أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۱۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۱۰ بهمن ۱۳۹۰

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح از احتمال رونمايي از ماهواره و ماهواره‌بر جديد ايراني در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري پيش از ظهر امروز در يك نشست خبري كه به منظور تشريح برنامه‌هاي كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر برگزار شد، گفت: در عرصه موشكي و ساخت ماهواره‌ها پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و اين حركت رو به جلو را ادامه مي‌دهيم و اميدواريم در دهه فجر امسال از ماهواره و ماهواره‌بر ساخت داخل رونمايي كنيم.
 
وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح كشور به ويژه در خليج‌فارس در آينده اظهار كرد‌: نيروهاي مسلح كشور هر ساله رزمايش‌هاي مختلفي برگزار مي‌كنند‌ و ما در خليج فارس نيز رزمايش داشتيم و خواهيم داشت.
 
رييس كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر در ادامه اين نشست خبري، با بيان "اينكه انقلاب اسلامي پديده‌اي نوين در جهان بود"، افزود: يكي از مشخصه‌هاي انقلاب اسلامي اين است كه نظام ناعادلانه حاكم توسط رژيم‌هاي ابرسرمايه‌داري را برنمي‌تابد بلكه پيام اين انقلاب، صلح عادلانه مبتني بر فطرت انسان‌ها و آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي است. بر همين اساس طبيعي است كه رژيم‌هاي سلطه‌گر نپذيرند كه پيام اين نظام و انقلاب فراگير شود و براي اين منظور دو اقدام را در دستوركار داشته و دارند كه اقدام اول، ايجاد لايه‌هاي چندگانه پدافندي در برابر پيام انقلاب اسلامي و اقدام دوم، اقدام آفندي شديد، گسترده و عميق عليه محل صدور اين پيام است.
 
جزايري با بيان اينكه "خط سير مقابله با گسترش پيام انقلاب اسلامي تا مرحله پشيماني نظام سلطه از اقدامات خود عليه اين انقلاب ادامه خواهد داشت"، به دوران دفاع مقدس اشاره كرد و يادآور شد: نظام و مردم توانستند از تهديد جدي كه براي كشور پيش آمده بود فرصت بسازند و جنگ تحميلي براي ما به يك فرصت تبديل شد به طوري‌كه هم‌اكنون اغلب آنچه مبتني بر خوداتكايي، شهادت‌طلبي و خودباوري در كشور مي‌بينيم به دوران هشت ساله دفاع مقدس مربوط مي‌شود. ما از آن دوران ياد گرفتيم كه چطور روي پاي خود بايستيم، محاصره‌ها را دور بزنيم و با دشمن مقابله كنيم.
 
وي با اشاره به افزايش فشارها عليه جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: امروز فشار‌هاي دشمن بيش از گذشته است و در عين حال توانمندي‌هاي ما چندين برابر شده است. مطمئنم كه با هدايت‌هاي امام حاضر و حضور مردم مي‌توانيم اين فشار‌ها را پشت‌سر بگذاريم و آينده‌اي روشن‌تر از ديروز و امروز در انتظار ماست.
 
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين با بيان اينكه "دهه فجر امسال با سالگرد پيروزي در برخي كشورهاي اسلامي همزمان شده است"، افزود: پديده بيداري اسلامي پديده‌اي مبارك و برگرفته از انقلاب اسلامي است. امروز بيداري اسلامي و گسترش پيام انقلاب اسلامي را نه تنها در جهان اسلام مشاهده مي‌كنيم بلكه كف خيابان‌هاي آمريكا و اروپا نشان مي‌دهد كه پيام اين انقلاب در حال صدور است و رژيم‌هاي ابرسرمايه‌داري قادر نخواهند بود جلوي پيام انقلاب را بگيرند. رسالت ما صرفا داخلي نيست بلكه ما يك رسالت جهاني بر عهده داريم و بايد تلاش كنيم اين وظيفه را به بهترين شكل ممكن انجام دهيم.
 
مسئول كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر در ادامه، به برنامه‌هاي اين كميته در دهه فجر امسال اشاره كرد و گفت: گلباران مسير تردد امام (ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا، رژه هزار موتورسوار از فرودگاه تا مرقد امام (ره) و برگزاري مراسم ميهماني لاله‌ها در بهشت‌ زهراي تهران و گلزار شهدا در سراسر كشور به همراه غبار روبي از قبور شهدا، از جمله برنامه‌هاي دهه فجر امسال است.
 
وي با اشاره به حضور كاركنان نيروي هوايي ارتش و بيعت با امام خميني (ره) در مدرسه علوي در ۱۹ بهمن سال ۵۷ اظهار كرد: به مناسبت سالروز ديدار تاريخي كاركنان نيروي هوايي ارتش با امام خميني (ره)، مراسم ديدار و تجديد بعيت كاركنان نيروي هوايي ارتش و ساير فرمانده‌هان و مسوولان نيروهاي مسلح كشور با مقام معظم رهبري در ۱۹ بهمن امسال برگزار خواهد شد.
 
جزايري با بيان اينكه "در شب ۲۲ بهمن مراسم نورافشاني در سراسر كشور توسط نيروهاي مسلح برگزار خواهد شد"، اظهار كرد: از ساير دستگاه‌هاي دولتي و به ويژه شخص رييس‌جمهور درخواست مي‌كنيم كه در كار نورافشاني كمك كنند و با توجه به اينكه اين كار همزمان با ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت انجام مي‌شود،‌ انتظار داريم كه دولت در اين زمينه به نيروهاي مسلح كمك كند.
 
وي، برپايي چند جشنواره و نمايشگاه مربوط به عرصه‌هاي فناوري، فرهنگي و هنري در بخش‌هاي مختلف نيروهاي نظامي و انتظامي كشور، برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، تهيه برنامه‌هاي مستند از فعاليت‌ها و دستاوردهاي نظامي كشور و انجام برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در حين راهپيمايي روز ۲۲ بهمن را از جمله برنامه‌هاي كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر عنوان كرد.
 
جزايري همچنين از آغاز دور جديد سفرهاي راهيان نور دانشجويي و دانش‌آموزي از ۱۵ بهمن امسال توسط سازمان بسيج مستضعفين خبر داد.
 
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان، از اعمال برخي بخشودگي‌ها براي سربازان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در ۱۸ بهمن امسال برپايي جشنواره سرباز را شاهد خواهيم بود كه اين كار براي قدرداني از سربازان نمونه كشور انجام مي‌شود؛ چراكه معتقديم سربازان در نظام جمهوري اسلامي مهم و استراتژيك هستند و بايد قدردان سرباز در اين نظام باشيم و به فهم مشترك و بهتري نسبت به مقوله سربازي در كشور دست پيدا كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها