امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۶۸۷۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
آخرین تحولات جریان جهانی مقاومت در گفتگوی نوروزی ۵۹۸ با فعالان مقاومت اسلامی/(۲)
عبدالسلام تقی افزود: امروز بخش بزرگی از سوریه در اختیار داعش و النصره است که قرارداد آتش بس را امضا نکرده اند و این آتش بس به نظر من معنایی ندارد؛ البته از طرفی هم می گویند به نفع ماست که قابل پذیرش است زیرا می توانیم به مناطق آزاد شده دوباره مسلط بشویم و اینکه برای شیطان بزرگ امریکا هم افتضاح روانی و نظامی است، زیرا فکرش را نمی کرد روزی پای مذاکره آتش بس با سوریه بنشیند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، تقریبا چند سالی می شود که سوریه در آتش توطئه  و فتنه  گری غربی ها گرفتار شده است و با ایجاد و بزرگ کردن غده سرطانی تروریست داعش زمینه نفوذ و دخالت خود را در این کشور استراتژیک منطقه فراهم  کرده اند. دراین میان رسانه ها  وبلندگوهای وابسته  نقش بسزایی در سرعت و حدت بحشیدن به  دامنه  درگیریها  داشتند  به طوری که  بشار اسد هم در نطقی صرتاحتا اعلام کرد جنگ سوریه یک جنگ رسانه ای است. فرصتی دست داد  تا با عبدالسلام تقی از نخبگان سوری حاضر در ایران است  که به عنوان  یکی از کارشناسان بحث سوریه  در مباحث نظری و عملی اطلاعات مفیدی در رابطه با این کشور و رخدادهای  ان دارد و به تازگی از سفر سوریه برگشته است پیرامون  اوضاع سوریه و حوادث اخیر آن سوال کنیم 

با توجه به اینکه شما  تازه از سوریه برگشته اید  اوضاع فعلی سوریه را چگونه ارزیابی می کنید؟

به نسبت قبل اوضاع خیلی بهتر شده است. تلفات و درگیریها  کمتربود. بسیاری از مناطق روستایی و شهری که زمانی زیر سلطه تروریست ها و داعش بوده به همت رزمندگان الان آزاد و از لوث وجودشان پاکسازی شده است. مناطقی از حلب هم آزاد شده که این خودش باتوجه به شرایط موجود پیروزی بزرگی است. آزادی شهرهای نبل و الزهرا هم دستاورد خوبی برای سوریه بوده زیرا بعد از پنج سال محاصره سخت دشمن سرانجام آزاد شد این را هم بگویم ما برای به دست آوردن این پیروزیها، خونهای زیادی دادیم و عزیزانی شهید شدند و هنوز هم باید راه را ادامه داد ان شالله به پیروزی نهایی و قطعی خواهیم رسید.

نظرتان درباره آتش بسی که مطرح شده چیست و چقدر پایبند هستند؟

 هرچند آتش بس اعلام شده است اما همچنان  تروریست ها درکشور حضوردارند و چندین بار آتش بس  را نقض کرده اند؛ البته دوستانی معتقدند که آتش بس ترمزی برای کنترل عملیاتهای مهاجمانه در سوریه است ولی به شخصه موافق نیستم، زیرا آتش بس است درحالی که گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره از آن جدا هستند این چه آتش بسی است که آنها را مقید نکرده است تا پایش را امضا کنند؛ از سویی هر بار نقض آتش بس می شود بلافاصله گردن آنها می اندازند. امروز بخش بزرگی از سوریه در اختیار داعش و النصره است که قرارداد آتش بس را  امضا نکرده اند و آزاد هستند این آتش بس به نظر من معنایی ندارد؛ البته از طرفی هم  می گویند به نفع ماست که قابل پذیرش است  زیرا می توانیم به مناطق آزاد شده  دوباره مسلط بشویم و اجازه اشغال و یا محاصره ندهیم و اینکه برای شیطان بزرگ امریکا هم افتضاح روانی و نظامی است، زیرا  فکرش را نمی کرد روزی پای مذاکره آتش بس با سوریه بنشیند آنها می خواستند به بهانه تروریست ها بر سوریه مسلط شوند این را می توان شکستی برای آنها  تلقی کرد  که دندان طمع خود را از سوریه بکشند.

چرا به مفاد آتش بس عمل نشد و حتی شاهد موشک باران مناطق شیعه نشین هم بودیم؟

متاسفانه هنوز جوهر آتش بس خشک نشده موشک باران کردند یعنی  بعد از آتش بس و خیلی ازعزیزان ما دراین  هجوم شهید یا مجروح شدند، این نشان می دهد که ما با دشمنی فریبکار مواجه هستیم که حتی به قراردادهای روی کاغذ خودش هم پایبند نیست و نمی توان و نباید به دشمن اعتماد کرد و تازه این حملات را به گردن داعش هم می اندازند تا خود را مبری کنند  برای همین گروه مقاومت اسلامی همواره بیدار و هوشیار است تا ازاین دشمن فریبکار رودست نخورد آنها می خواهند بعد از آتش بسی که اعلام شده باز به مناطق ازاد شده  دست پیدا کنند.

در مورد جنایات ترکیه و همکاری اردوغان با حزب مطبوعش  در سوریه  چه نظری دارید. اردوغان  به دنبال چیست هم به داعش کمک  می کند و هم مدعی مبارزه با تروریست است ؟

 اردوغان عروسک  دست آموز غربی ها و امریکایی هاست که هم می خواهد جزو اتحادیه اروپا باشد و برای آن دست پا می زند تا رضایت آنها را تامین کند و خود را همسو با انها نشان بدهد و هم در خیال احیای امپراتوری عثمانی در منطقه است تا خود را بالا بکشد. برای همین جایگاه یک بام و دوهوایی دارد هم به تروریست های داعشی کمک می کند هم به بهانه مبارزه با تروریست ها مواضع کردها را در سوریه بمباران می کند و با ایران  وصل می شود. از سویی با افشای دزدی هایی که پسر اردوغان از کارخانجات و سرمایه های سوریه  شده منافع اقتصادی آنها هم علنی شده است؛ در واقع سوریه برای اردوغان گنجی باارزش است تا هویت خودشان را  تثبیت کنند البته ضرب المثلی است  که وقتی به عقرب پناه  دهیم عاقبت هم نیش عقرب می خوریم همین وضعیتی که اردوغان دارد اتفاقات در ترکیه ماحصل همین کارهای اردوغان است  که به نوعی شرش دامن خودش را هم گرفته است آنها می خواهند از خون و اموال مردم سوریه  بهره برداری کنند که موفق نخواهند شد به غیر ازاین  با حمایت تکفیری ها و سلفی ها که خودش هم جز همین حزب است می خواهد التهاب را در سوریه بیشتر کند.

در آینده سوریه  انتخاباتی مهم در پیش دارد  با توجه به شرایط فعلی ارزیابی شما  چگونه است؟

 بله امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم مردمی که دراین چند سال در کشورشان ماندند و با وجود همه مشقت ها و سختی ها مقاومت کردند در روز انتخابات هم برای تثبیت قدرت و موقعیت کشورشان پای صندوق های رای بیایند  ما هم در بیداری و اگاهی مردم تلاش می کنیم، زیرا با انتخابات قوی به دشمن  نشان خواهیم داد که کشورمان و نظامی که در آن  حاکمیت دارد را  قبول داریم و حاضر نیستیم بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند.

ولی احتمال شیطنت های عامدانه دشمن با ابزارهای رسانه ای برای تحریف انتخابات وجود دارد!

قطعا همین طور است  درایران که کشوری مستقل و قدرتمندی است سعی داشتند انتخابات را تحریف کنند حتما درسوریه هم  برنامه دارند و توقع نداریم که دشمن دخالت رسانه ای نداشته باشد آنها به طور قطع  تا انتخابات را به انحراف بکشانند باید فعالیت فرهنگی و رسانه ای داشته باشیم  و اجازه ندهیم  تا به خواسته شوم خودشان برسند چون اگر انتخابات به هر نحوی برگزار نشود یا ضعیف باشد شیطان بزرگ و کشورهای اروپایی از ان سوءاستفاده می کنند. امیدوارم دولت تلاش کند تا در مناطقی که به دلیل  شرایط جنگ مناسب نیست هم صندوقهای برای رای و حضور در انتخابات ببرند و میزان مشارکت مردم بالا برود. باید قبول کنیم ما دشمن پاک و اخلاق مداری نداریم آنها به دنبال این هستند تا به طریقی که شده علیه دولت و نظام سوریه عمل کنند و تبلیغ منفی داشته باشند  ولی ان شالله همه ما در انتخابات شرکت خواهیم کرد و نتایج خوبی هم خواهد داشت.

 نقش دانشگاهیان و فعالان فرهنگی در روشنگری عمومی چگونه است؟

 آنها به عنوان افراد مطلع و باسواد نقش مهمی دارند و همواره سعی کرده اند تا با برنامه های فرهنگی و برگزاری کنفرانسهای مختلف در آگاه سازی عمومی فعال باشند به خصوص این که انتخابات را پیش رو داریم  در شبکه های حقیقی و مجازی فعالیت دارند همچنین سخنرانیها  و میتینگهایی در فضای دانشگاهی دارند که بنظرم باید باید قوت بیشتری باشد و اجازه تخریب ذهن را به دشمن ندهند زیرا تخریب ذهن و فکر به مراتب بدتر از تخریب ساختمان است.

 چرا با وجود پیروزی های که مقاومت اسلامی و رزمندگان داشته اند ولی کمتر اطلاع رسانی شده اما  در مقابل رسانه های معاند کوچکترین  حرکت تروریستها را چنان بزرگ می کنند  که تصور وحشت و ترس عمومی ایجاد می شود؟

این به ضعف فعالیت رسانه ای ما بر می گردد. من هم معتقدم وقتی پیروزی و رشادت های رزمندگان نشان داده بشود  هم برای مردم قوت قلب و امیدوار کننده است هم دشمن  دچارترس می شود. ما افرادی شجاع و غیرتمندی مانند سردار سلیمانی داریم که  خود دشمن ناخواسته از او تبلیغ می کند چون از وجودش می ترسد همان طور که بارها گفته ام  جنگ سوریه جنگ رسانه ای است آنها از ترفندها و تاکتیک های رسانه ای و روانشناسی بهره می برند تا اذهان مردم را  متوجه  خود کنند و با همین شیوه ها داعش را باد  کرده اند خوب وقتی مردم  تنها منبع شان برای دریافت اخبار رسانه ها هستند و امکان  حضور در منطقه برایشان نیست باور می کنند؛ درحالی که واقعیت چیز دیگری است متاسفانه رسانه های ما کم کاری می کنند ما همیشه درامر اطلاع رسانی ضعیف بوده ایم البته این را هم بگویم ما مسلمان و شیعه هستیم دروغ  نمی گوییم درحالی که آنها از هر شیوه ای برای تحریف و فریب افکار عمومی بهره می برند و کوچکترین اتفاق را چنان بزرگ نشان می دهند که همین باعث ترس می شود. ما باید مدام از رشادت ها و جنگاوری رزمندگان و پیروزی هایی که دارند بگوییم و اخبارش  را انتشار بدهیم تا مردم هم امیدوار شوند و هم  مرعوب دشمن نگردند ان شالله که بزودی اخبار پیروزی قطعی سوریه را نشر بدهیم.

 آینده سوریه را  چطور می بینید؟

همان طور که گفتم ان شالله پیروزی کامل نصیب سوریه می شود  آن هم درهمین سال 2016 نه دورتر زیرا این جنگ حق علیه باطل است و حق سرانجام پیروز خواهد شد همان طوری که سید حسن نصرالله هم گفته بود جنگ سوریه، جنگ حق مقابل باطل است. البته این را هم بگویم پیروزی با جادو و معجزه  کسب نمی گردد باید هزینه داد و هزینه ان هم خون جوانان  و رزمندگانی است که از از سوریه و نقاط دیگر مقابل باطل مطلق ایستاده اند  تا سوریه را از لوث وجودشان پاک کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها