أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۸۲۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح گردید:
روحانیت منهای اسلام یعنی اینکه شما می توانید یک فرد روحانی باشید و در عین حال لیبرالیسم را در جامعه خودتان پیاده کنید مثل دولت اصلاحات./ روحانیت منهای اسلام، روحانیتی است که متدین های جامعه نسبت به آن روی خوش نشان نمی دهند و امروز خالص ترین بخش جامعه دینی ما گروهی هستند که معروف اند به بسیجی، و عجیب است که روحانیونی می توانند در حکومت ما وجود داشته باشند که با بسیج زاویه دارند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تلاشی برای «انقلاب زدایی» از حوزه های علمیه احساس خطر کرد، بیان داشتند: اگر بخواهیم  نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.
 
در همین راستای هشدار رهبر انقلاب از خطر انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه برای اسلامی ماندن نظام، چندی پیش دکتر حسن عباسی در مصاحبه ای تفصیلی با پایگاه 598 که در آبان ماه سال جاری صورت پذیرفت از خطر روحانیت منهای اسلام سخن گفتند. ایشان اظهار داشتند که اگر در اوایل انقلاب خطر اسلام منهای روحانیت را یک در نظر بگیریم؛ خطر روحانیت منهای  اسلام را در دوره حاضر میتوان 99 در نظر گرفت.
 
حسن عباسی در این مصاحبه تصریح می کند: حال 37 سال پس از انقلاب اسلامی ما با خطر دومی به نام روحانیت منهای اسلام مواجه هستیم. روحانیت منهای اسلام یعنی اینکه شما می توانید یک فرد روحانی باشید و در عین حال لیبرالیسم را در جامعه خودتان پیاده کنید مثل دولت اصلاحات. همچنین کسانی هم در اجرای اهدافش به او می پیوندند که اصلا اعتقادی به پیاده کردن دین ندارند و پدیده ای در دولت های دو دهه اخیر شکل گرفته است پدیده روحانیت منهای اسلام است.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان می دارند: امروز روحانیت لیبرال در ایران مقبول سلطنت طلب ها، سکولارها، روشن فکری غیردینی و بسیاری از گروهایی است که علاقه ای به اسلام ندارند. زمانی فردی گستره نفوذش از انسان های سکولار تا دین دار ترین افراد را در بر می گیرد اینجا مناقشه نداریم، سید حسن نصر الله اول در لبنان متدین ترین افراد به او علاقه مند هستند و بعد غیرمسلمانان هم به او علاقه دارند البته نه از منظر دین بلکه از نظر اقتدار ملی لبنان به او علاقه دارند.

وی همچنین تصریح می نماید: روحانیت منهای اسلام، روحانیتی است که متدین های جامعه نسبت به آن روی خوش نشان نمی دهند و امروز خالص ترین بخش جامعه دینی ما گروهی هستند که معروف اند به بسیجی، و عجیب است که روحانیونی می توانند در حکومت ما وجود داشته باشند که با بسیج زاویه دارند و نقطه مقابل بسیج برای آنان سوت و کف می زنند و ایدئولوژی زدایی از جمهوری اسلامی با همین مشی از دولت سازندگی شروع شد.

با توجه به طرح ریزی های صورت گرفته از سوی دشمنان نظام و همچنین اخطار اخیر رهبر معظم انقلاب به نظر می رسد خطر انقلاب زدایی از حوزه های علمیه و ظهور خطر روحانیت منهای اسلام بیش از پیش احساس می شود و چنانچه رهبرانقلاب هم در سخنان خود به این موضوع اشاره نمودند و باید تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها