أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۰۷۱۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
به بهانه تخریب مجدد مسکن مهر توسط رئیس جمهور:
حال این سوال به وجود می آید که دولتی که خود از انجام کوچکترین طرحی در حوزه مسکن ناتوان مانده و صرفا از دو طرح بدون انجام هیچ اقدام عملی در خصوص آن سخن به میان آورده است چگونه طرح مسکن مهر (با تمام کم و کاستی ها) را که باعث خانه دارشدن بسیاری از مستضعفین شده است تخریب کرده و از آن به عنوان خوابگاهی برای مردم نام می برد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مسؤولان دولت یازدهم از همان روزهای نخست فعالیت خود بر علیه یکی از مهمترین و بهترین اقدامات دولت قبل یعنی مسکن‌مهر موضع گیری های زیادی انجام داده و آن را مزخرف خواندند.

دولت یازدهم که در ابتدا از طرح هایی مانند مسکن امید و اجتماعی سخن گفته و قصد اجرای آن را داشتند ، تاکنون حتی در احداث محدود این طرح ها هم ناموفق بوده اند. اکنون نیز نوبت به روحانی رسیده است که علیه مسکن‌مهر سخن گوید و آن را خوابگاه بنامد بدون اینکه اشاره کند آیا دولت یازدهم می‌تواند چنین خوابگاه‌هایی که موجب خانه دار شدن مردم شده است را بسازد یا خیر.  

وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: مگر مسکن مهر غیر از این است که برخی می‌خواستند یک سری انسان‌هایی که کالا هستند را در خانه‌هایی که قفسه‌اند جای دهند؟ در هر جای کشور که خواستند قفسه ساختند و مردم را در آنها چیدند. در مسکن مهر نه شهر می‌بینیم، نه مقام انسان. در مسکن مهر نه ساختار اجتماعی وجود دارد و نه حتی ساماندهی شهری دیده شده است، فقط یک سری قفسه هستند که می‌توانید در آن انسان یا هر کالای دیگری بگذارید.

دیروز نیز حسن روحانی به‌عنوان میهمان ویژه مراسم سالروز بزرگداشت فرمان امام(ره) برای افتتاح حساب ۱۰۰ در دیدار وزیر راه‌وشهرسازی، مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برخی معاونان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: تامین مسکن در شهرها با خرید مسکن‌مهر وسط بیابان خیلی متفاوت است، چراکه تمام امکانات زیربنایی و روبنایی در شهر وجود دارد اما مسکن‌مهر فقط یک خوابگاه تعریف شده است. بهترین کار به جای اجرای مسکن‌مهر این بود که بافت‌های فرسوده شهرها بازسازی می‌شد. روحانی گفت: متاسفانه در آن دوران پول بانک مرکزی وارد مسکن شد که عامل بزرگ تورم شد. این کار به نوعی برداشت از جیب مردم است، چرا که عامل اصلی تورم کسری بودجه است.



روحانی افزود: ما برای کنترل تورم از آغاز دولت یازدهم مهم‌ترین راه را مساله پایه پولی و عدم بهره‌برداری از پول بانک مرکزی در روزهای سخت قرار دادیم اگرچه بانک مسکن معضلی شد پیش پای دولت یازدهم ولی چون دولت قبل تعهداتی را به مردم ایجاد کرده بود، دولت یازدهم باید آن را به دوش می‌کشید.

وی تصریح کرد: مگر مسکن‌مهر قرار بود به صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسکن چطور تامین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز؛ هیچ‌یک از اینها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم. روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: البته ما در زمینه مسکن در کشور، بخش خصوصی توانمندی که باری را به دوش بگیرد، زیاد نداریم و این مهم در بسیاری از کشورها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. ضمن اینکه نیازمند تحقیقات مفصل در زمینه حفظ انرژی و کاهش انرژی و بهره‌برداری از فضا در موضوع مسکن هستیم.

وی افزود: کاری که دولت یازدهم در حوزه مسکن انجام داد اجرای طرح صندوق پس‌انداز یکم بود که خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان می‌توانند پولی را در بانک مسکن پس‌انداز کنند و برای تامین مسکن تسهیلات دریافت کنند. رئیس‌جمهوری اضافه کرد: تامین مسکن در شهرها با خرید مسکن‌مهر وسط بیابان خیلی متفاوت است، چراکه تمام امکانات زیربنایی و روبنایی در شهر وجود دارد اما مسکن‌مهر فقط یک خوابگاه تعریف شده است.

حال این سوال به وجود می آید که دولتی که خود از انجام کوچکترین طرحی در حوزه مسکن ناتوان مانده و صرفا از دو طرح بدون انجام هیچ اقدام عملی در خصوص آن سخن به میان آورده است چگونه طرح مسکن مهر (با تمام کم و کاستی ها) را که باعث خانه دارشدن بسیاری از مستضعفین شده است تخریب کرده و از آن به عنوان خوابگاهی برای مردم نام می برد.

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید به جای اینکه پس از 3سال از روی کار آمدن کماکان از تخریب این طرح و تخریب دولت قبل در سایر زمینه ها سخن بگوید خود آستین بالا زده و طرح های خود را (البته اگر طرحی وجود داشته باشد!) برای خانه دار شدن بسیاری از مستاجر نشینان عملیاتی کند تا مردم که خود بهترین قاضی هستند در این خصوص قضاوت نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۰
۵
توجه داشته باشید در مواردی عدم اقدام بهترین گزینه است لذا ادامه ساختن قفس صرفا برای اینکه اقدامی شده باشد خطاست
پاسخ
ناشناس
Sweden
۲۱:۰۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
می گویند وسط انقلاب فرانسه یک شاهزاده بیرون قصر کشت و کشتار است. از آجودان مخصوص پرسید چه خبر شده؟ گفت مردم نان ندارند و بر سر نان دارند با هم دعوا می کنند.
شاهزاده گفت خوب بگویید به جای نان، بستنی بخورند.
ناشناس
Sweden
۲۰:۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۵
۱
آخر کسی که خودش ساکن خانه دههامیلیاردی در شمال تهران است و در رامسر و کیش وبلا دارد چطوری ممکن است درد اجاره نشینی را بفهمد و بداند که همین خانه هایی که به آن قفس می گویند برای مردم مستضعفف چه نعمت بزرگی است؟



تازه اگر همین آقایان در 16 سال دوران سیاه سازندگی و اصلاحات اقدام به ساخت مسکن می کردند در دهه هشتاد با ورود دهه شصتی ها به مرحله ازدواج و اشتغال با این بحران مواجه نمی شدیم و محتاج مسکن مهر نبودیم.

دولتها باید بین کار کردن و انکار کردن یک گزینه را انتخاب کنند. دولت سابق کار می کرد و دولت فعلی انکار.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۱
۸
.... تر از این مسکن مهر احمدی نژاد است که این کار را انجام داد و کشور را به تباهی کشاند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
بله بله هر خد مت رسانی که مخالف منا فع کانو ن ثرو ت و قدرت باشه از نظر شما و یرانی و تبا هی !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
۸
۰
با این توهین ها به ساکنان مسکن مهر هم توهین میکنند. این جماعت اصلا از جنس مردم نیستند
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
۶
۰
ای کاش یک نفر جریت داشت از خانه پدر ومادر رییس جمهور یک عکس بزاره در این خانه بزرک شده
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۴
۰
کاش این دولت تزویروریا هم می توانست یک آجر روی آجر میذاشت بعد می آمد از کار دولت قبل انتقاد می کرد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۵
۰
دولت....اولین رییس جمهور یک دوره ای ایران بدون شک روحانیه
پاسخ
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۴
۰
اینقدر بی انصافی ! ؟ بیشتر این خانه ها بصورتی هست که مشکل مردم را حل کند آنوقت کسی که خودش در حل معضل مسکن سردر گم است اینطور حرف میزند ؟ بنده خودم یکی از کسانی هستم که با وام مسکن مهر صاحب خانه شده ام و از احمدی نژاد هم ممنون هستم اگر چه با بعضی از کارهای او مخالفم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
۶
۰
همین خوابگاه ها برای کسی که نیاز داره از قصر ناتینگهام هم مهمتره
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
۴
۰
انسانی که با رای همین قفس نشینها به حکومت رسیده بهتر است دهانش را ببندد و به آنها توهین نکند ..... خانه ساختن پیشکش
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱
۰
خانه رییس جمهور در کجای تهران است؟ چرا هیچ وقت عکسی از آن منتشر نمی شود؟ ما می خواهیم بدانیم رییس جمهورمان در کجا زندگی می کند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها