يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۸۹۳۵
زمان انتشار: ۰۳:۱۱     ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
رهبر جنبش مردمی انصارالله یمن در سخنانی به‌مناسبت اولین سالگرد جنگ ویرانگر رژیم آل‌سعود و متحدانش علیه یمن تأکید کرد متجاوزان در این جنگ شکست خورده‌اند و ملت یمن همچنان در برابر آنها مقاومت و ایستادگی خواهند کرد.
 به گزارش پایگاه 598، همزمان با اولین سالگرد تجاوز نظامی رژیم سعودی و متحدانش به کشور عربی فقیر یمن، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش مردمی انصارالله درباره آن سخنرانی کرد.

مهمترین محورهای سخنان عبدالملک الحوثی به‌مناسبت اولین سالگرد جنگ اعراب علیه یمن

عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنان خود که به‌طور مستقیم از شبکه المسیره و دیگر شبکه‌های مهم منطقه‌ای از جمله المنار و المیادین پخش می‌شد، تأکید کرد رژیم سعودی مراعات حق همسایگی را نکرد و این همسایه متجاوز به‌ناحق به همسایه خود (یمن) حمله کرد.

الحوثی از مواضع ملت‌ها و گروه‌ها و نیروهایی که در این جنگ ظالمانه کنار ملت یمن قرار گرفتند و از آنها حمایت کردند، تقدیر کرد، وی در این زمینه به‌طور ویژه از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به‌خاطر حمایت مستمر از ملت یمن تقدیر و تشکر کرد.

تأمین هزینه‌های این جنگ و مقدمه‌سازی و اجرای آن از سوی رژیم سعودی صورت گرفت، این رژیم با اطمینان از حمایت‌های سیاسی و رسانه‌ای از خود همه‌چیز را در یمن هدف تجاوزات خود قرار داد. رژیم سعودی کنار این جنگ، برای خود این شیوه را هم در پیش گرفت که نقش قارون را ایفا کند.

اعلان جنگ از واشنگتن صورت گرفت و تل‌آویو هم به تأیید آن پرداخت.

وی با یادآوری لحظات اولیه جنگ تصریح کرد در حالی که گروه‌های یمنی حاضر در هتل موفمبیک در آستانه دستیابی به سند توافقی جدید مبتنی بر توافق درباره اصل مشارکت و همکاری برای ساخت کشور بودند، ملت یمن بامداد 26 مارس با حمله وحشیانه و جنایتکارانه متجاوزان غافلگیر شدند که اولین قربانیان آن، غیرنظامیان بی‌دفاع و اولین اهداف آن هم مناطق مسکونی صنعاء بود و در ادامه زیرساخت‌های کشور را هدف قرار داد.

متجاوزان با استفاده از سلاح‌هایی که در سطح جهانی ممنوع است، به کشتار مردم یمن روی آورده اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن غیردولتی، بنادر، راه‌ها، تأسیسات و وسایل حمل و نقل، ساختمان‌های دولتی، برق، ارتباطات، و حتی مراسم عروسی، صیادان، گورستان‌ها و مراکز معلولان و نابینایان را هم هدف قرار دادند.

طراحی و مهندسی این جنگ از سوی بزرگترین جنایتکاران جهان در دولت آمریکا و با مشارکت مستقیم آن صورت گرفت.

رژیم سعودی مواضع بین المللی را با پول به‌نفع خود جلب کرد و تمام وسایل به‌شکل‌ بی‌سابقه‌ای برای حمایت از این رژیم به خدمت گرفته شد و شورای امنیت سازمان ملل هم پوشش سیاسی برای این تجاوز ایجاد کرد.

ائتلاف تجاوز علیه یمن به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان و ویران کردن زیرساخت‌های کشورمان تحت پوشش شورای امنیت و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی روی آورد.

متجاوزان تمام شرایط را برای این تجاوز فراهم کردند و تمام محدودیت‌های حقوقی و اخلاقی هم برچیده شد به‌طوری که جنایات کشتار دسته‌جمعی به یک اقدام عادی تبدیل شد.

حمایت قاطعانه و قدرتمند از ملت یمن از سوی انسان‌های صادقی صورت گرفت که این راه را انتخاب کردند که آزاده و صادق و شجاع باشند، همان‌طور که با رژیم اسرائیل مقابله کردند آن هم در زمانی که اعراب آنها را تنها گذاشتند،‌ این انسان‌های صادق و شجاع، رزمندگان حزب‌الله هستند.

کسانی که ادعا می‌کردند می‌خواهند به ملت یمن کمک کنند، سلاح‌های ویرانگر و کُشنده آمریکایی را برای کشتار آنها مورد استفاده قرار  داده‌اند.

رژیم سعودی برای تجزیه کشور ما فعالیت می‌کند و مناطقی از کشورمان را به القاعده و بلک واتر (شرکت امنیتی آمریکایی که مزدورانش را به‌درخواست آل سعود و با دریافت دلارهای این رژیم برای کشتار مردم یمن به این کشور اعزام کرده است) داده است.

همچنان بر ضرورت ادامه آمادگی کامل در تمام سطوح در مقابل متجاوزان تأکید و از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی که پیشگامان مقابله با متجاوزان بودند، تقدیر می‌کنم.

یگان موشکی نقش متمایز و برجسته‌ای در دفع تجاوز و مقابله با آن در سطح داخل و خارج یمن (هدف قرار دادن مواضع نظامی متجاوزان) ایفا کرده است.

رژیم سعودی در راستای فتنه‌افکنی میان مردم یمن و شعله‌ور کردن آتش اختلافات و تسویه حساب در یمن و متلاشی کردن بافت اجتماعی عمل کرده است.

رژیم سعودی با تأثیر گذاشتن بر برخی گروه‌ها از آنها در راستای تجاوز خود به یمن بهره‌برداری کرده است.

در تجاوز به یمن، تقویت نفوذ اسرائیل از طریق عادی‌سازی روابط و ائتلاف با این رژیم، به‌شکل واضح نمود پیدا کرده است.

متجاوزان تلاش کرده‌اند تا رژیم اسرائیل را به‌عنوان یک عنصر فعال و اساسی وارد مسائل منطقه‌ای کنند.

رژیم سعودی برای منحرف کردن اعراب از مسائل امت به‌ویژه مسئله فلسطین و تقویت سرسپردگی و تسلیم در برابر رژیم اسرائیل و ضربه زدن به جبهه مقاومت و در رأس آن حزب‌الله به‌خاطر منافع اسرائیل تلاش کرده است.

ملت یمن با قدرت و اراده خود در مقابل متجاوزان ایستادگی کرده و همچنان مقاومت خواهد کرد.

وظیفه ما، ایستادگی در برابر کسانی است که به ملت ما حمله کرده‌اند، وظیفه ما ایستادگی در برابر ظلم و استکبار و شناساندن اهداف متجاوزان است.

ما باید متحد شویم و جبهه داخلی را مستحکم و  تقویت کنیم و برای دفاع از وطن خود با تلاش‌های دشمن برای قطب‌بندی در کشور مقابله کنیم.

رژیم سعودی باید با رها کردن آمریکا به آغوش امت عرب برگردد و از دنباله‌روی و تبعیت از آمریکا و اسرائیل دوری کند،‌ این مسئله معروف است که مزدور دست به تحرک و تلاش می‌زند تا سود ببرد، ولی امروز ما می‌بینیم که این مزدور است که کار می‌کند و هزینه می‌دهد تا اربابش سود ببرد.

این جنگ، تلفات زیادی را به ارتش عربستان در سطح فرماندهان و نظامیان و همچنین خسارت‌های سنگینی را در زمینه اقتصادی به این رژیم وارد کرده است.

ای رژیم سعودی، به آغوش اعراب و جهان اسلام برگرد، از آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها که خیر تو را نمی‌خواهند، دوری کن، ظلم و ویرانگری دیگر کافی است، این تجاوزگری، هزینه‌های زیادی را بر تو تحمیل می‌کند، از ادامه جنگ که مشکل را پیچیده می‌کند، به‌دنبال چه هستی و چه استفاده‌ای از آن می‌بری؟ هرقدر این تجاوزگری ادامه یابد، نتایج بدتری برایت خواهد داشت.

آنچه در مرزهای یمن با عربستان سعودی رخ داد، آتش‌بس انسانی و مبادله اجساد و مقدمه‌ای برای گفت‌وگو بود.

امیدواریم که تلاش‌ها برای توقف تجاوزگری به نتیجه برسد، زیرا به‌نفع همه است و اگر این تلاش‌ها شکست بخورد، ما اهل فداکاری و جانفشانی هستیم و باید در سطح بالایی از هوشیاری باشیم. تنها گزینه ملت یمن، ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها