يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۶۹۹۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
رضا کیانیان با تاکید بر اینکه فیلم «کفشهایم کو» یک فیلم‌ عاشقانه شریف و خانوادگی است به خانواده‌ها توصیه کرد که حتما این فیلم را ببینند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، کیومرث پوراحمد و رضا کیانیان کارگردان و بازیگر فیلم «کفشهایم کو» در نشستی همزمان با اکران فیلم‌شان در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حاضر شدند و از شرایط اکران سخن گفتند و در عین حال گلایه کردند از سانسور اخیری که در برنامه‌ی «خندوانه» با حضور کیومرث پوراحمد اتفاق افتاد.

این فیلم عاشقانه‌ای شریف و خانوادگی است

رضا کیانیان که برای بازی در نقش اصلی فیلم «کفشهایم کو؟» در جشنواره‌ی فجر نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر بود با بیان اینکه نباید موضوع "آلزایمر" را درباره‌ی این فیلم اینقدر بزرگ کرد، خاطرنشان کرد: این سوی قضیه را هم باید نگاه کنیم که این فیلم، عاشقانه‌ا‌ی شریف و خانوادگی است؛ شریف به این دلیل که با همه‌ی اصول اخلاقی سازگار است؛ دوم اینکه فیلم به شدت خانوادگی است یعنی فیلمی است که به شدت طرفدار بنیاد خانواده است.

او به خانواده‌ها و افرادی که در ارتباط با عشق قرار می‌گیرند، توصیه کرد که حتما «کفشهایم کو؟» را ببینند و ادامه داد: این فیلم، عشق را از زاویه‌ای دیگر بررسی می‌کند؛ عشقی که تباه شده اما همچنان پابرجاست؛ مردی که دچار فراموشی است اما همچنان علاقه‌ی اولیه‌اش زنده است و در اوج طوفان فراموشی در ذهنش، هنوز چیزی نگه‌اش داشته و آن چیزی نیست جز عشق.

کیانیان با اشاره به کاراکترهای «کفشهایم کو» ادامه داد: از طرف دیگر مادر و دختری که فکر می‌کردند پدر دوستشان ندارد تازه فهمیده‌اند اینطور نیست و دختر آمده تا پدرش را ببیند و می‌داند پدرش بازگشتی نخواهد داشت اما در کمال از خود گذشتگی پای او می‌ایستد و مادر هم همین کار را می‌کند.

او ادامه داد: تمام اینها نوید بخش است و علی‌رغم تلخی، چیزهای زیبایی است که در فیلم جریان دارد اما مطابق معمول قضیه‌ی آلزایمر را درباره‌ی فیلم بیشتر مطرح می‌کنند در حالی که فیلم، فیلمی عاشقانه است و درس آلزایمر شناسی نمی‌دهد. این همه منتقد مطلب نوشتند اما درباره‌ی این وجه فیلم ننوشتند در حالیکه، آلزایمر در این فیلم یک دستاویز است و موضوع اصلی نیست اما منتقدان درباره‌ی آن بحث می‌کنند و موضوع اصلی فیلم را نمی‌بینند.

در ادامه‌ی این نشست که در ایسنا برگزار شد، کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «کفشهایم کو؟» درباره‌ی وضعیت اکران این فیلم که در نوروز و در شرایط به نمایش درآمده که در مقایسه با برخی فیلم‌ها، سالنهای خیلی کمتری دارد، گفت: این فیلم در حال حاضر 16 سالن در تهران دارد که 10 تا از این سالن‌ها به درد نمی‌خورند و تنها شش سالن خوب داریم که آنها هم در دو سانس که یکی هم صبح است، فیلم را نمایش می‌دهند!

این کارگردان با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط اقتصادی که در آن به سر می‌برند، علاقه‌مند هستند، بخندند ادامه داد: بنابراین سینماداران ترجیح می‌دهند، دو فیلم کمدی را اکران کنند تا سالن‌شان پر باشد اما من هم حق دارم فیلم دلخواهم را بسازم که نتیجه‌ی آن هم اینطور می‌شود.

پوراحمد همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا در برنامه‌ی اخیر «خندوانه» درباره‌ی فیلم‌تان که روی پرده است،صحبتی نشد؟ پاسخ داد: اتفاقا قدری راجع به فیلم صحبت شد و رامبد جوان هم با حاضران درباره‌ی فیلم حرف زد اما متأسفانه این نکات از برنامه حذف شد و فقط اسم فیلم پخش شد!

کارگردان «شب یلدا» با اشاره به این اتفاق و حمایت تلویزیون از آثار سینمایی گفت: تلویزیون ایران خیلی بی‌ظرفیت و خسیس شده است، در شبکه‌ی ماهواره‌ای که مال دولت آمریکاست هرشب درباره‌ی فیلم‌های روی پرده، بحث، نقد و نظر مطرح می‌شود و فیلم‌هایشان را تبلیغ می‌کنند اما اینجا متأسفانه اینطور نیست.

او ادامه داد: به همین دلیل است که همه می‌روند تبلیغ فیلم‌هایشان را به «جم تی وی» می‌دهند، پولی که برای چندین بار پخش در یک مدت طولانی به این شبکه می‌دهند با پولی که برای یک بار پخش باید به تلویزیون خودمان بدهیم تقریباً برابر است و تازه کسی تلویزیون نمی‌بیند! جز «خندوانه» و «نود» و یکی دو برنامه‌ی دیگر کسی برنامه‌های تلویزیون را نمی‌بیند و همه پای ماهواره نشسته‌اند و سریال‌های ترکیه‌ای می‌بینند.

پوراحمد با بیان اینکه حرف‌هایش درباره‌ی عدم همکاری با تلویزیون در برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است، درباره‌ی اینکه چه صحبت‌هایی را مطرح کرده است، گفت: در تلویزیون یک لابیرنت باج وجود دارد که قبلاً زیر میز بود اما الان رو آمده و به وضوح و با کمال بی‌شرمی درصد می‌گیرند! به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای ساخته نمی‌شود مگر اینکه درصدش را پرداخته باشد. نمی‌خواهم همه‌ی مدیران تلویزیون را متهم کنم؛ آدم‌های سلامت هم حتماً بین آنها هست ولی این روش از قبل بوده و آقای ضرغامی هم می‌خواست این مسائل را از بین ببرد اما زورش نرسید. از طرفی تلویزیون دیگر اعتبار ندارد که من برایش کار کنم و آنها هم مایل نیستند من برایشان کار کنم.

کارگردان «شب یلدا» و «اتوبوس شب» درباره‌ی بخش دیگر صحبت‌هایش که از برنامه‌ی «خندوانه» حذف شده است اظهار کرد: در این برنامه درباره‌ی شجریان و کیارستمی هم صحبت و برایشان آرزوی سلامتی شد که آنها هم حذف شد. خودم در اخبار دیدم که از شجریان چند عکس پخش شد اما چطور چند عکس از کیارستمی در آرشیو صدا و سیما نبود که پخش شود!؟

رضا کیانیان هم که در برنامه‌ی «خندوانه» درباره‌ی کیومرث پور‌احمد صحبت‌هایی را مطرح کرده بود در این‌باره گفت: در این برنامه صحبت‌های زیادی را درخصوص ویژگی‌های کیومرث پوراحمد و اینکه چرا او آدم مهمی است، مطرح کردم و با توجه به حال و هوای برنامه یک جوک هم گفتم که بخش اعظم حرف‌هایم درباره‌ی این کارگردان حذف شد اما آن جوک پخش شد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها