يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۹۱۱۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۷     ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
مدیرعامل عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول گفت: حمام تاریخی دزفول دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش پایگاه 598، عبدالحسین معظم‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: صبح امروز آتش‌سوزی حمام تاریخی دزفول به اطلاع سازمان آتش‌نشانی دزفول قرار گرفت و مأمورهای این سازمان در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.

وی افزود: پس از حضور مأمورهای سازمان آتش‌نشانی  شهرداری دزفول در کمترین زمان ممکن  حریق حمام تاریخی دزفول را کنترل و خاموش کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول عنوان کرد: با سرعت عمل شهروندان و مأمورهای  آتش‌نشانی دزفول از گسترش آتش‌سوزی به بخش‌های مختلف این حمام جلوگیری شد و فقط بخش‌های بیرونی این بنای تاریخی دچار حادثه شده است.

وی گفت: پس از این حادثه نگهبان این بنای تاریخی دچار سوختگی جزئی از نوع درجه سوم شده که وی برای طی مراحل درمان به مرکز بهداشتی و درمانی شهرستان اعزام شده است.

معظم‌فر بیان کرد: علت این حادثه آتش‌سوزی اتصالی کنتور برق موجود در این بنای تاریخی عنوان شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول اظهار کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی دزفول بررسی‌های مورد نیاز برای تعیین نوع و میزان خسارت‌های واردشده به این بنای تاریخی دزفول آغاز شده که پس از بررسی به شهروندان اعلام خواهد شد.

وی افزود: حمام تاریخی یا کرناسیان دزفول به‌شماره 8477 از آثار تاریخی دوره زندیه است و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در مرکز محله کرناسیان در شمالی‌ترین قسمت بافت قدیم دزفول واقع شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها