امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۷۰۸۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تا روز برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در سمت خود باقی خواهد ماند، گفت: من با نظر وزیر ورزش درباره اینکه رئیس فدراسیون فقط دو دوره بماند مخالف هستم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، علی کفاشیان در خصوص احتمال تعیین سرپرست فدراسیون تا روز انتخابات گفت: من تا روز مجمع بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران باقی می مانم. بهرحال فرقی نمی کند و تا زمانی که فدراسیون فوتبال رئیس جدید را انتخاب نکند من رئیس هستم. مجمع که برگزار شد و هر کسی که رای آورد آنوقت تغییرات ایجاد خواهد شد. در غیر اینصورت کسی نمی تواند سرپرست برای فدراسیون انتخاب کند. ما در اسفندماه روز یازدهم اردیبهشت را برای روز مجمع انتخاب کردیم ولی حالا مشکل اساسنامه ای داریم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش می گوید که باید اساسنامه مصوبه دولت را داشته باشیم. البته در آن زمان هم گفته بودند که این اساسنامه را دولت تایید کرده بود ولی حالا دولت می گوید که این کار انجام نگرفته است. در هر صورت وزارت ورزش و جوانان قول داده است این کار انجام گیرد.

کفاشیان در خصوص فرصت اندک باقی مانده تا روز مجمع و احتمال تغییر زمان انتخابات فدراسیون گفت: ما درخواست کردیم از وزارت ورزش و دیگر سازمان های مربوطه که پروسه اساسنامه بعدا انجام گیرد و فعلا انتخابات انجام دهیم. با این فرصت کمی که تا روز مجمع باقی مانده است احتمال اینکه اساسنامه به تایید هیات دولت برسد کم است و گفتیم که تاریخ دیگری را تا پایان اردیهبشت ماه در نظر بگیریم. در هر صورت ما سعی می کنیم تا پایان اردیهبشت ماه انتخابات را برگزار کنیم.

از رئیس فدراسیون فوتبال پرسیده شد در صورت تغییر زمان انتخابات، برای دوره جدید ثبت نام خواهد کرد، که پاسخ داد: من ثبت نام نمی کنم و سعی می کنم که تجربیاتم را برای فرد بعدی ارایه کنم. ولی تحت هیچ شرایطی بعنوان رئیس فدراسیون بر نمی گردم.

کفاشیان در خصوص اظهار نظر وزیر ورزش مبنی بر اینکه رئیس فدراسیون فقط دو دوره در سمت خود باقی بماند، خاطرنشان کرد: من با نظر وزیر ورزش موافق نیستم. فدراسیون های دیگری بوده اند که چندین دوره حضور دارند. ما اساسنامه خود را بر اساس فیفا تنظیم کرده ایم. فیفا محدودیت را برداشته بود ولی حالا سه دوره ای کرده است. ما هم باید سه دوره ای برگزار کنیم. من دو سال طول کشید تا با مسایل فوتبال آشنا شوم و حالا تجربیات خوبی کسب کرده ام. باید این اختیار را به مجمع فدراسیون بدهند که آیا آن فرد توانمندی دارد یا خیر؟ بهرحال کارها باید خوب پیش برود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این دو دوره به فکر استعفا هم بوده اید، خاطرنشان کرد: کم نبوده و بارها فکر استعفا افتاده بودم. برخی مواقع بخاطر دخالت های نهادهایی بوده که به فکر استعفا افتادم. بهتر است به این مسایل فکر نکنیم. البته در دوره اول انسجام خیلی خوب نبود ولی در دوره دوم به جو منسجمی رسیدیم. خودم دنبال این قضیه بودم که شرایط را بهتر کنیم. ما سعی کردیم که در فوتبال با هم تعامل کنیم و با آن پیش برویم.

وی درباره برکناری مهدی محمدنبی دبیر پیشین فدراسیون فوتبال و حضور علیرضا اسدی در فدراسیون به جای وی، گفت: ما برای تعامل بیشتر، دبیر کل پیشنهادی از وزارت ورزش را قبول کردیم. کار اسدی خوب بود و من قبول کردم. نبی هم چند سال بود و کار کرد. سعی کردیم با تعاملاتی که داشتیم، کار برای فوتبال بیشتر و بهتر پیش برود.

کفاشیان درباره این صحبت کی روش مبنی بر اینکه اسدی با چتر نجات وزارت ورزش وارد فدراسیون فوتبال شد، گفت: این را قبول ندارم. اسدی خودش هم آدم با تجربه ای است. بعضی وقتها تغییرات خوب است ولی اسدی که آمد، سعی کرد کارهای نبی را پیش ببرد ولی اخلاقش تندتر بود که کی روش هم اینطور است و اخلاقش یک مقدار تند است. ایراد از آقای کی روش هم هست!

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه انتقادات کی روش حرف دل وی است، با خنده گفت: ما با هم جلسه داریم و بحث می کنیم. اینطور نیست. من خودم حرفهایم را می زنم. ایشان اخلاق تندی دارد که در بعضی جاها از حیطه کاری اش خارج می شود و نباید اینطور باشد. شاید نظرات مرا بگوید ولی من صلاح ندانم اینطور باشد.

کفاشیان درباره اینکه گفته می شود نتوانسته است کی روش را خوب مدیریت کند و در این بخش موفق نبوده، گفت: اگر بخواهیم با کی روش برخورد کنیم که می توانیم بگوییم خداحافظ، برو خانه ات. اگر ما وارد این بخش شویم، ممکن است بعدا از ما خسارت بخواهد. من برخوردهای کی روش را در آن حد ندیدم که بخواهد برود. من تشخیص دادم که حالا از روی عصبانیت چهار مصاحبه کرده ولی ماندنش به نفع فوتبال است. اگر ۵ سال او را حفظ کردم، فوتبال منتفع شده است.

وی در خصوص پیشنهادش برای رئیس بعدی فدراسیون، گفت: اولین پیشنهاد این است که هماهنگی لازم را با وزارت داشته باشد و اساسنامه را جلو ببرد. او کار فعلی ما را جلو ببرد و فکرهای نوتری بیاورد. اگر بخواهند من هم کمک‌شان می کنم چون دلم می خواهد فوتبال پیش برود. این افرادی که کاندیدا شده اند می توانند این کار را انجام بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها