يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۰۱۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
قاضی سعودی:
یک قاضی در عربستان سعودی کلیات قانون در کشور پادشاهی عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت و این قوانین را طاغوتی توصیف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، از چند روز قبل جدال وسیعی در عربستان سعودی همزمان با انتشار کتاب "کلیات قانون و حکم بغیر آیات قرآنی" آغاز شده است، وی کلیات قانون در کشور پادشاهی عربستان سعودی را کفرآلود دانست و به صورت ویژه دانشگاه ملک سعود را در این زمینه یعنی کفر پیشگام دانست.

پایگاه‌های شبکه های اجتماعی ضمن انتشار عکس روی جلد این کتاب، که تالیف معاذ بن عبدالعزیز المبرد، یکی از قضات دادگاه عمومی استان اللیث است، پرداخته اند، این کتاب همچنین توسط شیخ صالح بن فوزان الفوزان عضو کمیته دائمی فتوا مورد مراجعه و بازنگری قرار گرفته و در این راه شیخ عبدالرحمن البراک از اعضای عالی هیئت عملای سعودی در آن تدقیق کرده است.

در این باره روزنامه عکاظ عربستان سعودی هم نوشته است: مولف این کتاب دانشگاه های عربستان سعودی را در آموزش و تدریس قوانین وضعی ترویج دهنده افکار طاغوتی دانسته و در راس این دانشگاه ها، وی دانشگاه ملک سعود را پیشگام خوانده است، وی بعضی از مواد قانونی مورد تدریس در دانشگاه‌های سعودی را رواج دهنده احکام غیر اللهی و آن را شرک به الله دانسته و عاملان در این دانشگاه ها را منافق خوانده است.

المبرد در این کتاب نظام قانونی در این کشور را که از سوی دانشگاه ها تدریس می شوند، به کلیات غیر قانونی تشبیه کرده که با آموزش قوانین در دیگر کشورهای اسلامی در تضاد دانسته است، وی این قوانین را تکامل احکام طاغوتی برشمرد و گفته در این دانشگاه ها حتی به برتری قوانین اللهی بر قوانین طاغوتی اشاره نمی شود.

وی در این رابطه معتقد است، استخراج کلیات قوانین به گونه ای شده است که حاکمیت براساس اصول غیر اللهی را جایز می دانند، و منکرات را به درستی تقبیح نمی کنند، منکراتی از قبیل شرک به الله و زنا و استعمال مشروبات و ربا و ارتکاب گناه همه در این قوانین به درستی گنجانده و مورد بررسی واقع نمی شوند.

براساس نوشته عکاظ و به نقل از المبرد چنین آمده است: تالیفاتی که توسط آنها به دانشجویان قوانین را آموزش می دهند، به گونه ای هستند که ابتدای این قوانین با ذکر کلام الله مجید و آیاتی از قرآن آغاز می شوند، اما بعد متوجه می شوید، نوعی از فریبکاری در متن آنها وجود دارد، نوعی از فریبکاری حاکمان دیده می شود، به گونه ای که بنام الله قوانین را صادر می کنند، اما حاکمان دقیقا بر خلاف آن عمل می کنند.

بعد از صدور و انتشار این کتاب در کشور پادشاهی عربستان سعودی، برخی به محکومیت آن و برخی در تایید مضامین آن مطالبی را عنوان کردند، برخی هم این کتاب را به تمسخر گرفتند.

در حالی که امروزه عربستان سعودی مدعی توسعه و نشر فرهنگ اسلامی میانه و تاکید بر این مساله است، که وهابیت مذهب به شمار نمی آید، بلکه مقامات سعودی وهابیت را یک جنبش دینی اصلاح طلبانه توصیف می کنند، مشاهده می شود، امروزه چنین کتابی منتشر شده که تمام دانشگاه های به ظاهر اسلامی آن را تکفیر می‌نماید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها