس های خود را می کشند، این انقلاب، انقلابی است که استکبار را شکسته و این کار را بچه های بسیج و سپاه قدس و دانشمندان هسته ای ما و کسانی که در راه شهادت رفته اند، انجام داده اند و این ها بودند و هستند که آمریکا را پای میز مذاکره آوردند.

قزوه افزود: این ها از کسی مثل حاج قاسم سلیمانی حساب می برند؛ زیرا اوست که دارد معادلاتشان را به هم می زند. انقلاب امام امروزه به ده ها میلیون شیعه در دنیا وصل شده و دارد اتفاقات قشنگی را رقم می زند. پیام شهدا این است که نباید عقب نشینی کرد؛ زیرا که این راه، راه پیروزی است.

قزوه بیان کرد: پیام شهدا این است که راه درست راه امام و راه ولایت است و شهدای مدافع حرم پشتوانه امام خمینی  (ره) و انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی گفت: این شهدا و برگزاری این برنامه ها ما را از مسیرهای فرعی به مسیر اصلی برمی گرداند و از این جهت دارای اهمیت است و ادبیات و هنر دقیقا موتور این انقلاب است و ما اگر نتوانیم انقلاب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی را به زبان کامل هنری که امروز دنیا می شناسد، بیان کنیم، انقلاب ما صادر نمی شود و کار این بچه های مدافع حرم خود یک کار هنری است و می توان گفت هنر مردان خداست.

وی عنوان کرد: شعر یکی از سرمایه های اصلی ما است که راضی کننده تر از همه هنرها تا به حال حرکت کرده و مقام معظم رهبری بیشتر از همه هنرها از این هنر راضی است و حرکت شاعران حرکتی بسیار خوب بوده است.

قزوه تصریح کرد: خوزستان همیشه یکی از پایگاه های ادبیات و هنر بوده و در جنگ سهم بسیار زیادی داشته و حق  بسیار بزرگی بر گردن ادبیات ما دارد. در ادبیات مقاومت بی گمان حرف اول را زده است با توجه به حماسه هایی که در خوزستان و آبادان و خرمشهر و ... اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بزرگان و دولت‌مردان ما همه باید هنر را درک کنند و این یک امر درونی این انقلاب است همان گونه که بنیان گذار و رهبر انقلاب هر دو ادیب، شاعر و هنرمند هستند و هر دو نگاه هنری دارند و این انقلاب خود انقلاب هنری، فرهنگی و ادبی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها