أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۰۸۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
عصر امروز با برگزاری 10 مسابقه هفته سی و سوم رقابت های دسته اول آزادگان به پایان می رسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه: عصر امروز با برگزاری 10 مسابقه هفته سی و سوم رقابت های دسته اول آزادگان به پایان می رسد. به رغم اینکه تاکنون 32 هفته از این رقابت ها را پشت سر گذاشته ایم (به جزء دو مورد) هنوز به غیر از پیکان ، چهره دو تیم دیگری که قادر به صعود هستند مشخص نیست و در پایین جدول هم به غیر از آلومینیوم هرکمزگان که سقوطش به دسته دوم قطعی شده است چهره چهار تیم دیگر معلوم نشده است.

امروز و در مهمترین بازی های هفته تیم صدرنشین پیکان در تهران میزبان نفت آبادان است. نتیجه این دیدار نه تنها برای دو تیم اهمیت زیادی دارد بلکه برای سایر مدعیان هم مهم است. شکست هر کدام از دو تیم باعث خوشحالی سایر مدعیان خواهد شد. پیکان در صورت پیروزی برابر نفت  صعود زود هنگامش  را تقریباً مسجل می کند و نفت هم از دایره مدعیان خارج می شود ولی شکست پیکان باعث می شود تا هم آبادانی ها امیدوارانه الیگ را ادامه دهند و هم تیم های ماشین سازی ، خونه به خونه ، فجر سپاسی و مس خوشحال شوند. دیگر بازی حساس و حیاتی هفته در مسجد سلیمان بین تیم های نفت این شهر و ماشین سازی تبریز برگزار می شود. در این دیدار هم برد و باخت هر یک از دو تیم مایه مسرت سایر مدعیان خواهد شد به خصوص شکست ماشین سازی که در حال حاضر در رده سوم قرار دارد. نفتی ها در صورت غلبه بر ماشین سازی یکپای اصلی مدعیان صعود می شوند. دیدار تیم های خونه به خونه بابل با گیتی پسند که یکی برای صعود می جنگد و دیگری برای بقاء هم از جمله بازی های حساس ایستگاه 33 محسوب می شود. پیروزی خونه به خونه جایگاه این تیم را در رده دوم مستحکم تر می کند و در مقابل باعث باقی ماندن گیتی پسند بین تیم های فانوس دار می شود. رویارویی مس کرمان با فولاد یزد ، نساجی مازندران با پارسه تهران ، فجر سپاسی شیراز با گل گهر سیرجان و ایران جوان بوشهر با مس رفسنجان هم از دیدارهای مهم هفته هستند. دیدارهایی که نتیجه آنها سرنوشت تیم ها را برای صعود و سقوط مشخص می کند. علاوه بر بازی های اشاره شده که بین مدعیان برگزار می شود ، سه دیدار حیاتی هم بین تیم های پایین جدولی و فانوس به دست برگزار می شود. دیدار داماش با آلومینیوم هرمزگان ،  پاس با آلومینیوم اراک و شهرداری اردبیل با خیبر خرم آباد سه بازی هیجان انگیز بین تیم های در حال سقوط محسوب می شود. پیروزی هر کدام از این تیم ها باعث می شود تا تیم بازنده یک گام به دسته دوم نزدیکتر شود.

***
گیتی پسند اصفهان (17) – خونه به خونه بابل (2) ؛ مثلث سرخ

تیم خونه به خونه بابل پس از اخراج اکبر میثاقیان نبرده است. این تیم با هدایت حسین رحمانی مغلوب فولاد یزد شد و با مثلث حمید درخشان ، علی کریمی و مهرداد میناوند هم دو تساوی به دست آورده است. خونه به خونه هم اکنون با 53 امتیاز در رده دوم جای دارد و تیم های ماشین سازی با 52 و دو تیم فجر سپاسی و مس کرمان با 50 امتیاز در تعقب این تیم هستند تا با اولین باخت جایگاه دومی را به چنگ آورند. خونه به خونه ایی ها اگر امروز نتوانند میزبان اصفهانی خود را شکست دهند چه بسا جایگاه سومی شان را از دست بدهند. گیتی پسند اصفهان که همانند خونه به خونه تیمی خصوصی است ولی برخلاف آنها که برای صعود می جنگند جایگاه متزلزلی در جدول دارند و برای بقاء تلاش می کنند و اگر در دیدار امروز برابر میهمان شمالی و مدعی خود به پیروزی نرسند یک گام به سقوط نزدیک می شوند.
نتیجه دیدار رفت : خونه به خونه بابل 1 – گیتی پسند اصفهان 1

***
داماش گیلان (19) – آلومینیوم هرمزگان (20)؛ داماش امیدوار به بقاء ؟

مجید جهانپور ؛ مربی قدیمی و بومی داماش پس از شکست این تیم برابر گل گهر و قرار گرفتن گرفتن داماش در رده نوزدهم جدول استعفاء کرد و با خاطره ایی تلخ از این تیم جدا شد. پس از جدایی جهانپور از داماش ، افشین ناظمی جای او را روی نیمکت مربیگری گرفت. ناظمی که سابقه مربیگری داماش را در سال های قبل دارد با توجه به جایگاه خیلی بد تیمش در جدول کار سختی پیش رو دارد. ناظمی اگر بتواند در 6 بازی باقیمانده امتیازهای لازم برای بقای داماش در دسته اول را کسب کند قطعاً در رشت به اسطوره می شود. کاری که هم سخت است و هم بعید به نظر می رسد. البته این مربی خوش اقبال در اولین گام تیمش با آلومینیوم هرمزگان که سقوطش به دسته دوم محرز شده است در رشت بازی دارد و طبعاً پیروزی خانگی برابر شاگردان سرخاب انگیزه روحیه و رشتی ها را برای بقاء دوچندان می کند. هم اکنون داماش 31 امتیاز دارد و با توجه به تفاضل گل بدش 4 امتیاز تا قرار گرفتن در منطقه امن نیاز دارد.
نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم هرمزگان صفر – داماش گیلان صفر

***
پاس همدان (16) – آلومینیوم اراک (10) ؛ تقابل حساس مهابادی با پاس

یکی از نکات جالب توجه دیدار تیم های پاس و آلومیینویم بدون تردید تقابل حساس همدانی ها با سرمربی سابق شان است. مهابادی که از فصل قبل تا اواسط دور رفت در فصل اخیر هدایت قهرمان اسبق آسیا را بر عهده داشت به دلیل کسب نتایج ضعیف برکنار شد و پس از چند هفته بیکاری راهی اراک شده و به جای دلگرم هدایت آلومینیوم را برعهده گرفت. داود مهابادی که پیش از این برای پیروزی پاس و موفقیتش تلاش می کرد ، برای شکست پاس نقشه می کشد و این در حالی است که تیم سایقش برای بقاء در دسته اول نیاز شدیدی به برد و کسب سه امتیاز بازی دارد. در حال حاضر آلومینیوم اراک با 42 امتیاز در میانه جدول قرار دارد. اراکی ها که در دور رفت بین 6-5 تیم اول جدول جای داشتند در میانه راه متزلزل شدند و نتوانستند جایگاه شان را بین مدعیان تثبیت کنند ولی با اینحال در پی به دست آوردن جایگاه یک رقمی هستند. تیم پاس ها که با زحمت زیاد از قعر جدول جدا شده در صورت پیروزی برابر آلومینیوم 37 امتیازی شده و یک قدم از منطقه سقوط دور می شود.
نتیجه دیدار رفت : آلومینیوم اراک 2 – پاس همدان 1

***
شهرداری اردبیل (15) – خیبر خرم آباد (13) ؛ باخت ممنوع

شهرداری اردبیل با تفکرات احد شیخ لاری موفق شد در پرگل ترین بازی هفته سی و دوم آلومینیوم هرمزگان را شکست دهد. برد شیرین شهرداری چی ها از یک سو و شکست تیم های گیتی پسند و پاس کافی بود تا نماینده سبلان به جایگاه پانزدهم صعود کند تا کوقتاً از منطقه خطر دور شود. شهرداری چی ها برای از دست ندادن این جایگاه باید در یازی های باقیمانده تلاش خود را چند برابر کنند. خیبر که هفته قبل با دو گل تیم مدعی مس کرمان را شکست داد و باعث سقوط این تیم به رده چهارم شد امروز میهمان شهرداری است. قطعاً پیروزی برابر خیبری ها که تیمی با دوندگی و فوتبال فیزیکی غالباً یقه تیم ها را کرفته و آنها را متوقف کرده است کار آسانی برای شهرداری نخواهد بود. اما با اینحال اگر احد شیخ لاری که مربی با تجربه ایی است تیمش را همانند هفته قبل با روش تهاجمی روانه میدان کند شانس برد شهرداری چند برابر می شود.
نتیجه دیدار رفت : خیبر خرم آباد 3 – شهرداری اردبیل 3

***
پیکان تهران (1) – نفت آبادان (8) ؛ پیروزی راه صعود نفت

پیکان با 61 امتیاز صدرنشین لیگ است. پیکان تهران که مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر به شمار می رود در حال حاضر با تیم های فجر سپاسی و مس کرمان که در رده چهارم و پنجم جدول جای دارند 11 امتیاز اختلاف دارد. همانطور که می دانیم در پایان بازی ها سه تیم بالای جدول جواز حضور در لیگ برتر را به دست می آورند و به همین دلیل و با توجه فاصله 11 امتیازی تیم های چهارم و پنجم جدول که از جدی ترین مدعیان این فصل محسوب می شوند پیکان را از همین حالا می توان لیگ برتری دانست. وضعیت نفت آبادان بر خلاف پیکان امیدوارکننده نیست. این تیم 46 امتیازی در صورتی می تواند راهی لیگ برتر شود که تیم های خونه به خونه و ماشین سازی برابر حریفان خود لغزش داشته باشند و مهمتر از آن نفتی ها خودشان همه دیدارهای آینده را با پیروزی پشت سر بگذارند. به همین منظور و با توجه به اینکه نفتی ها خیالشان از بقاء در دسته اول آسوده است ضروری است تا این تیم آبادانی در مصاف با پیکان و سایر حریفان خود به چهره ایی تهاجمی قدم به میدان بگذارند تا شاید با کمک بخت و اقبال یکی از سه سهمیه لیگ برتر را به دست آورند.
نتیجه دیدار رفت : نفت آبادان 2 – پیکان تهران 2

***
نساجی مازندران (9) – پارسه تهران (14) ؛ خط حمله زهردار پارسه

نساجی همانند نفت مسجد سلیمان ، نفت آبادان و مس رفسنجان هنوز هم نیم نگاهی به صعود دارد. این تیم پرطرفدار شمالی در حالی به مصاف پارسه می رود که 45 امتیازی است و در صورت برد 48 امتیازی شده و احتمال دارد تا رده ششم صعود کند و امیدهایش پر رنگ تر از قبل شود. پارسه تهران که برای تثبیت خود در لیگ دسته اول به حداقل امتیاز این دیدار نیاز دارد قطعاً حریف سرسختی برای نساجی خواهد بود. نقطه قوت تیم پارسه خط حمله زهردار و گلزن این تیم است. هاملت میختاریان ؛ سرمربی ارمنی پارسه که دو – سه هفته ایی است جایگزین زوج سیدعباسی و فراز فاطمی شده است در صورتیکه بتواند تیمش را در این دیدار برنده کند تا حدود زیادی خیال مدیرانش را بابت ماندگاری پارسه در دسته اول آسوده خواهد کرد. پارسه ایی ها هم اکنون با 35 امتیاز در رده چهاردهم جدول جای دارد.
نتیجه دیدار رفت : پارسه تهران صفر – نساجی مازندران 2

***
فجر سپاسی شیراز (4) – گل گهر سیرجان (12) ؛ فجر سوم می شود؟

فجر سپاسی به لطف تساوی هفته قبل برابر مس در رفسنجان و شکست مس کرمان برابر خیبر به رده چهارم صعود کرد و از سویی توقف خانگی ماشین سازان هم به کمک شیرازی ها آمد تا این تیم برای بازپس گرفتن رده های دوم و یا سوم جدول و متعاقب آن صعود به لیگ برتر بیش از پیش امیدوار شود. امروز ماشین سازی در مسجد سلیمان با نفت این شهر دیدار می کند. خونه به خونه هم در اصفهان با گیتی پسند بازی می کند. با توجه به اینکه هر دوتیم بالاسری فجر در خانه حریفان بازی می کنند و میزبان آنها حریفان چغر و سرسختی هستند و بعید به نظر می رسد که مغلوب میهمانان خود شوند هیچ بعید نیست فجری ها با عبور از سد گل گهر به رده دوم صعود کنند. البته نباید فراموش کرد که تیم گل گهر در نیم فصل دوم جهش قابل توجهی داشته با کسب 19 امتیاز در 12 بازی هم رده با پیکان است.
نتیجه دیدار رفت : گل گهر سیرجان صفر – فجر سپاسی شیراز صفر

***
مس کرمان (5) -  فولاد یزد (18) ؛ نمایشگاه مس و فولاد

مس کرمان در نیم فصل دوم سقوط فاحشی داشته است. کرمانی ها از 12 بازی دور برگشت خود 14 امتیاز کسب کرده اند. فولاد یزد که از همان ابتدای فصل یکی از تیم های قعر جدولی محسوب می شد در دور برگشت 11 امتیاز گرفته است. عملکرد دو تیم در دور برگشت نشان می دهد مس و فولاد تفاوت زیادی با هم نداشته اند و به همین دلیل نمی توان گفت مس بازی آسانی با فولاد دارد. تیمی که با تفکرات محتاطانه مجید باقری نیا که با قواعد بازی در لیگ یک آشنا است و به خوبی می داند چگونه باید از حریفانش امتیاز بگیرد. مس کرمان هم اکنون با 50 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و فولاد یزد با 31 امتیاز هجدهم است. مس در صورت توقف برابر فولاد شانس صعودش به لیگ برتر کمرنگ می شود و فولادی هم که در تلاش هستند تا با پیروزی برابر مس بخت ماندگاری شان در لیگ یک را افزایش دهند در صورت شکست برابر در لیگ یک ماندگار شوند در صورت شکست.
نتیجه دیدار رفت : فولاد یزد صفر – مس کرمان صفر

ایران جوان بوشهر (11) – مس رفسنجان (6) ؛ رفسنجان رقیب کرمان

حال و هوای ایران جوان شباهت زیادی به هوای بهاری دارد. این تیم در بعضی از بازی هایش پرقدرت و هماهنگ ظاهر می شود و عرصه را بر رقیبانش تنگ می کند و در بعضی از مسابقات همانند تیم های محلی نشان داده است و به همین دلیل با جرات نمی توان گفت ایران جوان در دیدار با مس رفسنجان چه نتیجه ایی رقم خواهد زد. تیمی که برخلاف آنها روند ثابتی داشته اند و با نتایج درخشانی که به ویژه در دور برگشت رقم زده اند خودشان را به جکع مدعیان رسانده اند. مس اگر در این دیدار بر میزبان خود چیره شود 50 امتیازی شده و به یک قدمی مس کرمان می رسد.
نتیجه دیدار رفت : مس رفسنجان 3 – ایران جوان بوشهر 1

***
نفت مسجد سلیمان (7) – ماشین سازی تبریز (3)؛ نبرد حیاتی بهترین های دور برگشت

نفت مسجد سلیمان و ماشین سازی تبریز تا امروز از بهترین های دور برگشت لیگ دسته اول بوده اند و با 22 و 20 امتیاز رده اول و دوم جدول را در اختیار دارند. نفتی ها تنها تیمی هستند که در 12 بازی نیم فصل دوم بازنده نشده اند. این تیم گه هم اکنون با 46 امتیاز به رده هفتم جدول تکیه زده است در صورت شکست دادن ماشین سازی 50 امتیازی شده و به جمع مدعیان صعود اضافه می شود و مضافاً اینکه در جدول رده بندی دور برگشت هم 23 امتیازی شده و جای ماشین سازان را در صدر می گیرد. ماشین سازی که هفته قبل با توجه به توقف خونه به خونه فرصت خوبی داشت تا در خانه با شکست دادن ایران جوان به رده دوم صعود کند چه بسا در صورت شکست برابر نفت تا رده پنجم سقوط کند.
نتیجه دیدار رفت : ماشین سازی تبریز 3 – نفت مسجد سلیمان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها