أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۷۱۱۲۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
معاملات امروز بورس اصفهان یکی از تیره‌ترین معاملات سال جدید بود؛ بازاری که از ابتدای صبح با عزم صعود، کار خود را آغاز کرده بود در میانه راه با شدت عرضه‌ها در نمادهای لیدر مجبور به تغییر مسیر و ریزش شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، در اولین روز حضور هیئت بلندپایه ایتالیا و در بحبوحه تصویب بودجه در صحن علنی مجلس، بازارهای مالی اصفهان نیز روزی پرتلاطم را سپری کردند؛ الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، تهاتر بدهی فولادسازان و تصویب تشکیل بازار بدهی به حجم 52 هزار میلیارد تومان از جمله مصوبات مهم بودجه‌ای مجلس تا به امروز بوده که ارتباط مستقیمی با آینده بورس و اقتصاد کشور نیز دارد؛ در جریان معاملات امروز، بورس روزی منفی را سپری کرد، دلار در جا زد و سکه بازهم رشد را تجربه کرد.

*سه‌شنبه سیاه

معاملات امروز بورس اصفهان یکی از تیره‌ترین معاملات سال جدید بود؛ بازاری که از ابتدای صبح با عزم صعود، کار خود را آغاز کرده بود در میانه راه با شدت عرضه‌ها در نمادهای لیدر مجبور به تغییر مسیر و ریزش شد.

در معاملات امروز ایران‌خودرو به‌رغم اخبار مناسب با صف فروش 30 میلیونی کار خود را پایان داد و سایپا و دیگر خودرویی‌ها نیز به‌صف فروش رسیدند.

امروز حتی گروه معدنی و فلزی که روز قبل با اقبال خریداران مواجه شده بودند با عرضه صف خرید و معادن، متعادل شده و بعضاً منفی شدند.

صف فروش ذوب‌آهن دیگر اتفاق منفی امروز بود که موجب جو منفی در گروه فلزات اساسی شد؛ امروز شاخص کل 153 واحد افت کرد و ارزش معاملات نیز به 500 میلیارد تومان رسید.

مپنا و نیروگاه عسلویه ازجمله تک نمادهای مثبت امروز بودند که انتظار می‌رود در صورت برگشت بازار به پیشتازی خود ادامه دهند.

یکی از کارگزاران حاضر در تالار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس منفی امروز را خطرناک توصیف کرد و گفت: بر اساس تحلیل تکنیکی، شاخص کل واگرایی منفی ایجاد کرده که کار را برای روزهای بعد سخت می‌کند.

وی افزود: مصوبه مجلس در مورد پرداخت دو درصد از درآمد تراکنش‌های بانکی به خزانه نیز اثری منفی بر گروه بانکی بر جای خواهد گذاشت که در روزهای بعد اثرات آن آشکار می‌شود.

*بازار بی‌تکلیف

بازار دلار نیز امروز نیز وضعیت بی تصمیم را پشت سر گذاشت و خریداران و فروشندگان در تردید کامل معامله کردند؛ حجم بازار ارز همچنان از دید فعالان آن پایین است و علت آن را نزدیکی قیمت دلار به مقاومت 3 هزار و 500 تومانی عنوان می‌کنند.

از دید فعالان ارزی، این بازار از اوایل اردیبهشت به حالت عادی خود بازمی‌گردد و رشد دلار نیز منوط به گذر از مقاومت مذکور است.

در معاملات امروز بازار سپه اصفهان، دلار به 3 هزار و 490 تومان رسید و یورو و پوند نیز به ترتیب 3 هزار و 990 و 4 هزار و 970 تومان معامله شدند.

*رشد برون‌زای سکه

سکه امروز نیز در اصفهان به رشد خود ادامه داد و بدون توجه به درجا زدن دلار صرفاً به دلیل رشد اونس، 3 هزار تومان دیگر رشد کرد؛ اونس جهانی در جریان معاملات امروز با 5 دلار رشد به یک‌هزار و 262 دلار رسید و در بازار آتی سکه نیز سررسیدهای اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان همگی مثبت معامله شدند.

بیشترین رشد در بازار آتی در اردیبهشت با 4 هزار تومان ثبت شد و بیشترین قیمت نیز هم‌اکنون در اختیار آبان با یک‌میلیون و 92 هزار تومان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها