يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۷۲۵۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
استرس زمانی ایجاد می‌شود که تقاضاهای محیط از انسان، بالاتر از توانایی اوست.‌
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، ربابه غفار تبریزی روانشناس  در خصوص رابطه مستقیم‌ دعوا و کشمکش‌ والدین بر استرس کودکان اظهار داشت: با افزایش گفتمان و حل مسئله به جای محکوم کردن، سطح دعوا‌های خانوادگی کاهش پیدا می‌کند. استرس همراه با تپش‌ قلب، تنگی نفس و عرق کردن و انقباض عضلات همراه است.

تبریزی افزود: والدین با ایجاد فضای صمیمی‌ با فرزندان، باید سعی در کاهش دروغگویی فرزند و کشف مشکلاتش‌ داشته باشند و با کم کردن توقعات خود از افزایش استرس کودک جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به عوامل فیزیولوژیکی‌ ناشی از استرس گفت: علت اصلی شب ادراری، ناخن جویدن و دندان قروچه علاوه بر عوامل ارثی و ژنتیکی، استرس ناشی از والدین و محیط اطراف است.

این روانشناس تصریح کرد: استرس و اضطراب در دراز مدت، بیماری‌های قلبی، روحی، تنفسی و حتی سرطان را در پی خواهد داشت. با ریلکسیشن‌، تخلیه هیجان، آرام سازی بدن، تمرین تنفسی و شل کردن عضلات می‌توان استرس را به حداقل خود رساند.

وی در پایان گفت: در محیط‌های کاری و تحصیلی باید مدیریت‌هاو برنامه ریزی‌ها مطابق باتوانمندی و سلیقه‌ی افراد باشد تا استرس افراد کاهش پیدا کند. والدین با فراهم کردن محیط امن، پایدار قابل اعتماد می‌توانند تا حدودی از استرس فرزندشان بکاهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها