يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۲۲۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه اصلاً برای دولت اجرایی نیست یارانه 24 میلیون نفر را حذف کند، گفت: تقاضا می‌کنیم مجلس تکلیف مالایطاقی به دولت تحمیل نکند.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی به عنوان نماینده دولت و در جریان بررسی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 که مربوط به قانون یارانه‌ها بود، اظهار داشت: در بند الحاقیه یک این تبصره متصور شده که منابعی حاصل شود در حالی که این بند نه قابلیت اجرایی دارد و نه عادلانه است، اگر بحث عدالت را کنار بگذاریم باید بگویم از نظر دولت این بند امکان اجرایی شدن ندارد.

وی افزود: سال گذشته در تبصره 20 قانون بودجه دولت موظف شد یارانه نقدی افراد پردرآمد را حذف کند، دولت بر اساس این تکلیف حدود 4.5 میلیون نفر را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد اما پس از آن بنا بر برخی ضرورت‌ها و ارائه اسناد از طرف برخی خانوارها و همچنین توصیه نمایندگان مجلس متوجه شدیم در حال ظلم به 1.5 میلیون نفر هستیم و باید یارانه آنها را برگردانیم از این جهت مجدداً یارانه نقدی 1.5 میلیون نفر بازگردانده شد.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: ولی هم‌اکنون مجلس محترم تعدادی را که مجبور شدیم یارانه‌شان را برگردانیم در سطح و سقف 24 میلیون نفر به دولت تکلیف کرده که حذف کند.

وی ادامه داد: اگر دولت اقدام به حذف یارانه نقدی آنها نکند و پرداخت صورت گیرد، مجرم تلقی شده و تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود و ما تحت تعقیب قرار می‌گیریم، از مجلس محترمی که تا این حد با دولت همراهی داشته انتظار نداریم دولت را به خاطر یک اقدام اجرایی در مظان اتهام و جرم قرار دهد و دولت را تحت تعقیب کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با صراحت عرض می‌کنم اصلا برای دولت اجرایی نیست که یارانه 24 میلیون نفر را حذف کند، شما می‌گویید دولت این کار را انجام دهد در حالیکه ما قادر نیستیم و اگر هم انجام ندهیم مجرم محسوب می شویم لذا دولت قویا با این پیشنهاد و نحوه توزیع آن مخالف است چرا که منابعی برای کسب این درآمد وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ تقاضا می‌کنم چنین تکلیف مالایطاقی را به دولت تحمیل نکنید، غیر از اینکه دولت قادر به حذف یارانه 24 میلیون نفر نیست واقعاً از مجلس نهم که حامی افراد کم درآمد است هم این تصور نمی‌رود که در پایان کار خود یارانه نقدی 24 میلیون نفر را حذف کند در حالیکه شما می‌دانید درآمد 3 میلیون تومانی یک کارمند در شهری مثل تهران زیاد نیست، این فرد نزدیک همین رقم را باید اجاره خانه بدهد و باید هزینه تحصیل فرزندانش را تأمین کند آن هم با همین وضعیت که یک درآمد هم بیشتر ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ اگر دولت یارانه این کارمند با درآمد سه میلیونی را قطع نکند مجرم است، آیا این انصاف است که ما در پایان این مجلس که این همه به دولت کمک کرد، چنین مصوبه‌ای داشته باشد، لذا برای حسن ختام مجلس محترم تقاضا می‌کنم با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مخالفت کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
۰
۰
من کارمند هستم وحدود 4 ما ه است یارانه ام قطع شده وبه اعتراضم جوابی قانع کننده ندادند شاید به بخاطر دو ماشین معمولی باشد که پدر خانمم به ناچار کمکمان کرده ولی مدیران ما با حقوق چند میلیونی یارانه میگیرند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها