يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۰۷۵۰
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
تیم ژنرال مدعی جدید قهرمانی
تراکتورسازی با وجود اینکه یک بر صفر از ذوب‌آهن عقب افتاد اما موفق شد با تعویض‌های طلایی قلعه‌نویی و دو گل زیبا از رحمانی و شفیعی 3 امتیاز مهم را در فولاد شهر کسب کند.
به گزارش پایگاه 598، همانطور که پیش‌بینی می‌شد دیدار برگشت ذوب‌آهن و تراکتورسازی همانند بازی نیم‌فصل اول که در ورزشگاه یادگار امام تبریز 4 بر 4 مساوی به پایان رسید، جذاب و مهیج انجام شد؛ تراکتورسازی که در فاصله 30 دقیقه به پایان مسابقه دروازه‌اش در فولاد شهر باز شده بود توانست با تغییر تاکتیک قلعه‌نویی و درخشش بختیار رحمانی پیروزی را جابه‌جا کند و پرشورها را به برد 2 بر یک برساند.


هفته بیست و پنجم لیگ برتر
استادیوم: فولادشهر اصفهان / تماشاگر: 400 نفر
داور: موعود بنیادی‌فر ؛ کمک‌ها: سجاد طوری، فرهاد مروجی و مهدی مرجان‌زاده / ناظر: حیدر شکور


ذوب‌آهن

رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، علی همام، ولید اسماعیل، قاسم حدادی‌فر، احمد کامدار، دانیال اسماعیلی‌فر (83- محمدرضا حسینی)، احسان پهلوان (59- مرتضی تبریزی)، مهدی رجب‌زاده (77- محمدرضا عباسی) و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

تراکتورسازی

محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس کاردوسو (76- خالد شفیعی)، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، آگوستو سزار، مهدی کیانی، سینا عشوری، شاهین ثاقبی (64- آلویس نانگ)، ایوب کلانتری (62- بختیار رحمانی) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی


اخطار

سینا عشوری(24) - کارلوس کاردوسو(59) - خالد شفیعی(87)  از تراکتورسازی

قاسم حدادی‌فر(62) - علی همام(76) - محمدرضا حسینی(89) از ذوب‌آهن


شرح گل

ذوب‌آهن 1- تراکتورسازی 0(دقیقه 60: مهدی رجب‌زاده): پنالتی که کاوه رضایی گرفته بود را مهدی رجب‌زاده با شوت محکم و بر خلاف جهت محمدرضا اخباری به سمت راست دروازه تراکتورسازی زد.

ذوب‌آهن 1 - تراکتورسازی 1(دقیقه 69: بختیار رحمانی): رحمانی هفت دقیقه پس از تعویضش پشت ضربه ایستگاهی که پشت محوطه نصیب تراکتورسازی شده بود قرار گرفت و توانست به شکل زیبایی توپ را به گوشه دروازه مظاهری بفرستد و بازی را یک بر یک مساوی کند.

ذوب‌آهن 1- تراکتورسازی 2(دقیقه 87: خالد شفیعی) ارسال عشوری از سمت چپ زمین به تیر دوم را خالد شفیعی با ضربه سر زیبا و چکشی به گل دوم تراکتورسازی تبدیل کرد.





شرح بازی:


ذوب آهن برای نزدیک شدن به مثلث قهرمانی لیگ در حالی میزبان تراکتورسازی بود که بازی رفت این دو تیم یک نتیجه بسیار عجیب به ثبت رسانده بود و به همین خاطر دو تیم با احتیاط بسار زیادی به دیدار یکدیگر آمده بودند. تراکتورسازی در یکربع ابتدایی بازی بهتری به نمایش گذاشت و در چند مرحله فرصت گلزنی پیدا کرد. اما در ادامه عملکرد بازیکنان ذوب آهن تیم حریف را عقب راند و این موضوع باعث شد تا در نیمه اول گلی از خط دروازه ها نگذرد. با شروع نیمه دوم ذوب آهن با استفاده از یک ضد حمله موفق شد یک ضربه پنالتی بدست بیاورد و از حریف پیش بیفتد اما تعویض امیر قلعه نویی و ورود بختیار رحمانی باعث جبران گل خورده شد تا کار با تساوی دنبال شود.بعد از گل باز هم تراکتورسازی عملکرد بهتری نسبت به ذوب آهن داشت و خالد شفیعی موفق شد بر روی یک ارسال گل دوم تراکتورسازی را به ثمر برساند تا ذوب آهن یک شکست خانگی را در مقابل تراکتورسازی تجربه کند.




بهترین بازیکن

بختیار رحمانی با وجود اینکه بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود اما از دقیقه 62 که وارد میدان شد توانست از روی یک ضربه ایستگاهی گل تساوی بخش تیمش را بزند و نمایش موفقی ارائه کند تا ستاره تراکتورسازی لقب بگیرد.

اتفاق ویژه:

تیم فوتبال تراکتورسازی با یک گل از ذوب آهن عقب بود اما دو بازیکن تعویضی این تیم بختیار رحمانی و خالد شفیعی سرنوشت بازی را به سود شاگردان قلعه‌نویی تغییر دادند تا تراکتور دوباره مدعی قهرمانی لیگ برتر شود.



لحظات حساس

دقیقه 2: پاس در عمق عالی کلانتری به پشت مدافعان ذوبآهن فرزاد حاتمی را با مظاهری تک به تک کرد اما ضربه این بازیکن با مهار دروازه بان ذوب آهن به کرنر رفت.
دقیقه 11: شوت کامدار از فاصله 30 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه تراکتورسازی عبور کرد.
دقیقه 15: ارسال ثاقبی و ضربه سر کاردوسو را رشید مظاهری با واکنش موفق از کنج دروازه ذوب‌آهن بیرون کشید و تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 26: تکل ناموفق هادی محمدی به ایوب کلانتری رسید اما شوت فنی این بازیکن با فاصله از بالای دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.
دقیقه 39: اشتباه دوباره محمدی در خط دفاعی، ثاقبی را صاحب توپ کرد که پاس عمقی این بازیکن و ضربه پای چپ حاتمی را مظاهری با خروجی موفق دفع کرد ولی توپ به ولید اسماعیل رسید و این بازیکن نزدیک بود به اشتباه دروازه خودی را باز کند که با خوش‌شانسی ذوبی‌ها توپ به تیرک عمودی برخورد کرد و به اوت رفت.
دقیقه 48: ضربه سر شیرجه‌ای کلانتری از محوطه 6 قدم را مظاهری با یک واکنش فوق‌العاده مهار کرد.
دقیقه 53: ضربه سر اسماعیلی‌فر بدون اینکه خطری روی دروازه تراکتورسازی داشته باشد به اوت رفت.
دقیقه 54: ارسال ایران‌پوریان به مقابل دروازه ذوب‌آهن برای فرزاد حاتمی را ولید اسماعیل با ضربه سر راهی کرنر کرد.
دقیقه 64: شوت روی پای خلیل‌زاده از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از بالای دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.
دقیقه 74: ضربه کاوه رضایی از زاویه بسته با بی‌دقتی راهی اوت شد.
دقیقه 74: شوت فنی کاردوسو با فاصله کمی از کنار دروازه مظاهری عبور کرد.
دقیقه 85: ارسال رحمانی از روی کرنر را خلیل‌زاده با ضربه سر زد که توپ به شکل خطرناکی با فاصله یک متری تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.




در حاشیه


* پیش از شروع مسابقه یحیی گل‌محمدی به استقبال امیر قلعه‌نویی رفت که سرمربی تراکتور نیز به سرمربی ذوب‌آهن دسته گل اهداء کرد.
* سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از رحمان رضایی مربی تراکتورسازی که سابقه حضور در این تیم اصفهانی را دارد تقدیر کرد.
* شاهین ثاقبی دقیقه 15 دروازه ذوب‌آهن را باز کرد اما داور این گل را آفساید اعلام کرد.
* 4 دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول منظور شد.
* در حالی که بازیکنان تراکتورسازی به بنیادی‌فر داور مسابقه معترض بودند قلعه‌نویی به شاگردانش اسرار داشت به بازی بپردازند.
* دو دقیقه بعد از گل اول ذوب‌آهن یکی از هواداران تراکتورسازی به دلیل ناراحتی قلبی روی سکوها افتاد که تیم اورژانس خود را به این تماشاگر رساند.
* بعد از بیرون رفتن رجب‌زاده، حدادی‌فر بازوبند کاپیتانی ذوب‌آهن را بر بازو بست.
* برای نیمه دوم 3 دقیقه وقت اضافه گرفته شد.
* احمد امیرکامدار که در نیم‌فصل به ذوب‌آهن اضافه شده بود و طبق اعلام رسمی سازمان لیگ به دلیل سه اخطاره شدن از بازی با تراکتورسازی محروم بود در این بازی از ابتدا به میدان رفت. البته بعداً مشخص شد سایت سازمان لیگ در درج محرومیت کامدار اشتباه کرده است و او با استعلام ذوب‌آهن مجوز بازی برابر تراکتورسازی را گرفته بود.
* رحمان رضایی که سابقه بازی در ذوب‌آهن را دارد و امروز به عنوان مربی در کادرفنی تراکتورسازی برابر ذوب‌آهن قرار گرفته قبل از بازی مورد تقدیر باشگاه ذوب‌آهن قرار گرفت.
* اواسط نیمه دوم ولید اسماعیل نزدیک بود گل به خودی بزند اما ضربه ناخواسته او به تیر عمودی دروازه اصابت کرد.
* در دقایق پایانی نیمه نخست وحید محمدزاده با فرزاد حاتمی درگیری لفظی پیدا کرد که با وساطت بازیکنان ختم به خیر شد.
* پس از اعلام پنالتی به نفع ذوب‌آهن نیمکت‌نشینان و بازیکنان تراکتورسازی اعتراض عجیبی به بنیادی‌فر، داور مسابقه انجام دادند.
* نام مسعود حسن‌زاده در لیست 18 نفره ذوب‌آهن قرار نگرفته بود و این در حالی بود که این تیم در دقایق پایانی مسابقه نیاز به گل داشت.
* خالد شفیعی پس از به ثمر رساندن گل دوم از فرط خوشحالی پیراهن خود را از تن در آورد و کارت زرد را به جان خرید.
* ذوب‌آهن در دقایق پایانی مسابقه توسط حسینی به گل رسید اما داور خطای هند او را اعلام کرد و گل را نپذیرفت.
* بعد از گل‌های تراکتورسازی حال 2 هوادار این تیم بد شد و آنها در پایان بازی با آمبولانس به بیمارستان انتقال پیدا کردند.
منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها