يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۱۰۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
سلیمانی مطرح کرد؛
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برداشت ۴-۳ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت بودجه‌نویسی را در کشور مخدوش می‌کند، گفت: دولت در یکی ـ دو سال اخیر در چند نوبت از صندوق توسعه ملی برداشت غیرقانونی داشته است.

به گزارش پایگاه 598، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برداشت دولت از صندوق توسعه ملی و عدم بازپرداخت هزینه‌های برداشت شده گفت:‌ دولت در یکی دو سال اخیر در چند مرحله خارج از قانون و ضوابط اقدام به برداشت وجه از صندوق توسعه ملی کرده است.

وی با بیان اینکه این برداشت‌ها از صندوق توسعه ملی غیرقانونی است، افزود: برداشت ۳ تا ۴ میلیارد دلار مبلغ قابل توجهی در بودجه است و برداشت این وجه از صندوق توسعه ملی بودجه‌نویسی و قانون‌نویسی را مخدوش می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگرچه برداشت این وجوه از صندوق توسعه ملی اقدامی خلاف قانون است اما عدم بازگرداندن این وجوه به صندوق خود نیز تمرد دیگری از قانون است و این عدم بازگرداندن بی‌نظمی و بی‌انضباطی در نظام مالی ایجاد می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه یکی از مشکلات حوزه اقتصاد عدم شفافیت در نظام مالی و هزینه‌ای کشور است، خاطرنشان کرد: بودجه جاری دولت در سال‌های 90 - 89 حدود 90 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در بودجه سال 95 به 335 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ اگر کار به این شکل پیش رود همه درآمدهای کشور باید صرف هزینه جاری شود و برای بخش عمرانی اعتبار چندانی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: دلیل افزایش بودجه جاری همین عدم شفافیت است که مبالغ جابه‌جا و درجایی هزینه می‌شود و بعد هم دولت نمی‌تواند این مبالغ را بازگرداند و این وضعیت اقتصاد کشور را گرفتار می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: منبع صندوق توسعه ملی درآمدهای نفتی است که نباید در بخش‌های هزینه‌ای استفاده شود و باید در بخش‌های سرمایه‌گذاری به کار گرفته شود.

سلیمانی در پایان با تأکید بر لزوم پاسخگویی دولت در خصوص برداشت‌های صورت گرفته از صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: مجلس بارها در قالب کمیسیون، صحن علنی و به صورت مکتوب از دولت خواسته تا در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی و شیوه هزینه‌کرد این مبالغ و همچنین بازپرداخت این اعتبارات به صورت شفاف پاسخ دهد و چه این دولت و چه سایر دولت‌ها باید در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها