يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۹۸۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
در نظرسنجی صورت گرفته در برنامه نود علی پروین که یکی از پرافتخارترین مربیان یاد می شود توانست با کسب بیشترین آرا برترین مربی بعد از انقلاب را از آن خود کند.
به گزارش پایگاه 598، عادل فردوسی پور در شروع برنامه با تبریک سال نو به هموطنان، سال 95 را سالی ورزشی دانست که انتخابی جام جهانی، المپیک را برای ورزش و خصوصا فوتبال کشور پر اهمیت دانست.

نظرسنجی: بهترین مربی

سوال نظرسنجی برنامه نود اختصاص به انتخاب برترین مربی بعد از انقلاب داشت و باید دید چه کسی توسط مخاطبان به عنوان سرمربی ترکیب 11 نفره این برنامه شناخته می شود.

1- علی پروین

2-منصور پورحیدری

3- امیر قلعه نویی

4- محمد مایلی کهن

 

 

آنچه در برنامه نود خواهید دید

برنامه نود امشب اختصاص به بررسی هفته بیست و چهارم لیگ برتر و دو دیدار تیم ملی برابر هندوستان و عمان خواهد داشت. در کنار آن بررسی شرایط لژیونرها و لیگ دسته اول از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

 

بررسی عملکرد تیم ملی و روند جوان شدن ترکیب

بررسی لیگ برتر (بازگشت پرسپولیس به جمع مدعیان با گلزنی آقای گل)

بررسی لیگ برتر (تداوم صدرنشینی استقلال)

دابسمش های برنامه نودی

 

میهمان ویژه- افشین پیروانی

افشین پیروانی، مدیر تیم ملی بعنوان میهمان ویژه بخش اول برنامه نود بعد از بررسی دو بازی تیم ملی در استودیوی این برنامه حاضر شد و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد.

پیروانی در ابتدای صحبت هایش ضمن تبریک سال نو و صعود تیم ملی به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، یاد و خاطره مرحوم قایقران را هم زنده کرد و گفت: من واقعا متاسفم اینجا حاضر شده ام که درباره چیزهایی صحبت کنم که نیاز اولیه تیم ملی و فوتبال است و حریفان ما اصلا به این دغدغه فکر نمی کنند.

وی ادامه داد: ما 24 ساعت قبل از بازی نمی دانستیم زمین تمرین ما کجاست. مدیر تیم هند به گونه ای برخورد کرد که چرا زمین شماره یک را به ما داده اید تا تمرین کنیم. در مقابل عمان هم همینطور بود و ما به خاطر بارندگی گفتیم تمرین نکنیم اما عمانی ها با مشاهده زمین شماره یک آن را نامناسب دانستند. زمین نفت را هم مربی تیم ملی جوانان که آن را برای تیم خودشان پسندیده بودند به ما معرفی کردند. 20 متر طول زمین کوچک بود و خیلی از دوستان نمی دانستند این زمین کجاست.

 

 

پیروانی درباره زمین قوامین گفت: این زمین هم در اجاره تیم ملی عراق است و مایک دقیقه هم نتوانستیم برویم. پیراهن تیم ملی بعد از هر بازی شسته می شود و دوباره به آنها داده می شود. این در شان تیم ملی ایران نیست. تیمی که در رنکینگ آسیا در رتبه اول قرار دارد. امیدوارم با قرارداد جدید این مشکلات به وجود نیاید. وقتی مربی بزرگی می آوریم باید امکانات مدنظر او نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد دومین بار تیم ملی را به جام جهانی ببرد این زیاده خواهی است که می گوید زمین خوب، پیراهن مناسب و بازی تدارکاتی مدنظر دارد؟ ما چند وقت دیگر المپیک داریم چرا کسی امکانات لازم را در اختیار ورزشکاران قرار نمی دهند که بعد انتظار نتایج مدنظر را داشته باشند. چرا بازیکنان تیم ملی باید با یک پرواز مناسب ترانسفر نشوند که برای آنها مشکلاتی به وجود آید و هم ما و هم باشگاه از این مساله متضرر شود.

 

پیروانی با انتقاد از اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال از او خواست مشکلاتش را با تیم ملی نادیده بگیرد و کمی منطقی تر درباره مشکلات تیم ملی صحبت کند.

مدیر تیم ملی ادامه داد: آقای کی روش را کسانی که به موفقیت تیم ملی فکر می کنند دوست دارند. چرا با توجه به اخلاق تند کی روش بهانه دستش می دهید؟ خب وقتی امکانات مدنظر را برای مربی ای که سابقه کار در پرتغال، رئال و منچستر و ... را دارد نمی گذارید بهانه دستش می دهید تا اعتراض کند و این اعتراض هم کاملا به حق است.

زمان آماده سازی استادیوم آزادی

مدبر، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی با حضور روی خط برنامه نود درباره آماده سازی استادیوم آزادی و صندلی گذاری طبقه دوم آن گفت: ما برنامه مفصلی داشتیم و داریم. برای مقاوم سازی استادیوم در حال پیگیری هستیم و کار کارشناسی دقیقی در کل استادیوم در حال انجام است.

وی ادامه داد: شورای معاونین وزاتخانه دستور دادند این کار زودتر انجام شود و طیق این طرح صندلی گذاری انجام خواهد شد. نگرانی وجود ندارد و شهریور ماه این استادیوم در طبقه دوم صندلی گذاری خواهد شد.

 

آنالیز برنامه نود – تیم ملی ایران

آنالیز برنامه نود اختصاص به دو دیدار تیم ملی در مقدماتی انتخابی جام جهانی برابر عمان و هندوستان و ترکیب جوان تیم کی روش داشت. جایی که بازیکنان جوان کی روش توانسته اند با برنامه و تاکتیک او کاملا خود را هماهنگ کرده اند.

علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی به عنوان دو بازیکن تاثیر گذار ترکیب تیم ملی در این دو بازی شناخته شد که اولی با پاس گل های دیدنی اش که روی چهار گل نقش اساسی را ایفا کرده و دومی نیز با اعتمادبنفس بالای ناشی از تداوم حضور در تیم ملی به مهره ای تاثیرگذار تبدیل شده است.

اما نکته امیدوار کننده برای تیم ملی و دوستدارانش حضور بازیکنان همطراز در تمامی پست ها است. جایی که هر پست از زمین را حداقل دو بازیکن همطراز در حال رقابت با یکدیگر هستند تا دغدغه ای برای کی روش وجود نداشته باشد و...

برترین های هفته بیست و چهارم لیگ برتر

انتخاب برترین های هفته از نظر کار تیمی، گل برتر، پاس گل و ... بخش دیگر برنامه نود بود که در این بخش این نفرات عنوان های زیر را کسب کردند.

 

برترین حرکات تکنیکی هفته: احمد نوراللهی، پیمان شیرزادی، سعید آقایی، قاسم حدادی فر، سروش رفیعی (دو حرکت)، احسان پهلوان، حسین پاپی، عبدالله ناصری، معین عباسیان، فرید بهزاد کریمی، حمید رضا علی عسکری، محسن مسمان، پیام صادقیان، علی علیپور،

موقعیت از دست رفته: حمید علی عسگری

کار تیمی برتر هفته: پدیده مشهد

پاس گل برتر: خسرو حیدری

مهار برتر هفته: وحید طالب لو

گل برتر هفته: رسول نویدکیا

 

تقویم برنامه نود

تقویم برنامه نود فروردین 95 بیشتر اختصاص به تولد بازیکنان مشهور داشت و البته چند دربی فروردینی نیز در آن گنجانده شده بود.

 

16 فروردین 47: اولین دربی تاریخ فوتبال ایران

10 فروردین 81: باز هم دربی و این بار نتیجه یک بر یک با گلزنی نیکبخت برای پرسپولیس و علی علیزاده برای استقلال

14 فروردین: تولد کریم انصاریفرد

فروردین 84: برد برابر کره شمالی با گلزنی جواد نکونام

15 فروردین 85: دیدار پرسپولیس – ابومسلم و گلزنی عجیب خلعتبری بعد از دریبل چندین مدافع سرخپوش

15 فروردین 90: ورود کارلوس کی روش به ایران و قبول هدایت تیم ملی ایران

10 فروردین 89: بنیادکار – ذوب؛ شاگردان ابراهیم زاده موفق شدند تیم اسکولاری را با نتیجه جالب توجهی شکست دهند.

11 فروردین 94: آخرین دیدار ملی جواد نکونام و پایان حضور شماره 6 در ترکیب کارلوس کی روش

 

بررسی هفته بیست و چهارم لیگ برتر

هفته بیست و چهارم لیگ به همراه صحنه های حساس و اشتباهات داوری ان نیز در این بخش از برنامه نود مورد بررسی قرار گرفت. کارشناسی داوری این بخش توسط مسعود مرادی انجام گرفت.

 

گسترش فولاد 4 ذوب آهن 3

فراز کمالوند: این از خوشبختی تیم من بود که توانست بازی باخته را به پیروزی تبدیل کند و به شاگردانم تبریک می گویم.

یحیی گل محمدی: امیدوارم این باخت برای ما تجربه خوبی باشد که بازی را تمام شده ندادند. باید با تمرکز بیشتری بازی را دنبال می کردیم.

کارشناس داوری: در صحنه گل اول ذوب آهن، خطایی از سوی بازیکن این تیم صورت نگرفت و گل به درستی وارد دروازه شد. در صحنه ای دیگر البته داور باید بازیکن ذوب اهن را به دلیل تکل خطرناک روی سیدصالحی از زمین اخراج می کرد.

داور یک پنالتی نیز برای گسترش در این بازی اعلام نکرد و از آن چشم پوشی کرد.

نکته بازی: محمد ابراهیمی اولین هت تریک این فصل را به نام خود ثبت کرد.

* ذوب اهن نیز 42 درصد گل دریافتی در تبریز و برابر نمایندگان این شهر بوده است!

 

استقلال خوزستان 1 استقلال تهران 1

پرویز مظلومی: ما دنبال سه امتیاز بودیم اما غافلگیر شدیم و روی گلی که دریافت کردیم کاری از دست دروازه بان مان برنمی آمد.

عبدالله ویسی: بسیار خوب، زیبا و بانشاط بازی کردیم و اما شانس با ما همراه نبود، شاید بازیکنانم کمی خودخواهانه به توپ ضربه می زدند.

نکته بازی: استقلال تهران در هر چهار بازی خود در لیگ برتر برابر هم نام هایش گل دریافت کرد.

* وحید طالب لو در تمام بازی هایی که برای استقلال به میدان رفته گل دریافت کرد.

کارشناس داوری: در محوطه جریمه خطایی روی پروپچیج صورت نگرفت و داور به درستی ادامه بازی را اعلام کرد و البته در صحنه دیگر که منجر به گل استقلال خوزستان شد داور می توانست خطا روی مهاجم استقلال تهران را در میانه میدان اعلام کند.

 

سایپا 0 تراکتورسازی 1

امیر قلعه نویی: باید با اختلاف این بازی را می بردیم. از بازیکنانم تشکر می کنیم و موقعیتی به حریف ندادیم.

مجید جلالی: ما چندین بازی را یک بر صفر باختیم، گل های مضحک و خنده دار می خوریم و باید سر و کله خودمان بزنیم تا نتیجه را برگردانیم.

 

پرسپولیس 3 سیاه جامگان 2

برانکو ایوانکوویچ: ما دو بار بازی باخته را برگرداندیم و بار دوم 10 نفره با ایمان به توانایی های مان به نتیجه دست یافتیم.

فرهاد کاظمی: متاسفم برای تیمی که نتواند از داشته هاش بهره برداری کند و حریف 10 نفره را متوقف کند.

نکات بازی: زودترین گل این فصل سیاه جامگان برابر پرسپولیس رقم خورد.

* پرسپولیس به گلزنی اش در تمام بازی های این فصل ادامه داد.

کارشناس داوری: برخورد توپ به دست مایکل اومانیا درون محوطه جریمه باید با اعلام پنالتی برای سیاه جامگان همراه می شد، البته این توپ ثانیه هایی بعد وارد دروازه سوشا مکانی شد.

* برخورد توپ به دست عین افشار بیرون محوطه جریمه می توانست با یک کارت زرد و اعلام خطای ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس همراه می شد.

* خطای درون محوطه جریمه روی مهدی طارمی باید با اعلام پنالتی برای پرسپولیس همراه می شد که بخشی زاده از آن چشم پوشی کرد.

* پیش از اینکه سوشا مکانی با خطای وحشتناک خود زمینه اخراج و پنالتی برای سیاه جامگان را رقم بزند، بخشی زاده می توانست خطای آشکار روی عالیشاه را 20 ثانیه پیش از آن را اعلام کند.

* بخشی زاده در حالی که حدود 9 دقیقه از زمان این بازی تلف شده بود با اعلام 4 دقیقه به بازی خاتمه داد.

 

راه آهن 0 نفت تهران 1

 

علیرضا منصوریان: باتجربه ها در روزهای سخت خیلی کمک می کنند و شانس ما این بود که بازیکن باتجربه خوبی در ترکیب خود داریم.

 

توپولودیس: ما شانس های زیادی داشتیم که نتوانستیم از آن بهره ببریم و طبیعی است در این صورت حریف از تک موقعیت خود به بهترین شکل سود ببرد.

کارشناس داوری: پیراهن زرد که پیراهن راه آهن است توسط داوران نیز استفاده شد که حاشیه اصلی این بازی محسوب می شد.

* بازیکن راه آهن روی خطای آشکار و خطرناک می توانست از زمین اخراج شود.

* در صحنه ای دیگر نیز بازیکن نفت تهران نیز به دلیل خطای غیر ورزشی باید از زمین اخراج می شد

 

سپاهان 2 ملوان 2

ایگور استیماچ: بازی خوبی ارایه دادیم و موقعیت خوبی مقابل حریف داشتند. ما وقت کشی نکردیم و امروز به خاطر این مساله در ثانیه های آخر تنبیه شدیم.

محمد احمدزاده: نتیجه بازی با تصمیمی که نباید گرفته می شد در حال تغییر بود و خوشحالیم که در ثانیه های پایانی به حداقل استحقاق خودمان رسیدیم.

کارشناس داوری: داور می توانست به پریرا به دلیل حرکت غیر ورزشی یک کارت زرد دهد.

* اعلام پنالتی برای سپاهان در دقیقه 88 درست اعلام شد و اعتراض ملوانی ها بیهوده بود.

* اعلام خطای هند در دقایق تلف شده برای ملوان درست اعلام شد.

 

پدیده مشهد 2 استقلال اهواز 0

سیاوش بختیاری زاده: خستگی بچه های ما و نداشتن جای اسکان باعث شده بود نتوانیم به نتیجه دست یابیم.

رضا مهاجری: بازی را تحت کنترل خودمان در آوردیم و در نهایت توانستیم با فوتبال تک ضرب به دو گل نیز دست یابیم.

 

فولاد خوزستان 0 صبای قم 0

علی دایی: دو تیم موقعیت چندانی به یکدیگر ندادند و بازی سخت و فشرده ای بود و نتیجه عادلانه بود.

اسکوچیچ: شانس هایی برای گل زدن داشتیم و اکثرا غالب بر میدان بودیم و استحقاق سه امتیاز را داشتیم.

با لژیونرها و برنامه نود

بررسی عملکرد لژیونرها در فوتبال آسیا و اروپا بخش دیگری از برنامه نود بود و عملکرد مرتضی پورعلی گنجی، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، سردار آزمون، اشکان دژآگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان نژاد، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، کریم انصاریفرد و ... مورد بررسی قرار گرفت.

گلزنی مرتضی پورعلی گنجی و کریم انصاریفرد و اولین بازی میلاد محمدی در تیم گروژنی از حاشیه های جالب توجه حضور بازیکنان ایرانی در این هفته بود.

 

مهمان ویژه – بازیکن نفت تهران

علی عزتی، بازیکن نفت تهران مهمان برنامه نود و عادل فردوسی پور بود و به سوالات او پاسخ داد.

بازیکن باتجربه نفت تهران ضمن تبریک سال نو به خانواده دارستانی نیز درگذشت مربی بدنساز تیم شان را تسلیت گفت.

کاپیتان نفت تهران درباره واگذاری نفت گفت: ما هم این خبر را شنیدیم و باید ببینیم چقدر صحت دارد. اگر این مساله بخواهد صورت بگیرد باید تجربه پاس تهران را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: قرار بود چند سال قبل این اتفاق برای نفت هم بیفتد اما این انتقال انجام نشد و در نهایت ما نتایج خوبی کسب کردیم و در لیگ قهرمانان نیز نتایج خوبی گرفتیم.

عزتی درباره پیشنهاد برانکو برای حضورش در پرسپولیس گفت: من هم ابتدای فصل این را شنیدم اما فقط در حد شنیده ها بود و دقیقا نمی دانم این پیشنهاد صحت داشت یا خیر.

وی در مورد اینکه گفته می شود حسین هدایتی در حال خریداری این باشگاه است گفت: من هم چنین چیزی شنیده ام اما خدا کند این تیم در تهران بماند چون در غیر اینصورت کار سخت می شود.

عزتی در مورد مبلغ قرارداد دریافتی اش گفت: درصد زیادی نگرفته ام و شرایط سختی در بین بازیکنان خوابگاه مان وجود دارد و آنها شب ها دیر میخوابند تا صبح دیرتر بیدار شوند تا یک وعده غذایی کمتر بخورند.

وی ادامه داد: من کاملا با صداقت با شما حرف می زنیم. فقط امیدوارم کسانی که تصمیم می گیرند فرزندان خودشان را جای ما بگذارند و تصمیم درستی بگیرند.

 

 

در پایان این برنامه علی پروین با کسب بیش از یک میلیون رای از مخاطبان این برنامه و 64 درصد آرا به عنوان برترین مربی ایرانی بعد از انقلاب معرفی شد و امیر قلعه نویی با حدود 18 درصد آرا نفر دوم این نظرسنجی شد. منصور پورحیدری و محمد مایلی کهن نیز رتبه های بعدی این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها