أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۰۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
30 هزار شیعه و محب اهل‌بیت(ع) در شرق عربستان در تشییع پیکر «ملاعبدالرسول البصاره» خطیب و مداح برجسته شیعیان عربستان در قطیف شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری التوافق، روز گذشته مراسم باشکوه تشییع پیکر «ملاعبدالرسوب البصاره» خطیب و مداح برجسته شیعیان عربستان در قطیف برگزار شد.

بنابر این در این مراسم که 30 هزار شیعه و محب اهل‌بیت(ع) حضور داشتند تشییع‌کنندگان فریاد «هیات منّا الذلة»، «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زهراء» سر دادند.

در این مراسم که پرچم‌های سیاه و سبز در اهتزاز بود، اشعاری که این پیرغلام اهل‌بیت(ع) در طول از بیش از نیم قرن می‌خواند، زمزمه می‌شد.

در این مراسم «شیخ غالب الحماد» و «آیت‌الله سیدمنیر الخباز» بر پیکر این پیرغلام اهل‌بیت(ع) نماز خواندند.

به گزارش فارس، شامگاه جمعه در قطیف مرکز منطقه شیعه‌نشین عربستان، «ملا عبدالرسول البصاره» خطیب و مداح بارز حسینی در عمر 68 سالگی درگذشت.

وی که به خدمتگزار منیر حسینی شهره بود، صدای سوزناک و آهنگین داشت و از سال 1376 هجری قمری در حالی که کمتر از 12 سال سن داشت، مداحی می‌کرد.

«ملا عبدالرسول البصاره» همچنین علوم حوزوی را نزد مراجعی چون سیدمحسن حکیم، آیت‌الله مرعشی نجفی و آیت‌الله خوئی فرا گرفت و به این واسطه به «خطیب المراجع» نیز مشهور شد.

در همین حال بسیاری از علمای شیعه عربستان سعودی از جمله الشیخ فوزی السیف و آیت‌الله سیدحسن النمر رحلت وی را تسلیت گفته‌اند.

در بحرین نیز مجلس علمایی این کشور به ریاست شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، رحلت این خطیب و مداح اهل‌بیت(ع) را تسلیت گفت.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها