أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۰۶۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
هزاران تن از معترضان انگلیسی در مقابل دفتر نخست وزیر این کشور در مرکز شهر لندن تظاهرات کردند تا خواهان استعفای او به دلیل افشای دست داشتنش در فرار از پرداخت مالیات با استفاده از شرکت‌ تاسیس شده از سوی پدرش در یک پناهگاه‌ مالیاتی شوند.
به گزارش پایگاه 598، معترضان انگلیسی دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور را پس از‌ آنکه وی اذعان کرد، بیش از 30 هزار پوند سهام در شرکت خارجی تاسیس شده از سوی پدرش در پناهگاه مالیاتی "باهاما" داشته، متهم به ریاکاری کردند.

در جریان رسوایی اخیر مشهور به "اوراق پاناما" فاش شد که یان کامرون، پدر دیوید کامرون با استفاده از شرکت پانامایی موساک فونسکا اقدام به تاسیس یک شرکت خارجی در پناهگاه مالیاتی باهاما کرده است.

دیوید کامرون پس از آنکه چندین روز از بابت این افشاگری تحت فشار قرار داشت، اذعان کرد که از این صندوق مناقشه بر انگیز تاسیس شده از سوی پدرش در یک پناهگاه مالیاتی سود کسب کرده است. امروز (شنبه) به دنبال این اظهارات کامرون هزاران تن از معترضان در مقابل مقر دولت انگلیس تظاهرات کرده و خواهان استعفای وی شدند. تظاهر کنندگان که بسیاری از آن‌ها کلاه‌های موسوم "کلاه پاناما" به سر داشتند در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس پلاکارد هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود: « کامرون باید برود». هم‌چنین تظاهرکنندگان یک عروسک بزرگ به شکل خوک را که به جای صورت آن چهره نخست وزیر انگلیس قرار داده شده بود را در این تظاهرات به نمایش گذاشتند.
ابی ویلکینسون، سازمان دهنده تظاهرات امروز در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس به شبکه رادیویی بی.بی.سی گفت : افشاگری های اخیر تعهد دیوید کامرون به مقابله با فرار از پرداخت مالیات را زیر سوال برده اند.

وی تصریح کرد: چیزی که ما را برای اعتراض به این جا آورد این خبر بود که در سال 2013 هنگامی که اتحادیه اروپا در حال مقابله با فرار از پرداخت مالیات و تاسیس شرکت های خارجی بدین منظور بود، دیوید کامرون در چنین کاری ورود پیدا کرده و عملا تلاش‌های آن‌ها را تضعیف می‌کرد.

در مقابل کریس گریلینگ، رهبر مجلس عوام انگلیس کسانی که دیوید کامرون را متهم به دروغگویی می‌کنند را به "ساختن کاه از کوه" متهم کرد. در همین حال نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد که برای اقناع عمومی درباره شفافیت عملکرد مالی‌اش، جزئیات پرداخت‌های مالیاتی شخصی اش در شش سال گذشته را منتشر خواهد کرد. نظرسنجی های جدید نشان دادند که 56 درصد مردم انگلیس عقیده دارند، دیوید کامرون شفاف و باز در خصوص امور مالیاتی‌اش عمل نکرده است.

این نظر سنجی پس از آن انجام شد که پنجشنبه شب گذشته فاش شد، دیوید کامرون در شرکت تاسیس شده از سوی پدرش در ژانویه 2010 از طریق شرکت حقوقی موساک فونسکا پاناما، حدود 30 هزار پوند سهام داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها