يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۰۳۰۰
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
تعداد واقعی واحدهای تولیدی راکد/
درحالی سخنگوی دولت از راکد بودن ۷هزار واحد تولیدی خبر داده که تولیدکنندگان معتقدند میزان واحدهای تولیدی راکد بسیار بیش از این رقم بوده و بین ۴۰تا ۷۰درصد واحدهای تولیدی کشور با کمتر از ۳۰درصد ظرفیت فعالیت می کنند که شمار آنها بین ۳۰ تا ۵۰هزار واحد است
به گزارش پایگاه 598، این روزها علی‌رغم تمام وعده‌های دولت، وضعیت واحدهای تولیدی هر روز بدتر از دیروز شده و خبر تعطیلی کارخانجات از شهرهای مختلف به گوش می‌رسد. تعطیلی واحدهای تولیدی درحالی موجب بیکاری مردم شده که بنا بود در دولت یازدهم تولید مورد اهمیت ویژه ای قرار گیرد و این موضوع البته در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید بود اما وضعیت امروز تولید نشان می‌دهد بسیاری از واحدها به دلیل رکود شدید قادر به ادامه فعالیت نیستند.

البته دولتمردان نیز از این مشکلات به خوبی آگاه هستند اما هنوز اقدام جدی برای رفع آنها انجام نشده است. اخیراً سخنگوی دولت در تأیید مشکلات بخش تولید اعلام کرده که از میان 36 هزار واحد تولیدی که در شهرها و نواحی صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود 67هزار میلیاردی فعال بودند، حدود 7 هزار واحد راکد هستند.

این آمار در حالی از سوی سخنگوی دولت اعلام شده که فعالان بخش تولید معتقدند حجم واحدهای تولیدی راکد بیشتر از این رقم بوده و دولت اگر تصمیم مناسبی را اتخاذ نکند این آمار هر روز افزایش هم خواهد یافت به نحوی که فعالیت تولیدی دیگر سود چندانی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.

سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد، می‌گوید: از این تعداد بیش از 70 درصد واحدها با کمتر از 30 درصد ظرفیت فعالیت می کنند که این رقم نشان می دهد این واحدها با زیان کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید بدهی خود را به سیستم بانکی پرداخت کند تا امکان پرداخت تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی به وجود آید، افزود: در حال حاضر هزینه‌های تولید افزایش یافته و قیمت تمام محصولات تولید داخل تا دو برابر کالاهای خارجی است همین امر واردات را سودآور می‌کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امروز کارخانجات به جای تولید انبارداری می کنند، تصریح کرد: بانک تضامین سنگینی از تولیدکنندگان می گیرند

همچنین فتاحی یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد واحدهای تولیدی کشورغیر فعال هستند به خبرنگار تسنیم گفت: در طول چند سال اخیر با وجود تمام وعده‌ها بخش تولید شاهد هیچ کمکی از دولت نبوده و هر روز هم مشکلات آن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برخلاف تمام صحبت‌ها یارانه‌ای دراختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است، افزود: نمی شود به بهانه عدم تحقق درآمدها در قانون هدفمندی  یارانه‌ها سهم تولید پرداخت نشود این قانون بود و باید اجرایی می شد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: متأسفانه دولت در بخش درآمدزایی موفق عمل نکرده و همین امر توسعه بخش های مختلف اقتصادی را کند کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
مناسفانه آقای نوبخت در دروغگویی اول است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها