أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۲۷۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
دست آهني از زير دستكش مخملي بيرون زد/
مسئول سازمان بسيج رسانه گفت: مصادره اموال و دارايي ايران در فضاي غبار آلود پسا برجام، خدشه به روح توافق هسته اي و توهين آشكار دولت آمريكا به مسئولين و ملت ايران بود.

به گزارش پایگاه 598، مسعود بصيري مسئول سازمان بسيج رسانه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فرمايش معروف رهبر معظم انقلاب، علاوه بر محكوم كردن اقدام توهين آميز دادگاه آمريكايي مبني بر راي به مصادره اموال ايران، اين بهانه جويي كودكانه و تعرض به اموال ملت ايران را به دزدي دريايي مدرن تشبيه كرد.

وي افزود: درست زماني كه دولت ما مي‌كوشد تا فضاي خاكستري پسابرجام را با استفاده از تلقين اجتماعي مبني بر فتح الفتوح بودن روح توافق و تنها راه موجود براي گره گشايي از مشكلات اقتصادي كشور و فرار از محاصره و تحريم، رنگي جلوه دهد، ديديم كه پيش بيني رهبر فرزانه انقلاب درست از آب درآمد و بد عهدي طرف غربي نمايان شد.

رئيس سازمان بسيج رسانه گفت: آن زمان كه رهبري عزيز، سرداران ديپلماسي كشور را دلسوزانه  نصيحت فرمودند و آنان را از خوشبيني به طرف غربي علي الخصوص آمريكا بر حذر داشتند، دولت محترم با انبر اتهام به رفتار و مواضع حزبي، همه منتقدين برجام را قيچي كرده و دلواپسان اين توافق را به سُخره گرفتند. اكنون بر همگان عيان شد كه دولت آمريكا با خيمه شب بازي داخلي و بازي مشترك با كنگره و دادگاه و لابي‌هاي صهيونيستي و ...، آنهم به بهانه واهي آنچه كه ايران را حامي تروريست بخوانند، حكم به توقيف و مصادره اموال مردم ايران را صادر مي‌كنند.

وي با اشاره به ساير بدعهدي‌ها و كارشكني‌هاي پسابرجامي، گفت: البته اين همه ماجرا نيست و عدم التزام به تعهدهاي برجامي دولت آمريكا از اينها فراتر است و با استفاده از جمله رئيس بانك مركزي ايران، دستاوردهاي برجام را فقط مي‌توان در يك جمله خلاصه كرد: «تقريبا هيچ».

بصيري گفت: زماني رهبر حكيم انقلاب، مذاكره با آمريكا را به دست دادن با يك دست آهني زير دستكش مخملي تشبيه فرمودند آن زمان عده‌اي نظر ديگري داشتند و عدم مذاكره با كدخدا را به انزواي جهاني ايران و جنگ و خونريزي منتهي مي‌دانستند. از سويي ديگر با فشار رسانه‌اي و القاي عمومي، تمام بدبختي‌ها و مشكلات اقتصادي را محصول تحريم‌ها عنوان كرده و فضاي عمومي جامعه را براي مذاكره آماده كردند. پس از گذشت ماه‌ها و رفت و آمدهاي تيم مذاكره كننده، بالاخره آنچه كه به گفته خودشان توافق برد-برد بود، انجام شد.

وي افزود: دولت ما سراسيمه به تمام تعهدات خود عمل كرد. 20 درصدها اكسيد شدند و قلب راكتور اراك با سيمان پر شد و شمار زياد از سانتريفيوژها از حركت ايستادند تا چرخ صنعت بچرخد. اما درست در مقابل ما كشورهاي غربي فقط به ديد و بازديدهاي هيأتهاي دولتي و اقتصادي خود با ايران پرداختند و در عمل «تقريبا هيچ» اتفاقي صورت نگرفت. سوئيفت، آزادي پولها و اموال بلوكه شده، فروش نفت، ارتباط آزاد بنگاه‌هاي اقتصادي دنيا با ايران، سرمايه گذاري و... هيچكدام نه تنها انجام نشد بلكه آزمايش موشكي، حقوق بشر، حمايت ايران از حزب الله و سوريه، حمايت از مردم مظلوم بحرين و يمن، اعتراض به اعدام آيت الله باقر النمر توسط دولت تروريستي و صهيونيستي آل سعود و... را بهانه جديد براي فشار به ايران قرار دادند تا به قول خودشان مجددا ايران را پاي ميز مذاكره بكشانند.

مسئول سازمان بسيج رسانه با واكنش نسبت به ديدار اخير ظريف و جان كري گفت: بر خلاف فرمايش رهبري كه امر حكومتي بود كه فرمودند ما به غير از موضوع هسته‌اي در هيچ موضوع و مورد ديگر با آمريكا مذاكره نمي‌كنيم، جان كري پس از ديدار با آقاي ظريف گفت كه ما با ايران در مسائل مختلف اختلاف داريم و در مورد آنها مذاكره خواهيم كرد.

وي افزود: تنها انفعال از طرف دولت و وزارت خارجه ي ما، واكنش در حد «محكوم كردن» ماجراي مصادره كردن دارايي ايران بود و ديگر هيچ، لذا در چنين شرايطي از ساير ارگان‌هاي نظام انتظار پاسخ عملي به عهد شكني طرف غربي و حركت متقابل در اين خصوص و دفاع از حيثيت مردم و نظام در برابر كدخداي بد عهد است.

بصيري در ادامه گفت: در شرايط كنوني وظيفه رسانه‌ها شفاف سازي فضاي غبار آلود برجام و پسا برجام بوده و بايد با حفظ خط قرمزهاي نظام و استعانت از فرمايشات گهر بار رهبر فرزانه، علاوه بر روشن كردن هواي اذهان عمومي، پاسخ و موضعي كوبنده و طوفاني در مقابل زياده خواهي‌هاي طرف غربي لحاظ كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها