أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۶۹۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
شماره­های اخير ماهنامه مهرنامه (شماره­های 15، 16 و 17) مثل شماره­های قبل، مملو از تبليغ غرب (غرب علمی و فرهنگی) است. اکثر مطالب اين نشريه، ترجمه مقالات غربی­هاست يا توسط سکولارهایی تولید می­شود که به آن سوی آبها و مرزها دل بسته اند و دغدغه مذهبی و اسلامی و توجه به عظمت انقلاب و اسلام و مفاخر دينی و پيشرفت های کشور، در آنها مشاهده نمی­شود. اينها نه امامت می­فهمند، نه ولايت فقيه و نه مهدويت. و مهرنامه به پاتوقی جديد برای اين قبيل سکولارهای بريده از فرهنگ ناب و زلال ولايت و مهدويت تبديل شده است.

شماره 18 ماهنامه مهرنامه
شماره 18 ماهنامه مهرنامه

در تک تک مقالات و گفتارهای اين  نشريه، نيش­هایی به آرمان های انقلاب و نظام وجود دارد و به گونه­ای موذيانه و شبه علمی عمل می شود که نتوان مچ کسی را گرفت! و برخلاف ادعای بی طرفی که در ديباچه اش مطرح می شود به دنبال ترويج و تربيت جريان­های سکولار است و هر گروه سياسی يا فکری سرسپرده که در اين راستا قدم بر ‌دارد مورد حمايت آن قرار می گيرد.

اين نشريه رسالت خود را حمله به نقاط قوت جمهوری اسلامی در مقياس ملی و منطقه ای و جهانی (از پايگاه آموزه‌های علوم انسانی و اجتماعی غربی) و نيز، ترويج و تطهير غرب و ايجاد تشکيک و ياس‌ و انفعال نسبت به آينده حرکت­های اسلامی، تعريف کرده است. به طور خلاصه، می­خواهد کاری کند که ما در مسلمات اسلامی و انقلابی مان ترديد کنيم و خودمان را مقهور فرهنگ غرب ببينيم و احساس کنيم که جبهه فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی، يا چيزی ندارد و يا اگر دارد، قابل عرضه نيست، و در آينده هم موفق نمی­شود!

چند نمونه از تلاش­های مهرنامه از اين قرار هستند:

ـ اشاعه تفکرات فلسفی و علمی غرب و تجليل از فلاسفه و دانشمندان علوم انسانی غربی ـ توجيه بحران های نظام سرمايه داری (مثل بحران مالی و جنبش وال استريت و ...) به عنوان بحران های عرضی غيرمرتبط با ذات نظام سرمايه داری (و کوشش برای جلوگيری از انفعال بيشتر روشنفکران)  ـ روشنفکرسازی و شخصيت­سازی و متفکرسازی و بالا بردن و بزرگ­نمایی برخی از نويسندگان یا صاحب نظران ـ تبليغ کتب جديد ترجمه شده از تفکرات غربی (دامن زدن به نهضت ترجمه جديد) ـ منحرف کردن و درگير کردن اذهان با هر موضوع غيرمرتبط يا مغاير با اهداف و آرمان­های انقلاب اسلامی و نهضت علمی و الگوی پيشرفت و عدالت ـ تحقير گفتمان غرب ستيزی و عدالت خواهی و نيز تحقير تلقی بومی از مردمسالاری و تحقير گفتمان خودی و غيرخودی ـ دموکراتيک (غيراسلامی) معرفی کردن حرکت بيداری اسلامی و تلاش برای تثبيت واژه «بهار عربی» به جای «بيداری اسلامی» ـ ادامه حمايت از مدل لائيکی ترکيه به عنوان الگوی مطلوب برای کشورهای عربی و تحليل های منفی نسبت به حکومت سوريه ـ تلاش برای طرح و ترويج افکار اصلاح­طلبان حوزوی و دامن زدن به مباحث و موضوعات خاص ـ بزرگ­نمايي برخی از موضوعات يا عناصر، و کوچک نشان دادن برخی از موضوعات يا عناصر ديگر و تلاش برای مديريت فکر و ذهن خواننده و سوق دادن آن به سمت مورد نظر ـ و ...

البته بی­ترديد تلاش­های مهرنامه به جایی نمی­رسد. پس از انتخابات  سال 88 که پيروان علوم انسانی غربی فتنه گری کردند و سيلی محکم و جانانه ای از ملت و نظام دريافت کردند، هنوز خيلی زود است که اين تلاش ها برای ساماندهی و هويت سازی مجدد جواب بدهد. و از طرف ديگر، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کنار پيروزی­های بدرگونه و خيبرگونه سياسی، به سمت ايجاد تحولات علمی بزرگ پيش می­رود و اثرات و ثمرات اوليه آن در عرصه­های مختلف قابل مشاهده است. البته جا دارد از مؤسسات و انديشمندان انقلابی و متعهد و کسانی که در راه توليد علوم انسانی اسلامی گام بر می دارند درخواست کنيم که تلاش های انحرافی از قبيل آنچه مهرنامه انجام می­دهد را به شکل تفصيلی رصد کنند و متقابلاً به اين فکر باشند که علوم انسانی اسلامی را در خدمت هجمه به زيربناهای فرهنگی تمدن غرب و تحقق اهداف کلان انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مخاطب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
سلام...
باید به برادرمون خاطر نشان شم،این حرف رو یکسال پیش پیام فضلی نژاد زده بود،ولی چرا کسی محل نداد...نمی دونم؟
پاسخ
ماهان
UNITED STATES
۱۳:۳۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
برادر عزيز ، مگر مي خواستيد باب دل شما در آن سخن گفته شود اينكه با ساير نشريات زرد در د اخل كشور چه تفاوتي داشت . مهرنامه صداي متفاوتي كه جدا از مطالب آن شما قادر به تحمل آن نيستيد . اينكه شما تفاوت را بر نمي تابيد به وابستگي مطالبه مهرنامه به غرب هيچ ربطي ندارد . هركس كه با شما نباشد با غرب است حتي اگر ملي گرا يا روشنفكر ديني و ... و هر كس كه دشمن غرب است با شماست همچون ماركسيست ها و ... . شما از اين نگرانيد كه چرا مهرنامه با وجود قيمت بالاي آن اين همه خواننده دارد و در بسياري از شهرستان ها گير نمياد . اين از حب علي است نه از بغض عمر . شما لطف كنيد دستور فرمائيد توقيفش كنند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها