أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۳۷۳۰۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با موافقت شورای رقابت؛
رئیس شورای رقابت گفت گروه خودروسازی سایپا مجوز افزایش ۰.۴ درصدی قیمت محصولات خود را گرفت و ایران خودرو به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود می تواند خودروهای خود را تا ۱.۸۱ درصد گران کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، در رابطه با جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی بازار خودرو و دستورالعمل تنظیم قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در جلسه امروز اعضای شورا موافقت کردند که در سال 95 نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. علاوه بر این با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در مورد تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که در مورد کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود نیز گزارشی اعلام شد.

وی با بیان این که براساس این اطلاعات گروه سایپا به خاطر بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم کیفیتی را دریافت کرد، افزود: به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی 1.86  درصد تعیین شد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس این اطلاعات 4.28 درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند 0.4 درصد است.  به عنوان نمونه محصول سایپا 131 SX حدودا افزایش 150 هزار تومانی خواهد داشت.

شیوا در خصوص محصولات ایرانخودرو نیز اظهار داشت: کیفیت محصولات ایرانخودرو نسبت به سایپا بهتر بوده است و تورم بخشی محصولات این شرکت 3.72 درصد اعلام شده است. بدین ترتیب  با توجه به این اطلاعات ایرانخودرو جایزه 0.1 درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا 1.81 درصد دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت قیمت‌گذاری برخی از خودروهایی که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شوند.

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات به زودی قیمت انواع خودرو را با توجه به دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها