أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۷۳۲۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
نماینده مردم قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم موفقیت در عرصه‌های اقتصادی به دلیل نگاه مدیران به خارج از کشور بوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد امیرآبادی ظهر امروز در همایش میثاق با ولایت کارگران بسیج سپاه ناحیه اراک، افزود: نبود اعتماد و خودباوری عامل اصلی هدررفت سرمایه‌های کشور است و وجود این عوامل برخلاف آن چیزی است که در اقتصاد مقاومتی تأکید شده است، زیرا در معنای کل اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌های یک ملت است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌های مختلف از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در همه این سال‌ها به یکی از گرایش‌های اقتصاد اشاره شده است که با این تفاسیر می‌توان گفت مهم‌ترین مسئله در کشور اقتصاد است.

نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه مهم‌ترین مسائل کنونی کشور اقتصاد، رکود و به طور کلی معیشت مردم است، تأکید کرد: کشور‌ها برای ساخت اقتصاد کشور خود دو رویکرد را مدنظر دارند، یکی هدایت اقتصاد کشورشان به سمت بازارهای خارجی و دیگری استفاده از توانمندی‌های داخلی است.

امیرآبادی افزود: نوع سومی نیز وجود دارد که کمتر اتفاق می‌افتد، نگاه کسانی که اقتصاد دنیا و نظام سرمایه‌داری را اداره می‌کنند و هدایت کشورها به سمت مصرف‌گرایی می‌برند، چرا که این افراد به دنبال استقلال ملت‌ها نیستند.

وی یکی از مسائل مورد توجه در اقتصاد را استقلال اقتصادی برشمرد و گفت: رویکرد ما با توجه به وضعیتی که پس از انقلاب در کشور به وجود آمده، اقتصاد درون‌گرا است، یعنی استفاده از ظرفیت ملت ایران برای رسیدن به استقلال اقتصادی که البته در بخش استقلال اقتصادی موفق نبوده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت در استقلال اقتصادی نگاه مدیران و افراد تصمیم‌گیر در مسائل اقتصادی و تولیدی، صنعتی به خارج از کشور است، زیرا این افراد به توانمندی‌ها و ظرفیت ملت خیلی اعتقاد ندارند.

امیرآبادی، فساد و رانت‌خواری و نبود اعتماد و خودباوری را عامل اصلی هدررفت ارز کشور تلقی کرد و افزود: وجود این عوامل برخلاف آن چیزی است که در اقتصاد مقاومتی تأکید شده است، زیرا در معنای کل اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌های یک ملت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان و مسئولان به سرمایه دار توجه می‌کنند برای این است که علاوه بر اشتغال از کارگر حمایت کند.

وی افزود: قانونی که وضع می‌شود علاوه بر حقوق کارگر، حقوق کارفرما را نیز باید حفظ کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون یک کارگر قراردادهای سفید امضا دارد و نمی‌داند تا فردا صبح مشغول کار است یا نه، قطعاً در مجلس باید این مسائل حل شود و مسئله اصلی باید پرداختن به این مسائل باشد نه فقط توسعه سیاسی.

امیرآیادی یکی از مسائل مهم کشور را گردش نقدینگی عنوان کرد و اظهار داشت: دولتمردان و نمایندگان باید بدانند تا زمانی که با مردم شفاف نباشیم مردم به ما اعتماد نمی‌کنند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند مجلس با دولت همسو باشد این‌ها به دنبال این هستند که بر کار دولت نظارت نشود، این‌ها منظورشان این است که مجلس نوکر دولت باشد، باید بدانند، نماینده مجلس نماینده مردم است و باید به دولت کمک کند تا اقتصاد مقاومتی شکل پذیرد.

وی گفت: ملت باید در صحنه بین‌الملل در دنیا سربلند باشد؛ مجلس وظیفه دارد از عزت ملت دفاع کند و ما باید با غیر از آنهایی که جزء خطوط  قرمز هستند در زمینه حفظ منافع ملی ارتباط برقرار کنیم، همچنین مسئولین باید در قرارداد‌ها استفاده از تکنولوژی را مدنظر قرار و نباید کشور را به سمت مصرف گرایی سوق دهند.

نماینده مردم در خانه ملت یادآور شد: کشور ما دارای منابع غنی از جمله نفت است و نباید فقیر داشته باشیم و این نشانه کوتاهی مسئولین است که امیدواریم با توجه به تدابیر و فرمایشات رهبری، وحدت و همدلی، همکاری نیروهای مخلص و انقلابی در برطرف ساختن مشکلات کشور اقدام شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها