أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۸۵۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۷ اسفند ۱۳۹۴
مخالفت وزارت نفت با شفافیت مصرف سوخت در کشور:
اما مدیران سابق و فعلی ستاد بارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با حذف کارت سوخت مخالف اند. ایشان بر نقش موثر و کلیدی استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت در کاهش قاچاق بنزین در سال‌های اخیر تاکید داشته و نگران تشدید قاچاق این فرآورده نفتی در صورت عدم استفاده از این کارت‌ها هستند.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، وزیر نفت هفته گذشته در آخرین نشست خبری با رسانه‌ها بار دیگر موضوع حذف کارت سوخت را مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به اینکه موافق ادامه استفاده از کارتهای سوخت در بخش بنزین نیست اعلام نمود که‌ سال‌های گذشته هیچ استفاده‌ای از اطلاعات مندرج در کارت‌های سوخت نشده است.

اما مدیران سابق و فعلی ستاد بارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نظر دیگری دارند. ایشان بر نقش موثر و کلیدی استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت در کاهش قاچاق بنزین در سال‌های اخیر تاکید داشته و نگران تشدید قاچاق این فرآورده نفتی در صورت عدم استفاده از این کارت‌ها هستند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز از دیگر مخالفان حذف کارت سوخت است. این مرکز در گزارش کارشناسی خود به دولت هشدار داد که حذف کارت سوخت اشتباه بزرگ و غیرقابل جبرانی است. امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص حذف کارت سوخت اظهار کرده است که حذف کارت سوخت با فرض  تک نرخی شدن قیمت بنزین یک اقدام عجولانه است.

پس از اظهارات وزیر نفت، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی درباره سرنوشت کارت سوخت بنزین اعلام کرد که  استفاده از کارت سوخت بنزین همچنان پا برجاست و تا زمانی که دولت مصوبه‌ای برای کنار گذاشتن این کارت ابلاغ نکند، کاربرد آن ادامه می‌یابد.

همچنین در جلسه‌ای که با حضور برخی از مسئولان صنعت نفت و انجمن صنفی جایگاه داران با موضوع سرنوشت کارت سوخت برگزار شد، ناصر رئیسی فرد، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران نیز بیان داشت که «تنها ۱۰ درصد از مصرف‌کنندگان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل پیشنهاد توقف عرضه بنزین با کارت سوخت از سال ۹۵ را به مسئولان شرکت پخش دادیم اما هنوز تاریخ دقیقی برای انجام این کار در نظر گرفته نشده است.»

در مجموع می‌توان گفت که کارت سوخت اطلاعات بسیار مهمی را در مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق بنزین ارائه داده است که در صورتی که از آن محافظت نشود در آستانه نابودی قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
ای خدا از دست این پیز مرد مغرور پولدار
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها