أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۹۱۱۲
زمان انتشار: ۱۶:۳۵     ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه گروه کارشناسی در حال بررسی علت سقوط بالگرد است گفت: مشخص شدن علت سقوط منوط به اعلام نظر نهایی تیم فنی و کارشناسی است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه مراسم تشییع و تدفین جان‌باختگان سانحه هوایی هلی‌کوپتر اورژانس هوایی فارس، اظهار داشت: مراحل فنی تابع یک فرآیند استاندارد است، گروه کارشناسان روز ششم فروردین از تهران به شیراز آمده اند و اقدامات مقدماتی نیز انجام شده است، جلسات کارشناسی برگزار شده و روال طبیعی بررسی و تشخیص دلایل بروز این حادثه در حال طی شدن است، باید منتظر نظر تیم فنی و کارشناسان باشیم.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه اینکه 5 نفر از کادر پروازی سپاه پاسداران و دو نفر از امدادگران اورژانس در این پرواز حضور داشتند خاطرنشان کرد: این گروه مدت‌ها با هم همکار بودند، روز حادثه نیز یک وضعیت اورژانسی در ارتفاعات پیش می‌آید و این‌ها برای امداد عزیمت می‌کنند. نکته مهم این است که در ایام تعطیلات عید نوروز هر شخصی ترجیح می‌دهد نزد خانواده‌اش باشد اما این عزیزان احساس مسئولیت می‌کنند و ترجیح می‌دهند در این ایام به مردم خدمت کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی همیشه و در همه حوادث در کنار مردم بوده است، گفت:  مردم عزیز ما بدانند همه این ها جوانان تحصیل کرده بودند، کاپیتان خرم دشتی را سال‌ها می‌شناختم، همینطور بقیه عزیزان را، این‌ها همه جوانان مومن، انقلابی و تحصیلکرده بودند که ایام تعطیلات عید را به خدمتِ به مردم اختصاص داده بودند، البته از سپاه پاسداران غیر از این هم توقع نیست.

سردار غیب‌پرور افزود: از سال 1381 سپاه پاسداران در قالب یگان به عرصه  امداد و نجات وارد شده و در استان فارس تاکنون بیش از 1200 نفر مصدوم و مجروح را که وضعیت اورژانسی داشته‌اند، نجات داده است، این نشان دهنده اوج همکاری سپاه پاسداران با اورژانس و یک «نقطه طلایی» از همکاری بین سازمانی محسوب می‌شود.

غیب‌پرور با بیان اینکه محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است، گفت: قبل از هر پرواز موارد لازم بر اساس استاندردهای بین المللی چک شده و در کارت‌های مربوطه ثبت می‌شود.

سانحه سقوط یک فروند هلی‌کوپتر اورژانس هوایی استان فارس، جمعه شب و در حین انتقال یک مصدوم از شهرستان خنج به شیراز در حوالی روستای دهنو از توابع شهرستان کوار واقع در 15 کیلومتری شیراز رخ داد و طی آن 9 سرنشین این هلی‌کوپتر، شامل 5 خدمه پرواز، 2 امدادگر، یک مصدوم و یک همراه مصدوم، جان باختند. پیکر جان‌باختگان این حادثه صبح دوشنبه 9 فروردین در شیراز تشییع شد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها